Mijn vader zijn PC gaat niet aan (voeding stuk). Maar deze is ook stokoud en hij wil graag een nieuwe inhoud. Hij is nogal gehecht aan zijn huidige kast, een alu Lian-Li kast. Ik kan hier wel nieuwe spullen inbouwen, maar wil twee dingen even checken.
1) Het huidige moederbord is een Asus p4p800.
Is dit een nog gangbaar formaat om een nieuw MB in deze kast te schroeven?
2) In de kast staat de voeding "verticaal". Mijn voeding past er niet in. Schroefgaatjes zitten op 6.5cm uit elkaar (horizontaal) en verticaal op 13,8 en 11.5 (links en rechts zijn anders...)
Het is een Lian-Li PC-37a.
Hier een plaatje van de kast
http://www.bitbenderforums.com/~alakazam/news/llPC-37A.jpg
Tot slot, hij doet niet enorm veel op de computer. Beetje internet, stukje schrijven, zo nu en dan eens een oud spelletje (Supaplex, Lemmings, Grim Fandango, etc). Ik zit te denken aan de BBG van deze maand, en dan de budgetversie (zonder de kast..) Zou dat MB passen?
Een grafische kaart lijkt mij niet nodig en is eventueel later bij te prikken. En dan de 1 ssd voor het OS en enkele losse HD's voor alle foto's en video's van de kleinkinderen en vakantie's enzo...
1) Het huidige moederbord is een Asus p4p800.
Is dit een nog gangbaar formaat om een nieuw MB in deze kast te schroeven?
2) In de kast staat de voeding "verticaal". Mijn voeding past er niet in. Schroefgaatjes zitten op 6.5cm uit elkaar (horizontaal) en verticaal op 13,8 en 11.5 (links en rechts zijn anders...)
Het is een Lian-Li PC-37a.
Hier een plaatje van de kast
http://www.bitbenderforums.com/~alakazam/news/llPC-37A.jpg
Tot slot, hij doet niet enorm veel op de computer. Beetje internet, stukje schrijven, zo nu en dan eens een oud spelletje (Supaplex, Lemmings, Grim Fandango, etc). Ik zit te denken aan de BBG van deze maand, en dan de budgetversie (zonder de kast..) Zou dat MB passen?
Een grafische kaart lijkt mij niet nodig en is eventueel later bij te prikken. En dan de 1 ssd voor het OS en enkele losse HD's voor alle foto's en video's van de kleinkinderen en vakantie's enzo...