Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Auto huren Dubrovnik Kroatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21-05 08:31
Hi, volgende week vliegen we naar Dubrovnik en willen daar een auto huren. Meestal huren we via autoeurope. Ik ben een beetje vergeten welke verzekeringen ik nam. Hebben jullie ervaringen met autohuur in Kroatie, of beter Dubrovnik?

Reis: vliegen naar Dubrovnik. 2 eilandjes en natuurparken zien met een baby.

Autoeurope leek voordeliger dan rentalcars, sunnycars of direct bij een verhuurbedrijf. De volgende opties overweeg ik:
  1. Super coverage excess restitutie (wel eigen risico van je creditcard af, maar wordt door auto europe gedekt. Moet je wel alle papieren etc sturen achteraf.)
  2. Zero excess (volgens mij dekking vh verhuurbedrijf)
Zijn er bij optie 1 niet van die louche verhuurbedrijven die schade melden die er niet was als je niet bij hun verzekert? Dan moet je alle extra papierwerk achteraf nog zelf regelen met autoeurope?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twkr18526
Overigens zijn andere tips van mensen die al geweest zijn, erg welkom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daupie
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:40
Vorig jaar daar geweest, destijds via EasyTerra een auto gehuurd bij Carwiz, een mooie Citroen. Raad je ook wel aan een stevige auto te huren i.v.m. de wegen daar.

Het Carwiz kantoor zit wel op een andere locatie dan de andere autoverhuurders, dus op Dubrovnik Airport een half uur staan zoeken (het zit achter de rotonde bij de vertrekhal ;) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01:04
twkr18526 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:53:
Hi, volgende week vliegen we naar Dubrovnik en willen daar een auto huren. Meestal huren we via autoeurope. Ik ben een beetje vergeten welke verzekeringen ik nam. Hebben jullie ervaringen met autohuur in Kroatie, of beter Dubrovnik?

Reis: vliegen naar Dubrovnik. 2 eilandjes en natuurparken zien met een baby.

Autoeurope leek voordeliger dan rentalcars, sunnycars of direct bij een verhuurbedrijf. De volgende opties overweeg ik:
  1. Super coverage excess restitutie (wel eigen risico van je creditcard af, maar wordt door auto europe gedekt. Moet je wel alle papieren etc sturen achteraf.)
  2. Zero excess (volgens mij dekking vh verhuurbedrijf)
Zijn er bij optie 1 niet van die louche verhuurbedrijven die schade melden die er niet was als je niet bij hun verzekert? Dan moet je alle extra papierwerk achteraf nog zelf regelen met autoeurope?
Afhankelijk van het verschil in prijs kan het soms vaak voordeliger zijn om bij autohuur een externe verzekeraar te nemen.

En met @daupie eens, huur niet de allergoedkoopste kleine auto. Wij moesten de auto bijna de berg op duwen in z'n 1. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:33

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Sunny Cars.

Is misschien niet de aller, allergoedkoopste maar dan hoef je je iig niet druk te maken over allerlei verzekeringen e.d. die je zou moeten nemen e.d. Is allemaal geregeld.

Prima ervaring mee gehad op Corsica. Ze besteden het wel uit (je haalt je auto op bij Hertz o.i.d.) maar papier rompslomp is iig al door Sunny Cars geregeld.

ThinkPad wijzigde deze reactie 06-05-2019 16:21 (45%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:54

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

AZ >>> VV

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 01:25
Ik kom zelf van de balkan af en de mensen staan er bekend om je te naaien vooral met de huur auto's.

Mijn tip is maak sowieso foto's van de auto's die je krijgt ik heb verschillende keren een auto gehuurd.
soms kreeg ik een Opel Corsa BJ 2013 de laatste keer toen ik em starten begonnen ook alle lampjes te branden ik schrok me kapot en heb ook meteen toen de huur ontbonden ter plekken.

Zelf zou ik je adviseren bij Sixt of Eurocar te huren kost wel wat duurder maar dan krijg je ook een fatsoenlijke auto die niet klaar staat om uit elkaar te vallen je moet er rekening mij houden Dubrvonik is een berg gebied.
Het is geen A2 en alles plat net als Nederland

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:10
Orlando, lokaal, niet duur en geen enkel issue gehad. Klein krasje gehad door een paaltje dat we niet gezien hadden, maar werd gelukkig niet moeilijk over gedaan.
Ook bij inleveren een klein portomoneetje verloren en dat werd netjes bij de schoonmaak opgemerkt en geretourneerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twkr18526
ThinkPad schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:19:
Sunny Cars.

Is misschien niet de aller, allergoedkoopste maar dan hoef je je iig niet druk te maken over allerlei verzekeringen e.d. die je zou moeten nemen e.d. Is allemaal geregeld.

