Aankoopadvies auto

Pagina: 1
Acties:
  • 980 views

Vraag

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:00
Ik ben op zoek naar een eerste auto AUTOMAAT. Het moet een auto zijn die niet ultraklein is zoals een Smart of een Kia Picanto, maar ook zeker geen Mercedes S-klasse qua grootte.

Nu zit ik zelf te denken aan een MINI Cooper. Er zijn behoorlijk wat modellen op de markt, maar er staan er niet veel te koop helaas in de categorie 2.000-3.000 euro. Mocht het geen MINI worden, dan is een model zoals de Audi A1 ook prima, alleen ook hier zie ik vrij weinig aangeboden modellen.

Wie zou mij eventuele tips kunnen geven of enkele modellen kunnen geven die ik eens zou kunnen bekijken?

Thanks alvast!

SiberischeHusky Shepsky

Alle reacties

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11 07:24
Je moet niet voor een appel en een ei een Duitse "premium" auto gaan kopen, want het enige wat dan premium is, zijn de garagerekeningen. In dit budget moet je toch echt voor een Japanse of anders Koreaanse auto gaan wil je dat je niet voor al te veel verrassingen staat.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:40
-> Autoscout

• CryptoNL
!null schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:32:
Je moet niet voor een appel en een ei een Duitse "premium" auto gaan kopen, want het enige wat dan premium is, zijn de garagerekeningen. In dit budget moet je toch echt voor een Japanse of anders Koreaanse auto gaan wil je dat je niet voor al te veel verrassingen staat.
Rekeningen maakt niet heel veel uit. Ik heb wat mensen om mij heen die daar wel raad mee weten (vergeten te melden in de OP).

SiberischeHusky Shepsky

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zoekt dus een auto tussen de 2k en de 3k? Van welk bouwjaar, wat moet hij drinken, hoe zwaar moet hij zijn, welke opties wil je erop/in/over?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• CryptoNL
Outerspace schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:33:
Je zoekt dus een auto tussen de 2k en de 3k? Van welk bouwjaar, wat moet hij drinken, hoe zwaar moet hij zijn, welke opties wil je erop/in/over?
Bouwjaar maakt ansich niet zo heel veel uit. De auto zal waarschijnlijk slechts 2 jaar op de oprit staan en dan alweer vervangen worden, dus het is geen aankoop voor de lange termijn. Hij moet in zijn verzekeringen niet al te duur zijn, want eerste auto (geen schadevrije jaren etc). MINI komt daarbij degelijk uit de test > 30 euro verzekering, zuipt niet extreem en slechts 100 euro in het kwartaal aan belasting.

Opties. Mag luxe, maar hoeft niet.

SiberischeHusky Shepsky

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14

-tom-562

Oliesjeik

Voor 2k/3k een Audi A1? Moet die ook echt rijden of zoek je alleen onderdelen :')
Voor dat geld zou ik een Suzuki Swift kopen o.i.d., wij hebben als 2e auto een Swift automaat (de 1.5 uitvoering, dus met echte automaat en geen robotbak). Dat rijdt prima en is een lekker scheurijzertje

Vaak bu'j te bang!

• CryptoNL
-tom-562 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:36:
Voor 2k/3k een Audi A1? Moet die ook echt rijden of zoek je alleen onderdelen :')
Voor dat geld zou ik een Suzuki Swift kopen o.i.d., wij hebben als 2e auto een Swift automaat (de 1.5 uitvoering, dus met echte automaat en geen robotbak). Dat rijdt prima en is een lekker scheurijzertje
Heb je de OP goed gelezen? ;) Ik zoek een model (dus qua uiterlijk) als de A1 ;) (Zou een optie kunnen zijn zeg maar) Swift geen fan van overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door CryptoNL op 06-05-2019 20:38 ]

SiberischeHusky Shepsky

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:03
CryptoNL schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:37:
[...]

