Toon posts:

Elsa erazor X problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net mn nieuwe geforce kaart binnen, werkt ie niet goed :(
Hij stopte er steeds 2 minuten na starten mee. Van alles geprobeerd, niets hielp. Ik kon nog maar op 1 ding komen: hitte. Dus ik heb er ff een fan boven gezet aan de kant waar er geen zit, maar ook tegelijk windows opnieuw geinstalleerd.
Daarna ging het goed in windows 2000 maar UT draaide niet en Midtown madness geeft rare gekleurde vlakken op de achtergronden. Zodra ik 3d mark start is ie niet 10 sec. dood :( :(

Dus ik denk: meer fans misschien? 2 fans er op gezet, 2 8cm fans erbij gezet. Doet hij het nog slechter. Na alle fans weggehaald te hebben, en wat oinnodige dingen zoals 2e HD uitzetten deed hij het een paar seconden langer onder 3d mark.

Waar ligt het nu aan? Voeding van 230 watt, zou dat niet genoeg zijn? Of hitte problemen? Of iets anders, zoals conflicten, drivers of win2k???

(edit)
verder heb ik een P3 450@450, Gigabyte BX2000 moederbord, 128mb, 8,4 en 4,3 HD en de rest van de meuk boeit niet denk ik.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Heb je al nieuwe drivers geladen?

Verwijderd

Midtown Madness is een bekend probleem . Moet je iets veranderen in de beeldschermopties , ik weet aleen niet wat .

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Zit de heatsink wel goed tegen de core/gpu aan?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers al, ik moet alleen nog even het bios van de videokaart flashen. Ik heb ook even naar die heatsink gekeken, en er zijn inderdaad 2 hoeken die niet helemaal contact maken, maar de heatsink zit natuurlijk weer muurvast dus ik moet nog even kijken wat ik daarmee ga doen.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 11:27
dude! ik zit hier met het zelfde probleem!
ik heb een asus A7V met een ErazorX erop en 3dmark doet het no problem, maar zodra ik een 'wild' spelletje wil doen gaat ie vol op z'n plaat (blauw scherm met 'random' tekentjes of gewoon zwart) ik dnek dat we het toch bij de voeding moeten zoeken, want het probleem lijkt ook samen te hangen met de cdrom drive (48x aopen) zodra de rom drive 'aanslaat' en ik ook in 3d bezig ben hangt ie nl ook. weet iemand hier meer van? ik heb dus een 235watt voeding op een duron hangen is dat te weinig??

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook het meest in de richting van de voeding. Ik zal maandag dan maar een 300W voeding gaan halen, en voor de zekerheid pleur ik er ook gelijk een socker7 koelertje op dat ik nog heb liggen. Voor als het toch een hitte probleem is.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Het is denk ik iets met je BX2000 moederbordje, check maar eens de GeForceFAQ (Tweak3D):
http://www.geforcefaq.com/#hw:gef:troub:inst:gigabyte

Suc6 ermee.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
thx Bomberman, dat zal het goed kunnen wezen. Ik heb namelijk !@#$% ook zo eentje ZONDER die benodigde jumpers.....
Nou wil ik gaan solderen, maar mijn soldeertin is op :(

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
nieuwere driver zijn niet altijd beter.. ik heb een 3d prophet se (geforce) en met nieuwe (event. detonator) drivers loopt het ding altijd na een half uur of zo vast. Ik heb heatsinks op de memorychips en een modified fcpga-koeler op de geforce zitten.

ik heb iets oudere drivers nu (niet de meegeleverde) en nu doet ie het ok.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff zitten solderen, ik heb gewoon wat soldeer van wat anders afgesmolten. Nu doet hij het tot nu toe (10 min) perfect en 3d mark deed het ook (voor de 3 minuten die ik geprobeerd heb) goed!!!
Bomberman hardstikke bedankt! :)

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt nu behalve UT, draait goed in een venster in windows, maar zodra ik fulscreen ga krijgt de monitor geen signaal meer ?!?
En is er toevallig nog iemand die weet hoe dat precies zit met Midtown Madness? ik kan het nergens vinden.

• Charly
Vuurtje wat heb je dan lopen solderen??

• Charly
niet van toepassing op mij (via mammaplank)
toch maar ff testen met 300watt =(

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Fijn dat ik kon helpen :) ...

PC Specs

Pagina: 1