Prima ervaring mee gehad op Corsica. Ze besteden het wel uit (je haalt je auto op bij Hertz o.i.d.) maar papier rompslomp is iig al door Sunny Cars geregeld.
Sunny cars is eigenlijk prijziger dan direct bij het autoverhuurbedrijf de eigen risico af te kopen. In landen als de VS, Spanje, Ierland checken ze de auto niet eens als je je eigen risico vooraf afkoopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twkr18526
daupie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:10:
Vorig jaar daar geweest, destijds via EasyTerra een auto gehuurd bij Carwiz, een mooie Citroen. Raad je ook wel aan een stevige auto te huren i.v.m. de wegen daar.

Het Carwiz kantoor zit wel op een andere locatie dan de andere autoverhuurders, dus op Dubrovnik Airport een half uur staan zoeken (het zit achter de rotonde bij de vertrekhal ;) )
Hoe kies je van te voren een stevige auto. Er wordt steeds een auto type of vergelijkbaar genoemd. Misschien een iets duurdere auto van hetzelfde bedrijf?

Ik kom op rond de €100-150 voor een midsize met super cover (geen zero excess) via auto europe. Daar komt dan 70 bij voor de maxi cosi.

Easy terra nog niet bekeken. Doe ik zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:45
Wij hebben 2 jaar terug via Sixt een auto gehuurd, was weliswaar in Zagreb op het vliegveld, maar afgeleverd in Dubrovnik. Prima prijs toen en nergens gezeur mee gehad. Ik weet niet precies wat voor auto we hadden, maar ik geloof een simpele Astra of vergelijkbaar. Keurig ding, niks "stevigs" aan maar geen enkele problemen gehad met wegen daar, door heel Kroatië en een stuk Bosnië.

Overigens, in Dubrovnik hebben we onze auto niet 1 keer gebruikt, in 5 dagen tijd. We zaten in een appartement "bovenaan de heuvel" dus dan moet je wel van traplopen houden, maar met de auto ben je dan veel te lang aan het rijden. Gingen we iets verder, dan gebruikten we Uber. Waren we ook erg over te spreken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daupie
twkr18526 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:15:
[...]

Hoe kies je van te voren een stevige auto. Er wordt steeds een auto type of vergelijkbaar genoemd. Misschien een iets duurdere auto van hetzelfde bedrijf?

Ik kom op rond de €100-150 voor een midsize met super cover (geen zero excess) via auto europe. Daar komt dan 70 bij voor de maxi cosi.

Easy terra nog niet bekeken. Doe ik zo.
In de bevestigingsmail stond: Volkswagen Up 4dr of gelijkwaardig maar het was uiteindelijk een Citroën C3. Valt niet heel veel voor te zeggen dus.
Daarnaast eens met @The Realone, ook bovenop een berg en daar voor ongeveer vijf euro een Uber-taxi genomen naar centrum Dubrovnik door een stadstaxi (met vergunning). Daarvoor wordt je en gereden en heb je de parkeerkosten niet. Ook hoef je dat smalle bergpadje niet weer af :D en maak foto's e.d. dat mankementen al aanwezig waren zodat deze niet op jou worden verhaald!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3leee
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20-05 22:35
Zoals eerder in het topic genoemd kan ook ik Sunny Cars aanraden. Vorig jaar gehuurd en in Dubrovnik op de luchthaven opgehaald.

Mijn ervaring was erg goed. Je komt wel terecht bij een lokale verhuurder echter werd er niet moeilijk gedaan inleveren. En anders heb je altijd nog volledige dekking van Sunny Cars (eigen risico, maar ook banden, ruiten etc.).

Hadden toen een nette Clio hatchback met nog geen 10.000km op de teller. Geloof dat het C segment een Astra was.

Mocht je toch voor een lokale aanbieder kiezen zou je altijd nog kunnen kijken of het eigen risico eventueel in de verzekering van je credit card inbegrepen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twkr18526
Ik heb bij Easy Terra gekeken en nu toch voor AutoEurope gekozen. Precies dezelfde verhuurbedrijf denk ik: Drive Rentals. De auto, voorwaarden en prijs is op de cent hetzelfde.

Het is inclusief zero excess fee. Volgens de voorwaarden dus ook niet via autoeurope claims indienen. Hopelijk is dit wat.

Vind het toch spannender dan een auto in zeg maar de VA, Ierland, Spanje of Italie huren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Aon reisverzekering biedt een aanvullende module op je reisverzekering waarmee je voor een paar tientjes per jaar het eigenrisico bij autohuur mee verzekerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:51
twkr18526 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:31:
Ik heb bij Easy Terra gekeken en nu toch voor AutoEurope gekozen. Precies dezelfde verhuurbedrijf denk ik: Drive Rentals. De auto, voorwaarden en prijs is op de cent hetzelfde.

Het is inclusief zero excess fee. Volgens de voorwaarden dus ook niet via autoeurope claims indienen. Hopelijk is dit wat.