Heb je de OP goed gelezen? ;) Ik zoek een model (dus qua uiterlijk) als de A1 ;) (Zou een optie kunnen zijn zeg maar) Swift geen fan van overigens.
Ik wil je graag het dringende advies geven om niet op zo'n manier te reageren op je mede Tweakers...
Anders gaat dit weer het zoveelste 13-in-een-dozijn "Ik wil voor 3k een dikke auto rijden" topic worden.

Met jouw budget zit je onderaan de markt. Hoeveel mag er in die twee jaar aan onderhoud uitgegeven worden? Als je die 3K plus een beetje hebt dan is het gewoon geen goed idee om een auto zoals een A1 te nemen die volledig aan het einde van zijn levensduur zit op het moment dat hij die prijs bereikt heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door Pyramiden op 06-05-2019 20:45 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:17
Nou een lijstje dan:

- VW Polo
- Skoda Fabia
- Seat Ibiza
- Ford Fiesta
- Fiat Punto
- Toyota Yaris
- Peugeot 206

Zijn allemaal met een automaat te krijgen, en als je maar ver genoeg teruggaat qua bouwjaar ook binnen je budget ;) Ja, de Swift is ook een prima optie.

Verzekering is heel erg afhankelijk van je postcode (je zal gewoon verschillende auto's moeten checken) en wegenbelasting van het gewicht. Van zo'n B-segment auto (dat zijn ze allemaal hierboven) zal het allemaal enorm mee moeten vallen.

Er is méér dan genoeg aanbod van bovenstaande auto's. Dus: wat is precies het probleem?

Een Mini of Audi is tamelijk 'premium', daar ga je in deze prijsklasse alleen maar gezeik mee krijgen. Je kan wel mensen om je heen hebben die de boel voor je kunnen fixen, maar zelfs als ze al het werk voor gratis doen moet nog steeds iemand de onderdelen betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 06-05-2019 20:44 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• CryptoNL
Pyramiden schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:41:
[...]

Ik wil je graag het dringende advies geven om niet op zo'n manier te reageren op je mede Tweakers...
Anders gaat dit weer het zoveelste 13-in-een-dozijn "Ik wil voor 3k een dikke auto rijden" topic worden.

Met jouw budget zit je onderaan de markt. Hoeveel mag er in die twee jaar aan onderhoud uitgegeven worden? Als je die 3K plus een beetje hebt dan is het gewoon geen goed idee om een auto zoals een A1 te nemen die volledig aan het einde van zijn levensduur zit op het moment dat hij die prijs bereikt heeft.
Aannames much, niet doen ;) Ik zoek een auto in deze prijsklasse en een MINI dik noemen, lol. Nogmaals de A1 is een voorbeeld van een soort auto die ik zoek, dus qua uiterlijk. Uiteraard kan het nooit een A1 zijn voor dit geld, dat snap ik zelf ook wel, maar dat bedoelde ik ook helemaal niet.

Wat het qua onderhoud mag kosten? Lastig te zeggen, maar 1-2K mag wel hoor (op termijn, niet bij aanschaf). 3K is echt de aankoopprijs, komt er daarna nog wat bij dat is dan maar zo.

SiberischeHusky Shepsky

• CryptoNL
Richh schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:42:
Nou een lijstje dan:

- VW Polo
- Skoda Fabia
- Seat Ibiza
- Ford Fiesta
- Fiat Punto
- Toyota Yaris
- Peugeot 206

Zijn allemaal met een automaat te krijgen, en als je maar ver genoeg teruggaat qua bouwjaar ook binnen je budget ;) Ja, de Swift is ook een prima optie.

Verzekering is heel erg afhankelijk van je postcode (je zal gewoon verschillende auto's moeten checken) en wegenbelasting van het gewicht. Van zo'n B-segment auto (dat zijn ze allemaal hierboven) zal het allemaal enorm mee moeten vallen.

Er is méér dan genoeg aanbod van bovenstaande auto's. Dus: wat is precies het probleem?

