USB-C Docking direct aan monitor hangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 15:15
Hallo,

Ik kan nergens het antwoord vinden, maar ik vraag me af of ik een usb-c dockingstation direct aan de usb-c hub van een monitor kan aansluiten i.p.v. aan een usb-c laptop. Dus dat je dan bijvoorbeeld deze situatie krijgt:

USB-C monitor < usb-c docking < DisplayPort kabel < laptop
USB-C monitor < usb-c docking < HDMI kabel < andere laptop
USB-C monitor < usb-c docking < usb receiver muis/toetsenbord

Iemand hier enig ervaring mee, of dit kan en wil testen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om te vermelden welke hardware je gebruikt?
Ik heb hier wel Sharkoon USB-C hubs met netwerkadapters aan een 5K LG scherm hangen, en dat werkt prima. In elk geval voor de USBpoorten en het netwerk.
Wil je er ook video over gaan gooien, dan is het een kwestie van uitzoeken welk protocol je over die USBpoort gooit, en of dat gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, dat werkt niet. Adapter werkt alleen met een PC en alleen de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
@TERW_DAN Nou heb nog geen specifieke hardware er voor (of op het oog), maar ik vroeg me af of het uberhaubt mogelijk kan zijn.

Het idee zou dan zijn dat ik mijn prive laptop zonder usb-c middels mini displayport of HDMI aansluit op de docking en mijn werk laptop middels displayport, en dan de docking middels usb-c aansluit op de usb-c monitor. Een ethernetkabel zou ik dan ook aansluiten op de usb-c docking, zodat ik bij het switchen tussen werk en prive laptop een lan-verbinding heb. Dat geldt qua aansluiten dan ook voor de usb receiver voor mijn muis/toetsenbord. Ik heb ook een LG monitor op het oog: pricewatch: LG 34UC99-W Wit

@johnkeates Oké, Als ik @TERW_DAN mag geloven lijkt dit wel te werken. Ik kan het dus nog niet zelf uit testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
@Tjommer wat @TERW_DAN bedoelt is dat hij de USB-C hub gebruikt, niet dat hij het als alternate mode input gebruikt. En dat is wel wat jij wil (maar dat niet werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
@johnkeates Ik zie het inderdaad, qua video zal het dan nog een uitdaging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:20
Tjommer schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:50:
USB-C monitor < usb-c docking < DisplayPort kabel < laptop
USB-C monitor < usb-c docking < HDMI kabel < andere laptop
Nee, een docking station maakt van USB DisplayPort, niet andersom. Idem voor HDMI

Laptop -> USB C monitor -> USB C docking -> netwerk
of
Laptop -> USB C -> monitor -> USB C docking -> USB A ontvanger tobo/muis
zal veel kans wel werken.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tjommer schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:11:
@TERW_DAN Nou heb nog geen specifieke hardware er voor (of op het oog), maar ik vroeg me af of het uberhaubt mogelijk kan zijn.

Het idee zou dan zijn dat ik mijn prive laptop zonder usb-c middels mini displayport of HDMI aansluit op de docking en mijn werk laptop middels displayport, en dan de docking middels usb-c aansluit op de usb-c monitor.
Dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
@TERW_DAN Duidelijk. Dat wordt bij het gebrek aan een usb-c laptop gewoon steeds 2 kabels verwisselen bij het switchen tussen mijn laptops:

- mini dp/dp
- usb-c to usb 3.0 downstream kabel

[ Voor 11% gewijzigd door Tjommer op 06-05-2019 16:38 ]

Pagina: 1