Vind het toch spannender dan een auto in zeg maar de VA, Ierland, Spanje of Italie huren.
Vorig jaar auto geboekt via easy terra, in de vakantie heeft iemand een parkeerkrasje op de auto gemaakt. Ik heb toen de kosten terug gehad van autoeurope.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twkr18526
groggy schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:35:
Aon reisverzekering biedt een aanvullende module op je reisverzekering waarmee je voor een paar tientjes per jaar het eigenrisico bij autohuur mee verzekerd
Heb je dan niet de evt rompslomp om de administratie ed te regelen? Als het verhuurbedrijf iets wil opmerken, dat je dat weer met je eigen verzekering moet regelen nadat je het voorschiet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twkr18526
The Realone schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:20:
Wij hebben 2 jaar terug via Sixt een auto gehuurd, was weliswaar in Zagreb op het vliegveld, maar afgeleverd in Dubrovnik. Prima prijs toen en nergens gezeur mee gehad. Ik weet niet precies wat voor auto we hadden, maar ik geloof een simpele Astra of vergelijkbaar. Keurig ding, niks "stevigs" aan maar geen enkele problemen gehad met wegen daar, door heel Kroatië en een stuk Bosnië.

Overigens, in Dubrovnik hebben we onze auto niet 1 keer gebruikt, in 5 dagen tijd. We zaten in een appartement "bovenaan de heuvel" dus dan moet je wel van traplopen houden, maar met de auto ben je dan veel te lang aan het rijden. Gingen we iets verder, dan gebruikten we Uber. Waren we ook erg over te spreken.
Dubrovnik zelf verwacht ik niet dat we gaan rijden idd. Het is vooral om van Korcula, Mljet en de parken te komen. En van/naar vliegveld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twkr18526
daupie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:10:

Had je goede ervaringen met Carwiz? Ik zie dat ze een iets betere review hebben dan Drive Rentals (waarvan ik hun site en adres niet kan vinden). En welke verzekeringsoptie heb je gekozen trouwens?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
twkr18526 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:28:
[...]

Heb je dan niet de evt rompslomp om de administratie ed te regelen? Als het verhuurbedrijf iets wil opmerken, dat je dat weer met je eigen verzekering moet regelen nadat je het voorschiet?
Dat heb je, maar het is veel goedkoper dan het afkopen van het eigen risico bij de verhuurtoko's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daupie
twkr18526 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:31:
[...]

Had je goede ervaringen met Carwiz? Ik zie dat ze een iets betere review hebben dan Drive Rentals (waarvan ik hun site en adres niet kan vinden). En welke verzekeringsoptie heb je gekozen trouwens?
Ervaringen waren top! Zoals eerder gezegd zitten de kantoren niet bij de andere autoverhuurders (wat ook weer een voordeel kan zijn i.v.m. drukte). Rond de twintig minuten bezig geweest van het binnenlopen van het kantoor (wat meer een kleine caravan is, maar goed) tot het wegrijden in de auto. Wij zijn teruggevlogen vanuit Split airport en dat was voor ons de keuze voor Carwiz, ze berekenen geen one-way fee. Het kantoor zit op Split ook wat verder weg, maar toen zijn we weggebracht met de auto naar de vertrekhal en is de auto vanaf daar meegenomen.

Ik had via de site van EasyTerra de optie "Eigen Risico Afdekken" gekozen. Je moet dan wel borg betalen maar die krijg je terug van de autoverhuurder of anders van EasyTerra:
https://www.easyterra.nl/verzekeringen.html

Ze geven ook het volgende op hun site aan:
De medewerkers van het verhuurbedrijf kunnen ter plekke erg overtuigend zijn. Logisch, want ze verdienen een hoop aan de verzekeringen die ze je proberen aan te smeren. Laat je daarom niet overhalen om allerlei extra verzekeringen af te sluiten, dit is meestal namelijk nergens voor nodig. Wel kan het zo zijn dat je ter plekke bijvoorbeeld het eigen risico moet afdekken of de dekking van de WA-verzekering moet verhogen. Mits je dit wilt natuurlijk.
Let daar dus op en indien je hem online hebt geboekt niet alsnog bij hun bijboeken. Ze kunnen ERG overtuigend zijn. ;) Een verdere tip is om de tijd ruim te boeken. Je betaalt misschien wel wat extra, maar je kunt de auto eerder inleveren indien nodig. En mocht je toch wat later zijn dan de geplande tijd zit je niet met problemen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twkr18526
Heb het verhuurbedrijf via autoeurope aangepast van Drive Rentals naar Carwiz. Ik kon (voor zover ik kon zien) alle autoeurope bedrijven zien op dubrovnik airport, maar geen drive rentals.

Toch maar extra driver bij genomen, aangezien ik niet mn vriendins creditcard kon gebruiken met mezelf als bestuurder. Deze voorwaardes bij carwiz geldt blijkbaar voor reseren, niet voor boeken.
Can I use my credit card to make a reservation for another person?
You can, however keep in mind that the person signing the contract needs to be the card holder of a valid credit card.
https://www.carwiz.hr/en/before-rental#collapse4
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True