Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumke63
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09-2024
Mijn vraag

Vanwege een combi met radiatoren en vloerverwarming heb ik de Easy ingesteld op weersafhankelijk. Op het display staat toch een temperatuur die ik kan varieren. Ook kan ik nog steeds een klokprogramma instellen. Waar is dat voor en heeft het nut ?

Bumke

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
Dat heet weersafhankelijke regeling met ruimte temperatuurcompensatie. Ik gebruik dit zelf ook op mijn Nefit ketel met een nefit moduline thermostaat.

Ik stook dus weersafhankelijk + RTTC.

Hier kan je meer lezen over eventuele toepassingen en het nut ervan --> https://www.cvtuning.nl/woning-verwarming-compensatieruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumke63
aha, maar dat moet ik dan toch ook nog aanzetten (staat nu uit). Graag advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumke63
artikel gelezen: ruimte-compensatie kan ik dus wel/niet/een-beetje mee laten doen. Maar als ik naar mn Easy kijk, staat er bijvoorbeeld 19 graden (door klokthermostaat bepaald, heb ik hele tijd op 19 staan: door installateur geadviseerd ). Maar ik kán dan de temperatuur hoger/lager zetten ! Ik snap niet waar dit voor dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmar89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:16
Je wetenschappelijke regeling werkt met een stooklijn. Bijvoorbeeld 80 graden water bij -10 buiten en 20 graden bij 20 graden buiten.
Bij 5 graden buiten zit je dan op 50 graden cv water. Heb je nu je ruimtecompensatie ingesteld op 3 en is het in je kamer 19 graden en je thermostaat staat ook op 19 graden dan blijft de temperatuur 50 graden. Zet je hem op 21, dan komt er 3 keer het (21-19) bij. 56 graden aanvoer krijg je dan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumke63
het rare is dat ik ruimte-invloed op 0 (Geen ruimte-invloed) heb ingesteld. Ik heb dat gedaan omdat elke radiator een EQ-3-klok-thermostaat heeft. Die moeten de ruimte-temp regelen, de ketel moet voor warmwater-aanvoer zorgen: voor de radiatoren die het nodig hebben en voor de vleorverwarming. Maar blijkbaar is het dan een bug in de software :-(
Pagina: 1