Een Mini of Audi is tamelijk 'premium', daar ga je in deze prijsklasse alleen maar gezeik mee krijgen. Je kan wel mensen om je heen hebben die de boel voor je kunnen fixen, maar zelfs als ze al het werk voor gratis doen moet nog steeds iemand de onderdelen betalen.
Dankjewel voor je lijstje. Polo begin ik niet aan, idem voor Seat en Peugeot. Wij rijden zelf ook een aantal van deze modellen, vaak afgetrapt of problemen etc. Vandaar ook de voorkeur naar bijvoorbeeld MINI.

Het grote probleem met Toyota en ook Fiat is dat er ZOVEEL aangeboden worden dat het lijkt alsof ze afgeschoten worden. 500-1000 euro zijn er echt honderden te koop en dat vertrouw ik voor geen meter. Als je een specifiek voorbeeld hebt van een bepaald model auto binnen mijn prijsklasse zou ik dat erg apprecieren.

SiberischeHusky Shepsky

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CryptoNL
Thanks even bekijken. Wat vinden jullie hiervan?

https://www.autoscout24.n...6d-9e87017a88ab?cldtidx=5

Toch prima prijs/kwaliteit verhouding of mis ik iets?

SiberischeHusky Shepsky

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:40
CryptoNL schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:50:
[...]

Thanks even bekijken. Wat vinden jullie hiervan?

Toch prima prijs/kwaliteit verhouding of mis ik iets?
Je wil blijkbaar per se een mini. Van 18 jaar oud kun je nooit weten wat er mogelijk mis mee is. Was het te moeilijk om te filteren op ‘automaat’?

• CryptoNL

https://www.autoscout24.n...11-192d53d6a1ea?cldtidx=6

2e heeft meer op de teller en de prijs is hetzelfde. Iemand die het verschil ziet? :S

SiberischeHusky Shepsky

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:03
CryptoNL schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:45:
[...]

Aannames much, niet doen ;) Ik zoek een auto in deze prijsklasse en een MINI dik noemen, lol. Nogmaals de A1 is een voorbeeld van een soort auto die ik zoek, dus qua uiterlijk. Uiteraard kan het nooit een A1 zijn voor dit geld, dat snap ik zelf ook wel, maar dat bedoelde ik ook helemaal niet.

Wat het qua onderhoud mag kosten? Lastig te zeggen, maar 1-2K mag wel hoor (op termijn, niet bij aanschaf). 3K is echt de aankoopprijs, komt er daarna nog wat bij dat is dan maar zo.
Dik, vet, stoer, hip, noem het wat je wilt. Met een budget van 3K zit je een beetje in het afvoerputje van de markt. Je zult dus iets moeten kiezen wat andere om een of andere reden niet willen hebben.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan auto's die er onaantrekkelijk uit zien, een relatief hoog verbruik hebben, of duur zijn in onderhoud. Persoonlijk zou ik dan voor die eerste gaan, omdat een auto snel een moneypit kan worden als het tegen zit.

Je zou naar een oudere A4 kunnen kijken:
https://voorraad.vakgarag...i/a4/occ13932541-49329584
Of een Mazda 6 ofzo:
https://www.joosenautos.n...-3-s-vt-active/2206244/#2

• CryptoNL
bas-r schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:53:
[...]

Je wil blijkbaar per se een mini. Van 18 jaar oud kun je nooit weten wat er mogelijk mis mee is. Was het te moeilijk om te filteren op ‘automaat’?
Zoekfunctie werkt lekker op die site _/-\o_ Automaat aangeklikt maar goed :D

SiberischeHusky Shepsky

• CryptoNL
Pyramiden schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:53:
[...]

Dik, vet, stoer, hip, noem het wat je wilt. Met een budget van 3K zit je een beetje in het afvoerputje van de markt. Je zult dus iets moeten kiezen wat andere om een of andere reden niet willen hebben.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan auto's die er onaantrekkelijk uit zien, een relatief hoog verbruik hebben, of duur zijn in onderhoud. Persoonlijk zou ik dan voor die eerste gaan, omdat een auto snel een moneypit kan worden als het tegen zit.

