Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zoek een drone om wat mee te experimenteren. Ik ga half juni op vakantie en wil hem meenemen, maar er natuurlijk eerst eens in de omgeving van thuis mee spelen.
Eisen:
Full-HD video 1920x1080,
Opvouwbaar,
Minimaal 15 minuten vliegtijd,
Leverbaar binnen 2-3 weken,
Verwisselbare accu die niet duur is,
... andere handige eisen waar ik als beginner niet aan denk?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nokia 8 met Pie en ouwe iPad iOS 10.3.3, die laatste is uiteraard minder mobiel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Pricewatch, Google, AliExpress.
De combi die ik zoek kan ik niet vinden dus roep ik de hulp in van drone-enthousiastelingen hier.

Zoals gezegd, budget is max 150 euro en zoek uiteraard de most bang for my bucks.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:43

SA007

Moderator Tweaking
Move naar CAA, dit heeft niks met modding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
@SA007 Schopje naar FVA, want dit heeft niets met computerhardware te maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:47
Ik heb zelf deze en werkt perfect

https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:44
Uit China krijg je vast de meeste bang voor je buck. Ik zou dan in ieder geval een drone met GPS adviseren :P wat ik tot nu toe uit China heb laten komen, drifte als een gek en was tamelijk onbestuurbaar + matige kwaliteit.

Misschien is een DJI Tello (Ryze Tello) iets voor je? Daar denk ik nu zelf ook over na.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:03

Tahref

God bless you

Voor dat geld is het moeilijk om een goede drone vinden..

De beste budget drone is de fimi a3 https://www.banggood.com/...copter-RTF-p-1368969.html
met Coupon code: e504de kom je op ongeveer 240 euro uit.
- Boven jouw budget.
- Levertijd maand of misschien iets langer
- Niet inklapbaar.

Xiro Xplorer Mini
https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL
- Beetje over je budget.
- Beperkte vliegafstand van 100 meter
- Slechte/matige camera stabiliteit.

Yuneec Breeze
https://www.amazon.de/Yun...etails?_encoding=UTF8&me=
Tweedehands via amazon warehouse voor 156 euro in goede conditie.
- Matige/slechte camera stabiliteit.
- Niet inklapbaar
- max 10 minuten vliegen

DJI Ryze Tello
https://www.directsale.nl...e=tweakers&utm_medium=cpc
- 720p camera
- max 10 minuten vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Ok, de fullHD optie zal ik moeten laten vallen, niet haalbaar.

@HKLM_ ik lees dat die Tello een max vlieghoogte heeft van 10 meter? Dat lijk me wel erg matig.
@Richh uit China is mogelijk niet op tijd hier.
@Tahref die fimi is wel mooi maar beetje teveel van het goede als start. Wellicht crash ik hem als beginneling op een onbereikbare plek, of is het toch geen hobby voor mij... Vandaar dit budget.
Aan de andere kant kun je een duurdere drone weer makkelijker verkopen als je het niks vind.... zucht... |:(

Ik ga even verder zoeken maar kan best wat hulp gebruiken.

Eisen zijn nu:
15 minuten vliegen
Opvouwbaar
Stabiele video
Moet ook wel met een beetje wind om kunnen gaan.
Budget blijft wel hetzelfde.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffels
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01 23:40
Ik weet niet hoever je staat met je keuze, maar ik heb sinds maart een Tello. Heb deze gekocht om eerst te leren vliegen, want crashen doe je toch.
pro's
- klein en compact
- goede bestuurbaarheid
- dji tech
con's
- camera is 720p en dat zie je
- is niet echt wind proof.

ik denk stabiele video, wind en budget van 150€ zijn niet combineerbaar.
beter zoeken op marktplaats naar tweedehands exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:31
Ik heb hetzelfde budget, en ben ook op zoek. Ik ben voor dit budget toch twee degelijke drones tegen gekomen.

- Visuo XS812
- Eachine E511S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
Eerlijk gezegt, voor dat budget moet je er niet eens aan gaan beginnen. Met dat bedrag kom je in de speelgoed categorie en met een beetje wind kan je niet eens vliegen. Tevens is de beeld kwaliteit nou ook niet bepaald goed.
Is het de bedoeling om foto's / video's te maken dan heb je minimaal al het dubbele nodig. Eerste betaalbare drone met goede kwaliteit foto's en films is de Fimi naar wat ik vernomen heb.

Wil je gewoon vliegen voor weinig neem dan een Tiny Whoop. Hiervan zijn meerdere soorten en redelijk betaalbaar om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-06 20:25
Dit is gewoon te weinig geld voor een fatsoenlijke (video) drone inderdaad. Alles wat je voor dat geld koopt is het gewoon net niet.

Het zijn ook wel een hele hoop eisen voor 150 euro. 15 minuten vliegen? Dan moet je toch een hele nette combinatie van motoren en accu hebben. Dat gaat echt niet lukken voor 150 euro. Kan gewoon niet.

Opvouwbaar is ook zo'n punt. Opvouwbare drones zijn al wat zeldzamer, maar voor 150 euro een (nette) opvouwbare drone kan je ook gewoon vergeten.

Stabiele video, er zijn camera's van 150 euro die het nog niet voor elkaar krijgen om stabiel beeld te geven. Jij verwacht een complete drone, met camera, met betere prestaties, voor (veel) minder geld.
Gaat hem ook niet worden.

Bestand tegen wind? Voor 150 euro heb je geen brushless (krachtige) drone, helemaal niet als er nog een camera onder hangt. Een brushed motor is over het algemeen niet krachtig genoeg om in een beetje wind te vliegen. Helemaal als er ook nog een camera onder die drone hangt.

Wat je wil gaat gewoon niet voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
Als video-opnamen niet hard nodig zijn kan je prima een brushless TinyHawk kopen. Inc controller en FPV bril heb je voor rond de € 150 een prima drone. Niet echt bedoeld voor video, meer voor racen/acrobatiek en de vluchtduur is een stukje minder dan 15 minuten. Harde wind is niet echt handig maar lichte wind/windstil prima buiten mee te vliegen. Ook binnenshuis kan je er prima mee vliegen omdat ie zo klein is en propguards heeft. Opvouwen is niet nodig omdat ie zo klein is. Extra accu's zijn ook niet al te duur. Heel stevig ding dus weinig kans dat je al racend iets kapot vliegt. Indien er iets kapot gaat zijn reserveonderdelen goedkoop en is repareren makkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Tassadar32 op 20-05-2019 13:57 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Pagina: 1