goede cooler voor AM4 socket (R5 3600) voor +-€50

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommie de kat
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-05 16:41
Mijn vraag
ik zou graag willen weten wat de beste cooler is voor de AM4 socket, ik ben van plan om in Q3 een R5 3600 te kopen. ik wil er eentje die vrij stil is en mijn processor op 100% usage nog steeds lekker koel houd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al over de coolermaster 212 en de arctic freezer 33 gelezen dat dit goede (goedkope coolers zijn)
ik heb ook al gekeken naar de scythe mugen pcgh editition gezien en deze is volgens mij eén van de besten.
ik zou graag willen weten wat ik het beste zou kunnen nemen, zou een 30 euro koeler genoeg zijn om hem lekker koel te houden? en is er dan eventueel nog ruimte om te overklokken? overklokken is geen must.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Waarschijnlijk heb je dan goed gekeken ,ik schat dat er een paar hier dat ook nog gedaan hebben en tevreden zijn net als hierzo.
Je geeft zelf je antwoord al , je verwachtingen en je budget zitten er boenk op .
Maar natuurlijk zijn er nog andere koelers ,

[ Voor 9% gewijzigd door Smollys op 06-05-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Verder is je vraag op dit moment vrij zinloos, omdat we nog niet weten wat een 3600 gaat doen. Ik zou zeggen, open tzt nog eens een topic zodat je weet hoeveel koeling je überhaupt nodig gaat hebben. Wellicht is de stockkoeler al afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
tommie de kat schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:28:
Mijn vraag
ik zou graag willen weten wat de beste cooler is voor de AM4 socket, ik ben van plan om in Q3 een R5 3600 te kopen. ik wil er eentje die vrij stil is en mijn processor op 100% usage nog steeds lekker koel houd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al over de coolermaster 212 en de arctic freezer 33 gelezen dat dit goede (goedkope coolers zijn)
ik heb ook al gekeken naar de scythe mugen pcgh editition gezien en deze is volgens mij eén van de besten.
ik zou graag willen weten wat ik het beste zou kunnen nemen, zou een 30 euro koeler genoeg zijn om hem lekker koel te houden? en is er dan eventueel nog ruimte om te overklokken? overklokken is geen must.
Je zult moeten weten wat de TDP is voor de CPU en dan kan je die vergelijken met de maximale TDP die de koeler ondersteund (zie website fabrikant). Als je wilt overklokken, dan moet je wat ruimte hebben tussen wat de fabrikant ondersteunt en wat de CPU opgeeft. Maar ga er eens vanuit dat de CPU een TDP heeft van 95w, dan heb je wel een idee waar het heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
De meegeleverde koeler van AMD was voor de 1600 en 2600 krachtig genoeg voor een milde overklok. Je zou te zijner tijd deze eerst kunnen proberen en wanneer je toch vindt dat deze niet voldoet, open je een topic en stel je deze vraag opnieuw. De 3600 zal zeker met bijgeleverde koeler uitvoerig getest worden door verschillende Youtube kanalen, en door Tweakers zelf waarschijnlijk ook.
Laten we daar eerst op wachten.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000