Ik ben sinds jaren weer een PC aan het samen stellen, dit keer voor me zoon. Doel is een gamepc waar voornamelijk Fortnite en Apex Legends op gespeeld kan worden. Zelf ben ik meer van de CounterStrike dus ook de moet goed gespeeld kunnen worden
. Ook willen we kijken naar PS4 Remote Play. Sowieso wil hij met een PS4 controller kunnen gamen.
Ik heb al een tweetal onderdelen tot mijn beschikking waarmee ik de overige onderdelen op wil aanpassen.
* Moederbord overgenomen en videokaart was 156 euro in de aanbieding vorige week.
De overige onderdelen waar ik nu over nadenk zijn:
Waar wil ik graag advies over. Veel onderdelen heb ik uit de best buy guides gehaald maar wellicht zijn er betere alternatieven. Sowieso ben ik niet echt thuis in de M.2 schijven dus wat kan wel en wat kan niet. Zie hieronder.
Behuizing is uitgekozen door mijn zoon. Verwacht dat deze prima geschikt is.
CPU ben ik nog zoekende ik denk aan een trayed versie i.s.m. Cooler Master Hyper 212 EVO. Een i3 is goedkoper maar ik denk dat ik dan beter voor een i5 kan gaan. Nadeel van de MBO is dat deze geen gen 8/9 CPU's aan kan dus ik kan max tot de 7000 reeks gaan.
Voeding heb ik uit de best buy guide. Qua prijs wel een prima voeding. Ben zelf meer van een 550 watt voeding (had dat altijd als minimale eis). Wat is hierin handig?
Geheugen uit de best buy guide gehaald. Alternatieven zijn welkom.
Solid state drives Ik heb op de site van MSI gekeken en daar staan alleen (voornamelijk oude) M.2 schijven die gesupport zijn. Mijn vraag is kan ik elke 80mm M.2 gewoon monteren of moet ik nog op zaken letten? Moet ik nog rekening houden met de PCI slot i.s.m. de videokaart? Zal ik nog een normale HHD plaatsen (of is dat echt ouderwets
)?
Keyboard Tip voor een goed geprijsde game keyboard is ook welkom.
Monitor, headset, muis en muismat zijn al in bezit en verder niet benoemd.
Als OS wil ik Windows 10 Home gaan draaien.
Ik hoop op een paar goede adviezen zodat ik alles kan gaan bestellen en in elkaar kan gaan zetten.
Ik heb al een tweetal onderdelen tot mijn beschikking waarmee ik de overige onderdelen op wil aanpassen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Moederborden | MSI B250 PC Mate | € 94,50 | € 94,50 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 8G MI | € 286,70 | € 286,70 |
* Moederbord overgenomen en videokaart was 156 euro in de aanbieding vorige week.
De overige onderdelen waar ik nu over nadenk zijn:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Behuizingen | Sharkoon VG7-W (rgb led fans) | € 50,- | € 50,- |
1 | Processors | Intel Core i5-6400T Tray | € 154,- | € 154,- |
1 | Processors | Intel Core i5-7400 Tray | € 153,97 | € 153,97 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 30,- | € 30,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 73,16 | € 73,16 |
1 | Voedingen | Corsair CX450 | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 69,66 | € 69,66 |
1 | Solid state drives | WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 500GB | € 62,90 | € 62,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 584,31 |
Waar wil ik graag advies over. Veel onderdelen heb ik uit de best buy guides gehaald maar wellicht zijn er betere alternatieven. Sowieso ben ik niet echt thuis in de M.2 schijven dus wat kan wel en wat kan niet. Zie hieronder.
Behuizing is uitgekozen door mijn zoon. Verwacht dat deze prima geschikt is.
CPU ben ik nog zoekende ik denk aan een trayed versie i.s.m. Cooler Master Hyper 212 EVO. Een i3 is goedkoper maar ik denk dat ik dan beter voor een i5 kan gaan. Nadeel van de MBO is dat deze geen gen 8/9 CPU's aan kan dus ik kan max tot de 7000 reeks gaan.
Voeding heb ik uit de best buy guide. Qua prijs wel een prima voeding. Ben zelf meer van een 550 watt voeding (had dat altijd als minimale eis). Wat is hierin handig?
Geheugen uit de best buy guide gehaald. Alternatieven zijn welkom.
Solid state drives Ik heb op de site van MSI gekeken en daar staan alleen (voornamelijk oude) M.2 schijven die gesupport zijn. Mijn vraag is kan ik elke 80mm M.2 gewoon monteren of moet ik nog op zaken letten? Moet ik nog rekening houden met de PCI slot i.s.m. de videokaart? Zal ik nog een normale HHD plaatsen (of is dat echt ouderwets
Keyboard Tip voor een goed geprijsde game keyboard is ook welkom.
Monitor, headset, muis en muismat zijn al in bezit en verder niet benoemd.
Als OS wil ik Windows 10 Home gaan draaien.
Ik hoop op een paar goede adviezen zodat ik alles kan gaan bestellen en in elkaar kan gaan zetten.