nieuws: Onderzoekers testen met succes meshnetwerk voor gebruik tijdens natuu...
@MichelvdV
Na het lezen van de links komt er bij mij toch een ander beeld naar voren als het bericht op tweakers toont
en
YouTube: Project Owl Demonstration and Walkthrough
Het gaat om een cloud based "portal" waardoor alle hulpverleners met dezelfde up2date infomatie kunnen werken en je dubbel werk en gebieden vergeten kunt voorkomen.
Daarnaast is er het Ducklink syteem om met 5 units een mile² te voorzien van een wifi mesh netwerk waardoor de burgers met hun eigen wifi devices online kunnen komen en kunnen communiceren met oa de hulpverlenders
FOUT
OWL - het software deel - maakt gebruik van BM Watson Studio, Watson Cloud api’s en api’s van The Weather Company.
en niet Clusterduck - het hardware deel - (The physical IoT devices, dubbed by the team “PapaDucks,” “MamaDucks,” and “DuckLinks,” collectively form a “ClusterDuck” )
Berekening
ik heb uit het bericht niet kunnen halen waar die 160 vandaan komt, het zou kunnen zijn dat er 1 duck per mile² is gebruikt, dan kom je op 168 km² uit of dat ik een bron niet heb kunnen vinden. maar met de info en video gevonden in de links kom ik op 31 km² voor de test.
IoT devices ..... They recorded more than 6,000 data points. Dus naast een Wifi mesh verzamelen de unit ook data, ik vermoed dat je dan kunt denken aan oa temp, water, aan wifi devices ( mensen) in binnen bereik enz.
Ik zou het leuk vinden als een bericht op tweakers is meer is als een copy past / samenvatting met een paar links.
Zoals bv XanderHuisman in 'nieuws: Onderzoekers testen met succes meshnetwerk voor geb... wat nu door @XanderHuisman in de reacties is gezet maar ik vind dit meer een taak voor een redacteur om deze achtergrond info boven waterr te brengen.
YouTube: 't Schaep met de 5 pooten - 1969 - We zijn op de wereld om mekaar te...
@MichelvdV
Na het lezen van de links komt er bij mij toch een ander beeld naar voren als het bericht op tweakers toont
enStress-testing OWL
From March 3-16, the Project Owl team, along with the Corporate Service Corps and partners, worked in Puerto Rico. This was the first major deployment of OWL, which stands for Organization, Whereabouts, and Logistics, and the team stress-tested this two-part hardware/software solution in communities representative of the landscape of the islands, from mountainous areas, to concrete urban areas, to cliffside coastal areas.
The physical IoT devices, dubbed by the team “PapaDucks,” “MamaDucks,” and “DuckLinks,” collectively form a “ClusterDuck” mesh network to quickly and temporarily re-establish a basic level of connectivity over a long-range radio network. The software solution – which makes use of the latest IBM Watson™ Studio, Watson Cloud APIs and The Weather Company APIs – connects first responders to the needs expressed by victims over that network so they can prioritize their response in the aftermath of a natural disaster.
.All told, the team placed 65 DuckLink IoT devices across five regions throughout Puerto Rico, ranging from urban San Juan to the coastal rugged terrain of Isabela. They recorded more than 6,000 data points on an IBM Cloud™-based incident management system. The successful deployment of these ducks and data gathered showed the potential of this technology to operate at scales large enough to support disaster relief
en
YouTube: Project Owl Demonstration and Walkthrough
Het gaat om een cloud based "portal" waardoor alle hulpverleners met dezelfde up2date infomatie kunnen werken en je dubbel werk en gebieden vergeten kunt voorkomen.
Daarnaast is er het Ducklink syteem om met 5 units een mile² te voorzien van een wifi mesh netwerk waardoor de burgers met hun eigen wifi devices online kunnen komen en kunnen communiceren met oa de hulpverlenders
FOUT
in bron staat:Wat software betreft maakt het clusterduck mesh-netwerk gebruik van IBM Watson Studio, Watson Cloud api’s en api’s van The Weather Company.
DusFrom March 3-16, the Project Owl team, along with the Corporate Service Corps and partners, worked in Puerto Rico. This was the first major deployment of OWL, which stands for Organization, Whereabouts, and Logistics, and the team stress-tested this two-part hardware/software solution in communities representative of the landscape of the islands, from mountainous areas, to concrete urban areas, to cliffside coastal areas.
The physical IoT devices, dubbed by the team “PapaDucks,” “MamaDucks,” and “DuckLinks,” collectively form a “ClusterDuck” mesh network to quickly and temporarily re-establish a basic level of connectivity over a long-range radio network. The software solution – which makes use of the latest IBM Watson™ Studio, Watson Cloud APIs and The Weather Company APIs – connects first responders to the needs expressed by victims over that network so they can prioritize their response in the aftermath of a natural disaster.
OWL - het software deel - maakt gebruik van BM Watson Studio, Watson Cloud api’s en api’s van The Weather Company.
en niet Clusterduck - het hardware deel - (The physical IoT devices, dubbed by the team “PapaDucks,” “MamaDucks,” and “DuckLinks,” collectively form a “ClusterDuck” )
Berekening
Er zijn 65 unit ingezet / getest, er zijn 5 unit per mile² nodig, dus er is 12 mile² van een noodnetwerk voorzien. Dit komt overeen met 31 km² en geen 160 vierkante kilometer.Het systeem bestaat uit kleine draadloze zenders en ontvangers die samen een meshnetwerk vormen met een bereik van zo'n 160 vierkante kilometer.
ik heb uit het bericht niet kunnen halen waar die 160 vandaan komt, het zou kunnen zijn dat er 1 duck per mile² is gebruikt, dan kom je op 168 km² uit of dat ik een bron niet heb kunnen vinden. maar met de info en video gevonden in de links kom ik op 31 km² voor de test.
IoT devices ..... They recorded more than 6,000 data points. Dus naast een Wifi mesh verzamelen de unit ook data, ik vermoed dat je dan kunt denken aan oa temp, water, aan wifi devices ( mensen) in binnen bereik enz.
Ik zou het leuk vinden als een bericht op tweakers is meer is als een copy past / samenvatting met een paar links.
Zoals bv XanderHuisman in 'nieuws: Onderzoekers testen met succes meshnetwerk voor geb... wat nu door @XanderHuisman in de reacties is gezet maar ik vind dit meer een taak voor een redacteur om deze achtergrond info boven waterr te brengen.
[ Voor 29% gewijzigd door hans3702 op 06-05-2019 16:15 ]