Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. De specificaties van mijn nieuwe monitor worden in veel games niet gehaald met mijn huidige setup. Ik wil graag vloeiend gamen op 3440x1440 en dit minimaal op 100fps. Games die ik speel:
- Overwatch
- Satisfactory
- Quake Champions
- PUBG
- Battlefield 1, 4 en 5
- Cyberpunk 2077 (als ie eenmaal uit is)
- Starcraft 2
- Doom (2016) en straks ook Doom Eternal
En in mindere mate belangrijk want deze games speel ik op dezelfde PC maar op een 42" 1080p@60hz TV:
- F1 2018 (dalijk 2019 met de flink verbeterde grafische upgrade)
- Assetto Corsa
- Assetto Corsa Competizione
- Dirt Rally 2.0
- iRacing
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een upgrade van de videokaart kost natuurlijk een stuk minder dan een compleet nieuwe build. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een videokaart-upgrade. Kosten hiervan max 700,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel bezit ik het systeem met de volgende specs:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag voor een (wellicht tweedehandse uit V&A) RTX 2080 gaan. Maar als jullie mij overtuigen om voor een nieuwe build te gaan dan sta ik daar voor open. Mijn i7 4790K loopt op 4.8GHz. en mijn GTX 1070 op 2050/4500. Volstaat mijn voeding nog als ik alleen de videokaart upgrade?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil voor Intel en nVidia gaan gezien ik dat al doe sinds mensenheugenis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, soepele gameplay op 3440x1440 en minimaal 100fps.
Ga je overklokken?
Uiteraard.
Wat verwacht je van ons?[i]
Gaat de RTX 2080 mijn huidige overclockte systeem bottlenecken? Kan dit systeem nog wel ff door met een RTX 2080? Haal ik uberhaupt de door mij gewenste soepele gameplay op 3440x1440 en minimaal 100fps? Of moet ik echt gaan upgraden en wordt dit een bottleneck-fest met mijn huidige build?
Voornamelijk gamen. De specificaties van mijn nieuwe monitor worden in veel games niet gehaald met mijn huidige setup. Ik wil graag vloeiend gamen op 3440x1440 en dit minimaal op 100fps. Games die ik speel:
- Overwatch
- Satisfactory
- Quake Champions
- PUBG
- Battlefield 1, 4 en 5
- Cyberpunk 2077 (als ie eenmaal uit is)
- Starcraft 2
- Doom (2016) en straks ook Doom Eternal
En in mindere mate belangrijk want deze games speel ik op dezelfde PC maar op een 42" 1080p@60hz TV:
- F1 2018 (dalijk 2019 met de flink verbeterde grafische upgrade)
- Assetto Corsa
- Assetto Corsa Competizione
- Dirt Rally 2.0
- iRacing
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een upgrade van de videokaart kost natuurlijk een stuk minder dan een compleet nieuwe build. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een videokaart-upgrade. Kosten hiervan max 700,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel bezit ik het systeem met de volgende specs:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag voor een (wellicht tweedehandse uit V&A) RTX 2080 gaan. Maar als jullie mij overtuigen om voor een nieuwe build te gaan dan sta ik daar voor open. Mijn i7 4790K loopt op 4.8GHz. en mijn GTX 1070 op 2050/4500. Volstaat mijn voeding nog als ik alleen de videokaart upgrade?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil voor Intel en nVidia gaan gezien ik dat al doe sinds mensenheugenis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, soepele gameplay op 3440x1440 en minimaal 100fps.
Ga je overklokken?
Uiteraard.
Wat verwacht je van ons?[i]
Gaat de RTX 2080 mijn huidige overclockte systeem bottlenecken? Kan dit systeem nog wel ff door met een RTX 2080? Haal ik uberhaupt de door mij gewenste soepele gameplay op 3440x1440 en minimaal 100fps? Of moet ik echt gaan upgraden en wordt dit een bottleneck-fest met mijn huidige build?
[ Voor 57% gewijzigd door Techno Overlord op 06-05-2019 13:47 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server