Je zou naar een oudere A4 kunnen kijken:
https://voorraad.vakgarag...i/a4/occ13932541-49329584
Of een Mazda 6 ofzo:
https://www.joosenautos.n...-3-s-vt-active/2206244/#2
Thanks voor je voorbeelden, maar de auto moet kleiner zijn. Zeg maar formaat Polo, MINI etc vul maar in.

SiberischeHusky Shepsky

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:44
CryptoNL schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:45:
[...]

Een mini blijft een BMW, met allerlei eigenaardigheden. Er hangt een hoger prijskaartje aan dan een vergelijkbare hatch vanwege het merkje.

Als rijeigenschappen er toe moeten doen zou ik zeggen pak een Fiesta of een Focus. Test de automaat wel goed, die willen nog wel eens issues geven. Of een MX-5 ;)

• Richh
Dit soort tamelijk onvriendelijke reacties op positief bedoelde adviezen worden vaak niet enorm gewaardeerd :P
een MINI dik noemen, lol
Een Mini is in z'n klasse (B-segment) een redelijk dikke auto die relatief tot zo'n concurrentie erg aan de prijs is. Zelfde geldt voor een Audi A1.
CryptoNL schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:47:
Polo begin ik niet aan, idem voor Seat en Peugeot. Wij rijden zelf ook een aantal van deze modellen, vaak afgetrapt of problemen etc. Vandaar ook de voorkeur naar bijvoorbeeld MINI.
Als je 'gewoon' een goede auto zoekt, moet je niet op het merk gaan sorteren. Ja, het ene merk trekt ander volk aan dan de ander (hence: daarom geen Audi kopen voor 3k) - maar dat is het dan ook. Het verschilt per modeltype en modeljaar of iets een kwaliteitsproduct is of niet. En vervolgens is je zoektocht naar goed onderhoud :P Het is heus niet zo dat iedere Polo afgetrapt is. Het is nota bene al jaren de meest verkochte (en daarmee ook imho de saaiste) auto van Nederland. Statistisch niet mogelijk dat ze allemaal afgetrapt zijn.
Het grote probleem met Toyota en ook Fiat is dat er ZOVEEL aangeboden worden dat het lijkt alsof ze afgeschoten worden. 500-1000 euro zijn er echt honderden te koop en dat vertrouw ik voor geen meter. Als je een specifiek voorbeeld hebt van een bepaald model auto binnen mijn prijsklasse zou ik dat erg apprecieren.
First of all, waarom is dat een probleem? :P
Om die Polo maar weer aan te halen: daar zijn er superveel van omdat er ook superveel van verkocht werden ~15 jaar geleden.
Is een Lambourghini een kwalitatieve topauto omdat er maar weinig op Autoscout staan? Of: omdat er 10 jaar geleden weinig zijn verkocht? :+

Zet er eens een paar filters op. Bouwjaar >2004? Dan is 'ie 15 jaar oud, veel ouder moet je ook nog op roest gaan letten (sowieso doen maargoed). Benzine, neem ik aan? Automaat, dan vallen er ook superveel af. Vooral die laatste schrapt een hoop opties weg.
Sterker nog: ik kan geen Punto of Yaris automaat vinden met bouwjaar >2004 en kilometerstand <200.000.

Ik kan best een auto'tje voor je opzoeken (https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/yaris/44375133) maar als dat toevallig aan de andere kant van het land zit, zou ik je adviseren iets dichter bij huis te zoeken.

• CryptoNL
Richh schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:59:
[...]

[...]

Dit soort tamelijk onvriendelijke reacties op positief bedoelde adviezen worden vaak niet enorm gewaardeerd :P

[...]

Een Mini is in z'n klasse (B-segment) een redelijk dikke auto die relatief tot zo'n concurrentie erg aan de prijs is. Zelfde geldt voor een Audi A1.

[...]

