Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 20:50
Realiseer me dat het een risico is of dit het goede subforum is (had hem in Android subforum willen posten maar die kan ik niet vinden?). Hoe dan ook: voor de zoveelste keer switch ik weer eens van iPhone naar Android. Zoals altijd vind ik dat een gedoe. Ik loop tegen het volgende aan:

Contacten: Vanuit iOS kan ik ze als een vCard exporteren. Dat zou ik weer kunnen importeren in mijn Google Account. Dat Google account staat nog vol met contacten uit het verleden. Kan ik veilig alle oude Google contacten verwijderen en de nieuwe vCard importeren?

Foto's: Ik heb nu op de iPhone mijn eigen filmrol. Dan nog Google Foto's, vanuiit het verleden. Liefst heb ik alles op de filmrol of in Google Foto's, niet beide. Valt dat te organiseren?

Apps: Is er een mogelijkheid dat alle apps die ik nu heb overgezet worden? Via een app die ze onthoud en synct oid?

WhatsApp: zou graag mijn historie meenemen naar Android. Is dat mogelijk?

Is er een service die zo'n overstap faciliteert? Of blijft het handwerk?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Naar welk Android toestel stap je over? Samsung heeft bijvoorbeeld Smart Switch, ik weet niet of er een vergelijkbaar app beschikbaar is voor andere Android toestellen. Hiermee kan je je oude data (foto's, contacten, smsjes, agenda) meenemen naar je nieuwe toestel. Ik weet niet meer of deze ook apps meeneemt, ga er maar van uit dat dit een handmatig proces is.

Je zou het inderdaad ook kunnen oplossen door de vCard te importeren in je Google Account. Als je de contacten niet meer nodig hebt, dan kun je ze gewoon verwijderen.

Je zou de foto's van je iPhone kunnen exporteren naar je PC/Mac en dan gewoon kunnen kopiëren naar je Android toestel. Dan vind je de foto's in je gallerij en niet in Google Foto's. Wil je ze toch in Google Foto's, dan zou je gewoon Google Foto's moeten installeren op je iPhone en dan gaan syncen, dat lijkt mij de makkelijkste optie.

Voor Whatsapp kan je gebruikmaken van Wazzapmigrator, kost volgens mij wel een paar euro en je moet een iTunes backup hebben van je iPhone.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sorry, andersom ;)

Switch to Android https://www.android.com/intl/nl_nl/switch/

[ Voor 160% gewijzigd door Hackus op 06-05-2019 18:52 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

KaiseRRuby schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:36:
Realiseer me dat het een risico is of dit het goede subforum is (had hem in Android subforum willen posten maar die kan ik niet vinden?).
Iets beter zoeken ;) Onder Tablets en Telefoons staat het subform Android-smartphones Aangezien dit topic daar beter past, zal ik 'm daar naartoe verplaatsen :)

iOS > AND

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 20:50
RWK__ schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:48:
Naar welk Android toestel stap je over? Samsung heeft bijvoorbeeld Smart Switch, ik weet niet of er een vergelijkbaar app beschikbaar is voor andere Android toestellen. Hiermee kan je je oude data (foto's, contacten, smsjes, agenda) meenemen naar je nieuwe toestel. Ik weet niet meer of deze ook apps meeneemt, ga er maar van uit dat dit een handmatig proces is.

Je zou het inderdaad ook kunnen oplossen door de vCard te importeren in je Google Account. Als je de contacten niet meer nodig hebt, dan kun je ze gewoon verwijderen.

Je zou de foto's van je iPhone kunnen exporteren naar je PC/Mac en dan gewoon kunnen kopiëren naar je Android toestel. Dan vind je de foto's in je gallerij en niet in Google Foto's. Wil je ze toch in Google Foto's, dan zou je gewoon Google Foto's moeten installeren op je iPhone en dan gaan syncen, dat lijkt mij de makkelijkste optie.

Voor Whatsapp kan je gebruikmaken van Wazzapmigrator, kost volgens mij wel een paar euro en je moet een iTunes backup hebben van je iPhone.
Allright,

Ben overgestapt. Wazzapmigrator is goed gegaan, dat was top. VCard lijkt niet helemaal goed gegaan te zijn, maar wel goed genoeg.

Nu de foto's. Dat staat allemaal inderdaad in Google Foto's. Zou het zelf tof vinden als ik al die foto's ook in mijn galerij te vinden krijg. Dus ook op datum gesorteerd e.d. Dat is nog een laatste zoektocht. Iemand een idee?

Heb nu: map in Google Drive met daarin alle foto's. Dat valt helaas niet zo makkelijk te importeren op de Mi 9, lijkt alsof de gegevens van de foto's weg zijn.

Oh, en 1 spel wat ik al jaren speel kan helaas niet mee. Baal ik van.