Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game pc rond 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 08:58
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het word tijd om mijn hoofd gaming systeem te vervangen nu dat geheugen eindelijk weer normale prijzen beginnen te krijgen, mijn huidige systeem gaat dienst doen als 2e pc voor vrienden die op bezoek zijn die tegelijkertijd willen gamen dus het word een volledig nieuw systeem om op te gamen en series/films te bekijken

Wat mag het systeem gaan kosten?
1200 is denk ik wel mijn maximum

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm word momenteel een Full HD tv voor gebruikt, hier gaat iets anders voor komen maar dat kan nog wel even duren. Waarschijnlijk word dat een grote monitor die ik dan ook wil kunnen gebruiken voor mijn consoles. Toetsenbord/muis heb ik ook al

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een kast, moederbord, video kaart, geheugen, schijf, voeding

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd al intel/nvidea gehad en vind stroomverbruik ook wel redelijk belangrijk ten opzichte van performance

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet games als Starcraft 2 en Skyrim HD met mods minimaal op 1080p 60hz aankunnen 4k zou mooi zijn. Het liefst natuurlijk zoveel mogelijk toekomst bestendig met nieuwe vergelijkbare games.

Ga je overklokken?
Ik verwacht niet snel te gaan overklokken

Wat verwacht je van ons?
Ik wil voornamelijk weten of ik niks over het hoofd heb gezien kwa compatibiliteit tussen de onderdelen, ik heb het geheugen al besteld(was in de aanbieding bij Amazon.de) dus hopelijk is dat in ieder geval goed :P
Eventuele suggesties voor betere/snellere alternatieven zijn altijd welkom natuurlijk.
Mijn huidige systeem heeft een I7-4770 en een geforce gtx 970 dus het moet minstens een redelijke upgrade op dat zijn.

Dit is het systeem wat ik tot nog toe heb samengesteld:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-8700 Boxed€ 316,72€ 316,72
1MoederbordenMSI B250 Krait Gaming€ 90,90€ 90,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Ti OC 6G€ 295,-€ 295,-
1BehuizingenSharkoon VS4-S€ 27,51€ 27,51
1Geheugen internTeam Group Night Hawk THRD432G3000HC16CDC01€ 195,66€ 195,66
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 76,-€ 76,-
1Solid state drivesPNY XLR8 CS3030 1TB€ 156,09€ 156,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.157,88

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Lijkt mij dat je huidige systeem de genoemde games met heel redelijke settings nog wel kan draaien. Ik wil dan ook adviseren nog even af te wachten wat Ryzen 3*** gaat brengen. Schijnt heel interessant te worden.

De setup zoals je die uitgezocht hebt werkt trouwens niet. Iets met cpu en moederbord. De behuizing is ruk. Daar wil je niet €1200 aan onderdelen in stoppen.

• protoss warrior
Uszka schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:53:
Lijkt mij dat je huidige systeem de genoemde games met heel redelijke settings nog wel kan draaien. Ik wil dan ook adviseren nog even af te wachten wat Ryzen 3*** gaat brengen. Schijnt heel interessant te worden.

De setup zoals je die uitgezocht hebt werkt trouwens niet. Iets met cpu en moederbord. De behuizing is ruk. Daar wil je niet €1200 aan onderdelen in stoppen.
Ik heb me al een hele tijd niet meer verdiept in het bouwen van pc's en ben nu een paar uur aan het onderzoeken geweest maar het kan makkelijk dat ik iets vergeten ben/over het hoofd heb gezien(denk dat het 4 jaar geleden is ondertussen) maar het moederbord is socket 1151 en de processor ook toch? waar gaat het in dit geval verkeerd?

Behuizing is ruk is ook wel erg vaag, een kast is voor mij meer om de boel bij elkaar te houden het hoeft er niet leuk uit te zien of flashy te zijn. ik heb deze kast voornamelijk gekozen om prijs en de 2,5 inch bays zodat ik eventueel oude ssd's nog er in kan hangen als ik wil. Het voornaamste wat een probleem zou kunnen zijn is airflow denk ik?

Het huidige systeem voldoet inderdaad nog wel maar daarom word dat dus ook de 2e pc zodat ik samen met vrienden kan starcraften of andere games kan doen tegelijkertijd, je kan uiteraard altijd wachten op nieuwe generaties van videokaarten/processors maar de videokaart is het eerste wat eventueel vervangen gaat worden over een jaar of 2 waarbij deze videokaart dan naar de 2e pc gaat. Zolang de rest van de pc het nog allemaal bij kan benen is de videokaart dus niet heel relevant, de processor en het moederbord daarentegen zijn wel belangrijk gezien ik die niet snel zal vervangen.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
De 8700 heeft een 1151v2 socket, de B250 chipset werkt igg niet. De B350 ook niet, want die is van AMD (lekker handig die namen). De B360 chipset werkt wel.
Tussen 4k en 1080p zit een factor 4, een systeem dat 1080p60 kan produceren, zou op 4k 15 fps doen (heel kort door de bocht). Of bedoel je 4k films afspelen?
Heb je benchmarks van de 1660Ti bekeken? Het lijkt mij iig een goede keus.
Er zijn meerdere kasten met 2.5" bays, maar deze heeft ook nog 3 5.25" bays. Al zijn die mss demonteerbaar. Let er ook op dat deze kast 1 casefan heeft. En de USB 2.0 poorten aan de voorkant. Lees de reviews van deze kast en bepaal of je hierop wil bezuinigen, een kast kan meestal langer mee dan de inhoud.
Heb je echt 32 GB RAM nodig?

