Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit moet een thuiswerk systeempje worden. Er wordt licht ontwikkelwerk mee gedaan (python, ansible, shell scripten, etc), en wat huis-tuin-keuken werk. Geen zware applicaties, bijna alles browser based (Google Apps). Dus geen Office/video stuff. Systeem gaat Ubuntu draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan max 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
M'n huidige setup bestaat uit een werklaptop (Macbook Pro 2015) die met 1 USB-C kabeltje aan een LG 27UD88-W display zit. Aan het display zitten alle peripherals (via een USB3 hubje). Door de USB-C kabel gaat dan alles (voeding, video, usb, etc). Dit is erg handig.
Als ik m'n macbook niet thuis heb, zou ik als thuiswerkplek een desktop/mini PC op deze manier willen aansluiten op het LG scherm. Dus dat met 1 USB-C kabel alles geregeld is (video, keyboard/muis, etc).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles-in-een systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee - maar als het kan een kleine unit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben op zoek naar een combinatie die ik (tot nu toe) niet heb kunnen vinden:
Misschien ook handig wat niet belangrijk is:
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al flink lopen zoeken naar een geschikt systeem, maar ik heb de bovenstaande "gouden" combi nog niet kunnen vinden.... ik zou graag willen weten of die "voeding via USB-C" feature überhaupt mogelijk is, een positieve bevestiging van iemand bv.
Dit moet een thuiswerk systeempje worden. Er wordt licht ontwikkelwerk mee gedaan (python, ansible, shell scripten, etc), en wat huis-tuin-keuken werk. Geen zware applicaties, bijna alles browser based (Google Apps). Dus geen Office/video stuff. Systeem gaat Ubuntu draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan max 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
M'n huidige setup bestaat uit een werklaptop (Macbook Pro 2015) die met 1 USB-C kabeltje aan een LG 27UD88-W display zit. Aan het display zitten alle peripherals (via een USB3 hubje). Door de USB-C kabel gaat dan alles (voeding, video, usb, etc). Dit is erg handig.
Als ik m'n macbook niet thuis heb, zou ik als thuiswerkplek een desktop/mini PC op deze manier willen aansluiten op het LG scherm. Dus dat met 1 USB-C kabel alles geregeld is (video, keyboard/muis, etc).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles-in-een systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee - maar als het kan een kleine unit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben op zoek naar een combinatie die ik (tot nu toe) niet heb kunnen vinden:
- 100% stil (Ik ben allergisch voor fan noise). Passief gekoeld lijkt de enige optie?
- Onboard Wi-Fi
- Moet het LG scherm kunnen aansturen op 3840x2160@60Hz via USB-C
Misschien ook handig wat niet belangrijk is:
- CPU snelheid
- RAM - 4Gb prima
- onboard ethernet
- HD. Simpele SSD van 160GB prima
- Gaming mogelijkheden. Er gaat NIET gegamed worden op dit systeem.
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al flink lopen zoeken naar een geschikt systeem, maar ik heb de bovenstaande "gouden" combi nog niet kunnen vinden.... ik zou graag willen weten of die "voeding via USB-C" feature überhaupt mogelijk is, een positieve bevestiging van iemand bv.