Dit budget game systeem stel ik samen voor aan maat, Mijn kennis reikt vooral in het groene Nvidia domein en heb weinig kennis van de AMD processoren en videokaarten, echter na wat vooronderzoek lijkt team rood in dit segment momenteel koploper te zijn. Vanwege mijn gebrek aan AMD kennis vraag ik hierbij jullie hulp. Tweedehands onderdelen zijn mogelijk, zoals op en videokaart kan dit een paar leuke tientjes schelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze maat wil graag Apex en PUBG op 1080p op medium settings kunnen draaien, op een 144hz scherm. 144 fps behalen is voor deze games niet direct een vereiste. (wellicht help fresync hiero ook een beetje).
Wat mag het systeem gaan kosten?
700 euro is de max, voor het systeem en monitor. Mocht er wat budget overblijven dan wellicht randapparatuur zoals muis, mat, toetsenbord, maar heeft geen directe prioriteit. Ik heb nog wel een reserve set met mechanische toetsen, fatsoenlijke muis en mat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
--Behuizing is aanwezig, echter krijg ik nog te horen wat dit exact is. Wellicht valt dit tegen.en moet er ook een nieuwe aangeschaft worden.
--Een 2,5" opslag schijf ik heb nog wel liggen voor de data opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
--Processor (en koeling)
--Moederbord
--Videokaart
--Geheugen
--Voeding
--SSD
--Monitor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen directe merkvoorkeuren, wel liever bewezen kwalitatief in orde producten. Iets als "Trust" heb ik niet hoog zitten bv.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
--[u]Processor, best bang voor the buck on a budget
--[u]Moederbord, Bewezen en stabiel, niet duurder dan nodig.
--Videokaart: gtx 1060 of rx480 neig ik naar..
--Geheugen. minimaal 8gb bij voorkeur 2x4 in dual channel, met iets van 3000/3200mhz, Mij is verteld dat AMD cpu dit erg prettig vind..
--SSD 2,5" ipv M2 ivm kosten..
--Monitor: +/- 24" 144hz.
Ga je overklokken?
Indien de standaard koeling het toelaat. niet extreems.
Wat verwacht je van ons?
Graag een check of ik in de juiste richting denk, en alle feedback en tips zijn welkom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 152,89 | € 152,89 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Videokaarten | EVGA GeForce GTX 1060 SC Gaming 6GB | € 201,- | € 201,- |
| 1 | Monitoren | Acer KG241P Zwart | € 160,- | € 160,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16 | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Voedingen | Corsair VS450 (2018) | € 36,99 | € 36,99 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 480GB | € 49,99 | € 49,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 729,26 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze maat wil graag Apex en PUBG op 1080p op medium settings kunnen draaien, op een 144hz scherm. 144 fps behalen is voor deze games niet direct een vereiste. (wellicht help fresync hiero ook een beetje).
Wat mag het systeem gaan kosten?
700 euro is de max, voor het systeem en monitor. Mocht er wat budget overblijven dan wellicht randapparatuur zoals muis, mat, toetsenbord, maar heeft geen directe prioriteit. Ik heb nog wel een reserve set met mechanische toetsen, fatsoenlijke muis en mat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
--Behuizing is aanwezig, echter krijg ik nog te horen wat dit exact is. Wellicht valt dit tegen.en moet er ook een nieuwe aangeschaft worden.
--Een 2,5" opslag schijf ik heb nog wel liggen voor de data opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
--Processor (en koeling)
--Moederbord
--Videokaart
--Geheugen
--Voeding
--SSD
--Monitor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen directe merkvoorkeuren, wel liever bewezen kwalitatief in orde producten. Iets als "Trust" heb ik niet hoog zitten bv.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
--[u]Processor, best bang voor the buck on a budget
--[u]Moederbord, Bewezen en stabiel, niet duurder dan nodig.
--Videokaart: gtx 1060 of rx480 neig ik naar..
--Geheugen. minimaal 8gb bij voorkeur 2x4 in dual channel, met iets van 3000/3200mhz, Mij is verteld dat AMD cpu dit erg prettig vind..
--SSD 2,5" ipv M2 ivm kosten..
--Monitor: +/- 24" 144hz.
Ga je overklokken?
Indien de standaard koeling het toelaat. niet extreems.
Wat verwacht je van ons?
Graag een check of ik in de juiste richting denk, en alle feedback en tips zijn welkom.