Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:59
Hallo allemaal,

Mijn eerste officiele topic, alvast excuses als ik ergens een misser heb gemaakt.

Het volgende is gebeurd; ik heb een LG Hombot die al enige jaren ons huis op de eerste verdieping schoon zuigt. Hij doet het prima, maar veel liefde geef ik hem niet. Hij was al eens de trap af gereden (dit moet hij eigenlijk niet doen dmv een camera onderop). Sindsdien barricaderen wij het trappengat voor meer gevaren. Echter is dit eenmalig vergeten (door mijn allerliefste vriendin natuurlijk). Hij is dus onder het gat gereden van de open trap en de gehele verdieping naar beneden gevallen. Je kan begrijpen dat dit een rotklap maakte maar gelukkig zijn er geen mensen/dieren gewond geraakt. Helaas is over mijn trouwe zuigende vriend niet hetzelfde te zeggen. Hij bromt enorm en ik heb met een papiertje de robot voor de gek moeten houden, omdat het contactje van de stofbak defect is. Bij het oprapen van de stukken die uit elkaar lagen, heb ik gezien dat de camera die onderop zit nogal stoffig was, dit zal de reden zijn dat hij de sprong heeft genomen, omdat de camera niet kon 'zien' dat hij ging vallen.

Ik ben verzekerd bij Klaverblad, en daar zie ik op het polisblad het volgende staan;
Dekking(en)
Royaal
Verzekerd bedrag E. 52.500,- , tarief 1,450 o/oo
Eigen risico E. 150,- voor mobiele elektronica
Bij een verzekerde schade aan mobiele elektronica
geldt het volgende. Als de schade komt door een
ongelukje zoals vallen of stoten, dan geldt een
eigen risico van E. 150,- per gebeurtenis.
De eigen risico van €150 vind ik het bijna niet waard, want dat zou dat ding ongeveer kosten 2e hands, verwacht ik. Ik heb hem nieuw in September 2016 gekocht voor €299,95.

Omdat ik gevoelsmatig maar één kans krijg om iets aan te melden bij de verzekeraar, wil ik wat input van vreemde om te kijken wat ik het beste kan doen.

Dus moet ik nog een kans achten om er beter van te worden dit op te geven bij de verzekering, of is het gewoon vette pech?

Beste antwoord (via NepGangster op 07-05-2019 09:27)

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Onder je eigen risico ga je niet uitkomen tenzij je gaat liegen, maar Je krijgt sowieso niet meer verzekerd dan de dagwaarde dus ik schat je kans klein in.

Mocht je op zoek zijn naar een vervanger.
Ik heb zelf de XIAOMI MI Robot Vacuum, en die kan je met een magneetstrip een "virtuele muur" laten opzetten, Plak het stripje bij je trap en dan valt ie er (als het goed is) ook niet meer van af.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 12-09 12:20

Toppertje

www.davideografie.nl

Gewoon even een belletje naar Klaverblad lijkt mij het makkelijkste, weet je gelijk waar je aan toe bent.
Doe ik ook meestal als er bij ons iets kapot is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Onder je eigen risico ga je niet uitkomen tenzij je gaat liegen, maar Je krijgt sowieso niet meer verzekerd dan de dagwaarde dus ik schat je kans klein in.

Mocht je op zoek zijn naar een vervanger.
Ik heb zelf de XIAOMI MI Robot Vacuum, en die kan je met een magneetstrip een "virtuele muur" laten opzetten, Plak het stripje bij je trap en dan valt ie er (als het goed is) ook niet meer van af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik gok dat je gewoon het eigen risico van 150 euro hebt...
Aan jou de vraag of je het dus wilt indienen of niet. Verzekering zal waarschijnlijk de dagwaarde vergoeden minus de 150 euro eigen risico.

Onder aan de streep zal je dus niks krijgen en zeker niet een bedrag waar je een vervangend model (nieuw, 2e hands, minder goed model) voor terug kan kopen.

Neem je verlies en vraag of je vriendin het goed wilt maken met je ;-)
Iets met zuigen (en dat is niet vunzig bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03
In aanvulling van wat hierboven gezegd is: het is mogelijk niet eens verzekerd.

Verzekeringen dekken typisch 'van buiten komend onheil' en in sommige gevallen ook onhandigheid en stupiditeit (de welbekende allrisk polissen voor gevallen smartphones).

In dit geval is de robot van de trap af gestuiterd door gebruiksslijtage waardoor hij niet goed meer functioneerde. Dat past maar deels bij genoemd onheil of bovengenoemd ongelukdefinitie.

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 06-05-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmorky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-08 20:02
Als je je premie al jaren gewoon betaalt zullen ze waarschijnlijk niet zo moeilijk doen over je claim.