• protoss warrior
SpeedQber schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:24:
De 8700 heeft een 1151v2 socket, de B250 chipset werkt igg niet. De B350 ook niet, want die is van AMD (lekker handig die namen). De B360 chipset werkt wel.
Tussen 4k en 1080p zit een factor 4, een systeem dat 1080p60 kan produceren, zou op 4k 15 fps doen (heel kort door de bocht). Of bedoel je 4k films afspelen?
Heb je benchmarks van de 1660Ti bekeken? Het lijkt mij iig een goede keus.
Er zijn meerdere kasten met 2.5" bays, maar deze heeft ook nog 3 5.25" bays. Al zijn die mss demonteerbaar. Let er ook op dat deze kast 1 casefan heeft. En de USB 2.0 poorten aan de voorkant. Lees de reviews van deze kast en bepaal of je hierop wil bezuinigen, een kast kan meestal langer mee dan de inhoud.
Heb je echt 32 GB RAM nodig?
Ah vandaar, ik heb nog een keer gekeken in de pricewatch maar daar zie ik niks over een v2 socket 1151 dus zou daar nooit bij stil gestaan hebben dat dat een ding zou kunnen zijn. Geeft mij in ieder geval weer aanknopingspunten om verder te onderzoeken.

Voor wat betreft 4k, na de pc ga ik sparen voor een scherm, ik verwacht dat dat een 4k scherm word. Ik heb niet zoveel moeite met slechte graphics maar ik heb geen ervaring met hoe goed/slecht 1080p op een 4k scherm weergeven word. Uiteindelijk zal ik dus naar 4k gaming gaan maar het is geen hoge prioriteit en het voornaamste is dus dat de rest van het systeem op de videokaart na het aankan.

Ik verwacht dus het volgende te doen qua aankopen: 2019: nieuwe pc, 2020: nieuw scherm, 2021 nieuwe videokaart.

Het moederbord wil ik eigenlijk ook 2xm2 er op hebben en minimaal 1 usb-c poort dat hebben geen van de B360 moederborden voor zover ik zo snel kon zien, ik zit dan te denken aan deze pricewatch: Gigabyte Aorus Z370 Ultra Gaming 2.0-OP

Voor wat betreft de kast, deze kan 5 fans hebben toch? er zit er maar 1 bij maar ik wou afwachten hoe warm alles word en indien te warm fans toevoegen. de usb-2 poorten is een goede die zou ik liever naar usb-3 hebben. Misschien dan zoiets :https://tweakers.net/pricewatch/346499/cooler-master-n400-kkn1/specificaties/

Dan zou het dus worden:

1MoederbordenGigabyte Aorus Z370 Ultra Gaming 2.0-OP€ 146,-€ 146,-
1BehuizingenCooler Master N400 KKN1€ 57,-€ 57,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.242,47

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Een kast is meer dan om de boel bij elkaar te houden. De behuizing is een onderdeel van de koeling van het systeem. Als dat niet in orde is worden de onderdelen te warm met slechte prestaties als gevolg. De Sharkoon VS4 vind ik voor een gamesysteem een slechte behuizing vanwege het gebrek aan goede koeling. Daarnaast is de bouwkwaliteit laag en zit er hier en daar nog wel eens een scherp randje zodat het bij de hand hebben van pleisters aan te raden is. Een goede behuizing hoeft niet heel veel meer te kosten. Een Fractal Design Focus G bijvoorbeeld.

• protoss warrior
Uszka schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:20:
Een kast is meer dan om de boel bij elkaar te houden. De behuizing is een onderdeel van de koeling van het systeem. Als dat niet in orde is worden de onderdelen te warm met slechte prestaties als gevolg. De Sharkoon VS4 vind ik voor een gamesysteem een slechte behuizing vanwege het gebrek aan goede koeling. Daarnaast is de bouwkwaliteit laag en zit er hier en daar nog wel eens een scherp randje zodat het bij de hand hebben van pleisters aan te raden is. Een goede behuizing hoeft niet heel veel meer te kosten. Een Fractal Design Focus G bijvoorbeeld.
Die fractal design zou ik dan normaal niet snel zelf naar kijken vanwege het raam wat er in zit. maar op zich komt die toch waarschijnlijk zo ver uit het zicht dat ik het niet zie.
Er kan daar wel een langere videokaart in dan in de coolermaster dat zal voor de 1660 ti niet zo'n issue zijn maar voor een toekomstige kaart kan het wel helpen dus dan zou het nu worden:

1MoederbordenGigabyte Aorus Z370 Ultra Gaming 2.0-OP€ 146,-€ 146,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Blauw€ 45,-€ 45,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.230,47
Pagina: 1