Als je 'gewoon' een goede auto zoekt, moet je niet op het merk gaan sorteren. Ja, het ene merk trekt ander volk aan dan de ander (hence: daarom geen Audi kopen voor 3k) - maar dat is het dan ook. Het verschilt per modeltype en modeljaar of iets een kwaliteitsproduct is of niet. En vervolgens is je zoektocht naar goed onderhoud :P Het is heus niet zo dat iedere Polo afgetrapt is. Het is nota bene al jaren de meest verkochte (en daarmee ook imho de saaiste) auto van Nederland.

[...]

First of all, waarom is dat een probleem? :P
Om die Polo maar weer aan te halen: daar zijn er superveel van omdat er ook superveel van verkocht werden ~10 jaar geleden.
Is een Lambourghini een kwalitatieve topauto omdat er maar weinig op Autoscout staan? Of: omdat er 10 jaar geleden weinig zijn verkocht? :+

Zet er eens een paar filters op. Bouwjaar >2004? Dan is 'ie 15 jaar oud, veel ouder moet je ook nog op roest gaan letten (sowieso doen maargoed). Benzine, neem ik aan? Automaat, dan vallen er ook superveel af. Vooral die laatste schrapt een hoop opties weg.
Sterker nog: ik kan geen Punto of Yaris automaat vinden met bouwjaar >2004 en kilometerstand <200.000.

Ik kan best een auto'tje voor je opzoeken (https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/yaris/44375133) maar als dat toevallig aan de andere kant van het land zit, zou ik je adviseren iets dichter bij huis te zoeken.
Thanks voor je uitgebreide post. Kilometerstand mag best 300.000 zijn hoor. Liever een hoge KM dan een hele lage terwijl de auto 15 jaar oud is. Dat zou betekenen dat hij vaak heeft stilgestaan etc.

Ik ben nog vergeten te melden dat ik vrij lang ben en gek genoeg pas ik wel in een MINI, maar niet in een model Yaris. Vrienden van mij hebben een Aygo, dat zit voor mij super ongemakkelijk en een Mini One zit prima, terwijl ze even groot ''lijken''.

Heeft Audi geen kleiner formaat autotjes zoals een A4 ofzo? Of BMW?

SiberischeHusky Shepsky

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:44
Richh schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:59:
[...]

https://www.autowereld.nl...aat-30564402/details.html

Maar ik kan moeilijk beoordelen of er iets mis mee is. Het is inderdaad zo dat je voor €3000 best een automaat kan krijgen, maar je moet wel het nodige geluk hebben dat er niks mee aan de hand is

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:53:
Iemand die het verschil ziet? :S
De 1e heeft geen chips op de achterbank.

Dit soort auto's is vragen om problemen. Je bent beter af met een model dat past bij je budget.
CryptoNL schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:04:
[...]

Is er overigens nog een functie om al die lease advertenties uit te zetten op MP. Mijn hemel wat vervelend 8)7
Minimum prijs op >€1000 zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door Brazos op 06-05-2019 21:05 ]

• CryptoNL
Sjurm schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:03:
[...]

https://www.autowereld.nl...aat-30564402/details.html

Maar ik kan moeilijk beoordelen of er iets mis mee is. Het is inderdaad zo dat je voor €3000 best een automaat kan krijgen, maar je moet wel het nodige geluk hebben dat er niks mee aan de hand is
Is er overigens nog een functie om al die lease advertenties uit te zetten op MP. Mijn hemel wat vervelend 8)7

SiberischeHusky Shepsky

• CryptoNL
Brazos schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:03:
[...]

De 1e heeft geen chips op de achterbank.

Dit soort auto's is vragen om problemen. Je bent beter af met een model dat past bij je budget.

[...]

Minimum prijs op >€1000 zetten.
Het model past binnen budget, want 3K. Dat is niet het budget inclusief eventueel onderhoud. Dat is het budget voor de aankoop zeg maar.