Als je ooit nog een nieuwe opstal of inboedelverzekering wil is het echter niet handig om veel kleine dingen te claimen. Veel verzekeraars vragen tegenwoordig of je in de laatste 5 jaar iets geclaimed hebt, en als dat meer dan 2/3 claims zijn heb je kans dat ze je afwijzen. Ik ben in ieder geval een keer gebeld omdat ik 3 claims had, en daar specifieke details over wilde weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bij mij nu ook 2x gebeurd die LG HomBot van de trap, maar we barricaderen niks, gaat verder altijd goed. Gelukkig tot nu toe zelf weer bij elkaar kunnen rapen en fixen. LG wijst alle verantwoordelijkheid sowieso af omdat in de handleiding staat dat ie uit de buurt van trapgaten moet blijven..

Met een beetje handigheid is die sensor nog wel te fixen denk ik? secondelijm oid.
Maar zou kunnen dat de motor kapot is en nu aanloopt. Hij kan ook door de klap losgeschoten zijn van de rubberen ophanging, dan is het een easy fix.
Afhankelijk van hoeveel tijd je erin wil steken kun je wellicht nog wel een reservemotor regelen voor minder dan die 150 euro eigen risico.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-05-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Valt een robotstofzuiger in de categorie mobiele electronica? Wat zeggen de voorwaarden over de definitie 'mobiele electronica'? Anders zou elk apparaat met batterijen/accu's onder mobiele electronica vallen, dus mogelijk geldt er geen eigen risico.
Bespreek het met Klaverblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Het lijkt mij geen mobiele elektronica, dat zijn in mijn optiek dingen zoals een telefoon, laptop, koptelefoon etc. Dingen die gemaakt zijn om mee te nemen op pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Let wel op, ieder belletje naar je verzekeraar kan worden gezien als een claim met een melding in het CIS tot gevolg.

https://kassa.bnnvara.nl/...-door-foute-claimgegevens

Een "simpel" belletje kan dus zo gevolgen hebben.

Ik weet dat de verzekeraars beterschap beloven maar wees er voorzichtig mee

[ Voor 12% gewijzigd door GrooV op 06-05-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gewoon de claim indienen en het eerlijke verhaal vertellen. Geen dekking? Pech gehad.

Ik vind dit (soort) topic(s) over de grens gaan, er wordt hier ronduit gevraagd hoe je het best de claim ik kan dienen om dekking te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Rukapul schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:51:
In dit geval is de robot van de trap af gestuiterd door gebruiksslijtage waardoor hij niet goed meer functioneerde. Dat past maar deels bij genoemd onheil of bovengenoemd ongelukdefinitie.
Ik zou zelfs verwachten dat in de handleiding staat dat dergelijke sensoren periodiek schoongemaakt moeten worden (mijn xiaomi laat het iig via de app weten dat ie dat nodig vindt). In dat geval is het zelfs gebrekkig/achterstallig onderhoud. En ook schade daardoor wordt normaal gesproken niet vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Hielko schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:11:
Het lijkt mij geen mobiele elektronica, dat zijn in mijn optiek dingen zoals een telefoon, laptop, koptelefoon etc. Dingen die gemaakt zijn om mee te nemen op pad.
Het ding is zelfrijdend, als er iets "mobiele elektronica" is is het dat wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
Bedankt allen, ik ben blij dat ik dit even de revue heb laten passeren.
Zoals we zien zijn er veel meningen en heb ik zelf een mening kunnen maken.

Super bedankt allemaal, wat mij betreft mag dit topic dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
NepGangster schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:15:
Bedankt allen, ik ben blij dat ik dit even de revue heb laten passeren.
Zoals we zien zijn er veel meningen en heb ik zelf een mening kunnen maken.

Super bedankt allemaal, wat mij betreft mag dit topic dicht.
En wat voor mening heb je nu dan?
Behalve je vraag hier neerplempen, is het ook interessant (voor degene doe gereageerd hebben) wat nu je mening is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NepGangster
BastaRhymez schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:05:
[...]

En wat voor mening heb je nu dan?
Behalve je vraag hier neerplempen, is het ook interessant (voor degene doe gereageerd hebben) wat nu je mening is.
Bedankt, excuus als ik onbeschoft overkwam.

Ik ga het risico niet nemen, omdat hij 300 euro nieuw kostte, hij 3 jaar oud is, ik het 'risico' niet ga nemen om contact op te nemen met de verzekeraar. Het maximum wat ze vergoeden zal de dagwaarde zijn, die waarschijnlijk niet hoger zal liggen dan 150 euro. Ookal krijg je dat volledige bedrag gestort, krijg ik waarschijnlijk een streepje achter me naam, wat ik dat geld niet waard vind.
Conlusie: I'll take my loss. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
ZieMaar! schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:33:
Gewoon de claim indienen en het eerlijke verhaal vertellen. Geen dekking? Pech gehad.

Ik vind dit (soort) topic(s) over de grens gaan, er wordt hier ronduit gevraagd hoe je het best de claim ik kan dienen om dekking te krijgen.
Dit wordt echter wel bijgehouden door de verzekeraar , ook om te voorkomen dat je , als je iemand anders aan de telefoon krijgt, wel de schade vergoed krijgt. Dit kan gevolgen hebben voor je polis
Pagina: 1