Teufel E450 Concept

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 07:53

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Beste!

Al meer dan 12 jaar heb ik, zonder problemen, een Megaworks Creative THX 5.1 set. Ik heb hier echt heel veel plezier van, en het setje werkt nog steeds.

Megaworks

Echter, sinds een paar maanden heb ik beneden de Teufel MK40 5.1 set met Atmos. Nou, ook al is het een midrange set voor 1300 euro totaal. Ik ben compleet verliefd op mijn geluid. En dat in combi met de nieuwste LG Oled 2018 scherm.

https://www.teufelaudio.n...gital-5-1-set-p15407.html

Nu wil ik graag, zonder echt goede argumenten, mijn 5.1 set voor mijn pc vervangen. Ik vind dat het na zoveel jaar wel eens mag. Mijn oog is gevallen op de Teufel E450. (met goede reviews).

Er is enige twijfel; het setje wordt niet vernieuwd (met de nieuwste codecs) aldus Teufel. Ik denk niet dat ik dit merk met gamen/muziek.

Op GoT zie ik weinig mensen met een dergelijke set. Is hier een reden voor?

Alles wordt aangesloten op een Sound Blaster Audigy RX5.

Doen of niet doen?! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy_JN op 06-05-2019 20:09 ]

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:06

Mikayu

.srt

De Teufel dateert inmiddels ook behoorlijk (2013)

Ik heb de 7.1 versie van die Creative set gebruikt en dat is een meer dan redelijke set voor bij de pc.
Qua codecs maakt het allemaal niet zoveel uit als je de boel analoog aansluit.

Ik kan niet zeggen of je er op vooruit zal gaan wat betreft geluid zonder ze naast elkaar te hebben gehoord. Misschien wel voor de looks en het gevoel van een nieuwe aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Klopt dat hij gedateerd is, maar in hoeverre gaat de wetenschap/ontwikkelingen van een goed geluidssetje in de afgelopen jaren? Veel horen 80% van de mensen niet of het is marketing. Toch?

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

De basis van een gewone luidspreker is al sinds jaar en dag hetzelfde, men plaatst wat drivers in een behuizing achter een wisselfilter getuned op wat de fabrikant vindt dat goed klinkt. Wat dus grotendeels het verschil maakt is de frequency response en crossover, deze valt of staat naar eigen smaak. Hoewel er ook veel te equalizen valt natuurlijk, maar hoe meer je dat moet doen des te meer je de verkeerde speakers hebt gekocht.

Persoonlijk zou ik het doen, maar ik vind het leuk om af en toe wat nieuwe speakers te proberen.
Ben je tevreden met de Creative dan is dit zeker geen noodzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Speedy_JN schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:08:
Op GoT zie ik weinig mensen met een dergelijke set. Is hier een reden voor?
Ik denk dat de meeste mensen "gewoon" met een headset op gamen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Ik heb een Sennheiser GP500 voor online gamen met vrienden. Fijn voor een paar uurtjes. Maar, singleplayer... dan vind ik het geweldig om met 5.1 te gamen. Battlefield, Division etc.. de ervaring is vele malen mooier.

Vooral als je broekspijp wappert door de sub. ;-)

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Besteld!

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Het setje nu een paar dagen staan. Ik vind het geweldig. Wat een verschil. Zeker geen spijt van.
Helder geluid en de SUB is erg aanwezig, maar zeker niet overheersend of brommend. Super!

Zouden jullie deze ook aansluiting op optisch? Of houden op de 3 jacks? Google zegt dat er voor beide voor en nadelen zijn... maar of ik het hoor?

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Over optisch gaat alleen het lossy formaat van DD/DTS als je naar meerkanaals wilt luisteren. Bij games heb je een realtime encoder nodig (DTS Connect of Dolby Live)

Technisch gezien heb je meer bandbreedte beschikbaar over analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Ik heb een redelijk optische kabel er nu inzitten. Het lampje op de sub met 'Pro Logic II" gaat direct branden.

Bij Audigy 5Rx kaart kan ik de bitrate naar 96khz zetten, met merkbaar verschil.

Ik zal es wat zaken beluisteren. :)

EDIT: VLC en mediaplayer snappen er niks van. Scherpe geluiden, wel effecten maar geen vocals.
EDIT2: het probleem zit 'm in optical/versterker. Winamp (ja) en games gaan goed, youtube en vlc alleen stereo. Alle drivers zijn up to date. 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Speedy_JN op 13-05-2019 17:39 ]

Voorwaarts!

Pagina: 1