SiberischeHusky Shepsky

• Richh
CryptoNL schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:03:
Kilometerstand mag best 300.000 zijn hoor. Liever een hoge KM dan een hele lage terwijl de auto 15 jaar oud is. Dat zou betekenen dat hij vaak heeft stilgestaan etc.
Check bij hoge kilometerstanden goed de staat van remmerij, banden, laatste distributieriemvervanging, en laat je geen smoesjes aanpraten.
Diesels kunnen slecht tegen korte ritjes, daar is een gezonde kilometerstand wenselijk. Een benzine die een half jaar stil staat en is gebruikt voor korte ritjes met af en toe een keer snelweg? Geen enkel probleem als je het mij vraagt. Maar eerlijk is eerlijk, daar heeft iedereen zijn eigen ideeën over.
Ik zou toch wel ietsje meer op de kilometerstand letten :P
Ik ben nog vergeten te melden dat ik vrij lang ben en gek genoeg pas ik wel in een MINI, maar niet in een model Yaris. Vrienden van mij hebben een Aygo, dat zit voor mij super ongemakkelijk en een Mini One zit prima, terwijl ze even groot ''lijken''.
De Yaris is een stuk ruimer dan de Aygo. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat daar geen noemenswaardig verschil tussen zit. Maar: doe proefritjes ;) dat moet je sowieso doen in verschillende auto's (het liefst van hetzelfde model) voordat je er 1 koopt imho.
Heeft Audi geen kleiner formaat autotjes zoals een A4 ofzo? Of BMW?
Audi heeft de A2 :+ maar die zijn volgens mij niet met automaat geleverd. Correct me if I'm wrong.
BMW heeft voor het B-segment dus Mini overgenomen. De BMW 1-serie is een grotere en zwaardere C-segmenter (en bovendien: echt niet doen voor jouw budget als je het mij vraagt).
Zo heeft Mercedes ook geen B-segmenters, die verkopen Smarts in die prijsklasse.

Om maar even de Duitse premium merken gehad te hebben met de 3 hierboven. Juist een reden van dat hele 'premium' merk beleving is dus precies dat er geen kleine auto's met die badges rondrijden. Beetje hetzelfde als dat er geen goedkope Apple producten bestaan.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:09:
[...]

Het model past binnen budget, want 3K. Dat is niet het budget inclusief eventueel onderhoud. Dat is het budget voor de aankoop zeg maar.
Als je nog budget over hebt kun je dat beter besteden aan een goede occasion die zijn onderhoud heeft gehad. Het model past niet binnen je budget, deze uitgeleefde varianten alleen. En mijn tip zou zijn om die links te laten liggen en een knappe occasion te halen van een model wat wel past bij je budget.

• NoFearCreations
  • Laatst online: 18:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

---RAWE CEEK!!!---

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@CryptoNL Drie Mini's automaat in Duitsland, moet je wel invoeren https://www.autoscout24.d...y=D&priceto=3500&atype=C&

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Jezus wat een vervelende toon heb jij. Dat mensen hier nog de moeite doen om aan je vraag te voldoen met zo'n matig budget is mij een raadsel. Zal vast met de goedaardigheid van Tweakers.net te maken hebben.

Dit mag natuurlijk niet gezegd worden, maar ik doe het toch. :)

• CryptoNL
Qua formaat top! Precies wat ik zoek. Nu even kijken naar de voor en nadelen :) Die mintgroene tho 8)7

SiberischeHusky Shepsky

• Richh
"Sportieve auto", 12 seconden naar de 100...
"GEEN GARANTIE EN AFLEVERPAKKETTEN MOGELIJK"

Maar ja, je kan een Audi A3 vinden voor dit geld, 200k km, met foute velgen + aftermarket uitlaat en naar alle waarschijnlijkheid dito onderhoudshistorie.
Of het aan te raden is, is een tweede als je het mij vraagt :+

@CryptoNL check vooral de Occasion Aankoopadviezen van Autoblog, Autoweek op Youtube en de artikelen van de ANWB eens, voor heel veel modellen te vinden.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Richh schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:34:
[...]

[...]

Maar ja, je kan een Audi A3 vinden voor dit geld, 200k km, met foute velgen + aftermarket uitlaat en naar alle waarschijnlijkheid dito onderhoudshistorie.

