Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- hosten VM's
- eigen cloud creeën (soort dropbox)
- eigen websites hosten (heb tmobile 750/750)
- media server voornamelijk nog 1080p ga overstap maken aar 4k (plex)
- data stallen
- domotica aansturen
- wat er in de toekomst nog bijkomt..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de €500 exclusief assembleren, dat doe ik zelf
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, verder geen randapparatuur nodig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb op tweakers al wat research gedaan en ben op onderstaand lijstje gekomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, beslist geen AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
4 geheugen slots zodat ik in de toekomst nog naar 32GB intern kan upgraden vanwege VMs?
Ga je overklokken?
Nee, optie is wel om te undervolten? Werkt bij mijn Dell XPS 15 laptop goed om minder wattage te gebruiken en dus minder warmte. Wellicht dat die bij een server ook werkt?
Wat verwacht je van ons?
1) Ik weet niet of het systeem wat ik zelf heb samengesteld een goed samenhangend geheel is.
2) Ik zit ook nog te twijfelen tussen een i3 8100 en i3 8350k vanwege het kleine prijsverschil. Zoals ik hierboven aangeef, wellicht kun je een i3 8350k undervolten om zo minder wattage te gebruiken?
3) Ook zit ik eraan te denken om te backuppen naar een normale HDD vanuit de SSD, is dit verstandig?
4) Chipset op een moederbord. Diegene die ik gekozen heb heeft een Z370. Volgens mij volstaat dit voor een i3 8100 of i3 8350k
5) Heeft een andere CPU koeler nut / effect om de temperaturen laag te houden, ook idle?
6) Wellicht denk ik mijn mijn componenten volledig verkeerd en kan iemand mij een beter advies geven.
- hosten VM's
- eigen cloud creeën (soort dropbox)
- eigen websites hosten (heb tmobile 750/750)
- media server voornamelijk nog 1080p ga overstap maken aar 4k (plex)
- data stallen
- domotica aansturen
- wat er in de toekomst nog bijkomt..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de €500 exclusief assembleren, dat doe ik zelf
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, verder geen randapparatuur nodig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb op tweakers al wat research gedaan en ben op onderstaand lijstje gekomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, beslist geen AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
4 geheugen slots zodat ik in de toekomst nog naar 32GB intern kan upgraden vanwege VMs?
Ga je overklokken?
Nee, optie is wel om te undervolten? Werkt bij mijn Dell XPS 15 laptop goed om minder wattage te gebruiken en dus minder warmte. Wellicht dat die bij een server ook werkt?
Wat verwacht je van ons?
1) Ik weet niet of het systeem wat ik zelf heb samengesteld een goed samenhangend geheel is.
2) Ik zit ook nog te twijfelen tussen een i3 8100 en i3 8350k vanwege het kleine prijsverschil. Zoals ik hierboven aangeef, wellicht kun je een i3 8350k undervolten om zo minder wattage te gebruiken?
3) Ook zit ik eraan te denken om te backuppen naar een normale HDD vanuit de SSD, is dit verstandig?
4) Chipset op een moederbord. Diegene die ik gekozen heb heeft een Z370. Volgens mij volstaat dit voor een i3 8100 of i3 8350k
5) Heeft een andere CPU koeler nut / effect om de temperaturen laag te houden, ook idle?
6) Wellicht denk ik mijn mijn componenten volledig verkeerd en kan iemand mij een beter advies geven.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i3-8100 Boxed | € 126,95 | € 126,95 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z370M DS3H (rev 1.0) | € 93,50 | € 93,50 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute 2,5", 1TB | € 43,90 | € 43,90 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox E300L (Zilver) | € 33,99 | € 33,99 |
| 2 | Geheugen intern | Crucial CT8G4DFS824A | € 39,99 | € 79,98 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power B9 300W | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 QVO 1TB | € 109,90 | € 109,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 521,22 | ||