@CryptoNL check vooral de Occasion Aankoopadviezen van Autoblog, Autoweek op Youtube en de artikelen van de ANWB eens, voor heel veel modellen te vinden.
Ik heb alleen maar 2 auto's gelinkt waarvan ik het gevoel had dat OP die wel "gaaf" zou vinden. Vind het alleen jammer dat iedereen maar doet alsof +200k een hoge kilometerstand is.... |:(

---RAWE CEEK!!!---

• CryptoNL
Richh schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:34:
[...]

[...]

Geen garantie zag ik ook, meteen weggeklikt :P Er zijn best wat A3tjes te vinden trouwens voor 2-3K zie ik. Thanks voor je advies omtrent die sites, top!

SiberischeHusky Shepsky

• CryptoNL
NoFearCreations schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:35:
[...]

Ik heb alleen maar 2 auto's gelinkt waarvan ik het gevoel had dat OP die wel "gaaf" zou vinden. Vind het alleen jammer dat iedereen maar doet alsof +200k een hoge kilometerstand is.... |:(
Gaat mij niet om gaaf. Meer om comfort qua zitting en beenruimte etc.

SiberischeHusky Shepsky

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Comfort heb ik een VAG nou nog nooit gehad, harde zogenaamde sportieve stoelen.

---RAWE CEEK!!!---

• Richh
CryptoNL schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:35:
[...]

Geen garantie zag ik ook, meteen weggeklikt :P Er zijn best wat A3tjes te vinden trouwens voor 2-3K zie ik. Thanks voor je advies omtrent die sites, top!
Als je nog een site zoekt: https://www.autotrack.nl/...UTOBEDRIJF&paginanummer=1

Site heeft lang niet alle aanbieders, maar je kan wel bij elke auto een voertuigrapport opvragen waaruit blijkt hoeveel eigenaren zo'n auto heeft gehad, hoe lang deze 'm hebben gehad en hoe lang hij ongeveer stil heeft gestaan.
Zal je op z'n minst genoeg automodel-ideeën opleveren.

• CryptoNL
NoFearCreations schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:37:
Comfort heb ik een VAG nou nog nooit gehad, harde zogenaamde sportieve stoelen.
VAG? :P Help mij even? :D

SiberischeHusky Shepsky

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Volkwagen Audi Group. Valt skoda en nog een paar ook onder.

---RAWE CEEK!!!---

• CryptoNL
NoFearCreations schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:42:
Volkwagen Audi Group. Valt skoda en nog een paar ook onder.
Vriend van mij heeft een Audi station met inmiddels 450K op de teller, zit heerlijk moet ik zeggen, maar ik ben sowieso niet iemand van de lange ritten. Ook niet als rijder dus misschien verkeerd beeld geen idee :P

SiberischeHusky Shepsky

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 02:43
De een is geimporteerd en heeft 8 eigenaren gehad in een paar jaar.
De ander slechts twee vanaf 2009. Dach tenminste dat vanaf 2009 het aantal eigenaren zichtbaar is op rdw.nl

Import dan is de km.stand/historie waarschijnlijk niet aanwezig en de NAP geeft dan geen oordeel. Echter wil het ook weer niet automatisch zeggen dat het een slechte auto is.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Tweakers is niet bedoelt voor topics "Ik zoek iets en laat de andere gebruikers lekker het werk doen", waar dit topic wel bijzonder veel op lijkt. Het prima om een topic te openen voor advies welke auto je wilt kopen, maar dan verwachten we wel basale informatie als welke merken/modellen de voorkeur hebben, type brandstof, eventueel kleur, etc.

En niet onbelangrijk, als iemand iets aandraagt wat niet naar je zin is, kraak deze persoon niet af, maar bedankt hem vriendelijk.

Voor nu gaat het topic in ieder geval op slot en mag je een nieuwe poging gaan doen als je je wensen en eisen wat beter voor ogen hebt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.