Oude Lian-li kast gebruiken met nieuwe componenten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Mijn vader zijn PC gaat niet aan (voeding stuk). Maar deze is ook stokoud en hij wil graag een nieuwe inhoud. Hij is nogal gehecht aan zijn huidige kast, een alu Lian-Li kast. Ik kan hier wel nieuwe spullen inbouwen, maar wil twee dingen even checken.

1) Het huidige moederbord is een Asus p4p800.
Is dit een nog gangbaar formaat om een nieuw MB in deze kast te schroeven?

2) In de kast staat de voeding "verticaal". Mijn voeding past er niet in. Schroefgaatjes zitten op 6.5cm uit elkaar (horizontaal) en verticaal op 13,8 en 11.5 (links en rechts zijn anders...)
Het is een Lian-Li PC-37a.

Hier een plaatje van de kast
http://www.bitbenderforums.com/~alakazam/news/llPC-37A.jpg

Tot slot, hij doet niet enorm veel op de computer. Beetje internet, stukje schrijven, zo nu en dan eens een oud spelletje (Supaplex, Lemmings, Grim Fandango, etc). Ik zit te denken aan de BBG van deze maand, en dan de budgetversie (zonder de kast..) Zou dat MB passen?

Een grafische kaart lijkt mij niet nodig en is eventueel later bij te prikken. En dan de 1 ssd voor het OS en enkele losse HD's voor alle foto's en video's van de kleinkinderen en vakantie's enzo...

Alle reacties

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01 09:40
Waarom niet gewoon een kast voor twee tientjes erbij doen? Dan weet je zeker dat alles past.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

invine schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:21:
Waarom niet gewoon een kast voor twee tientjes erbij doen? Dan weet je zeker dat alles past.
Een kast van 20 tientjes gebruiken als vervanging van een Lian Li? Dan kun je net zo goed een kartonnen doos gebruiken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 20:46
En als je hem nou eens een plaatje van een NUC laat zien?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:05
Dat zou ik ook inderdaad niet doen (nahja, 2 tientjes dan, 20 tientjes zou een prima kast kunnen zijn). Maar punt blijft dat die kast waarschijnlijk geen ATX oid formfactor heeft waardoor de voeding niet gaat passen.

Je zou een nieuwe Lian Li behuizing kunnen kiezen.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 15:09

Ravefiend

Carpe diem!

ASUS P4P800 is een standaard ATX moederbord, dezelfde form factor die men nog steeds gebruikt voor de huidige generatie moederborden. Voor voedingen geldt mijn inziens hetzelfde.

Over welke voeding heb je het precies? En heb je rekening gehouden met de 'spacer' die wel eens tussen de kast en de voeding zit, zoals deze:
https://www.silverpcs.com...unting-bracket-back-plate

• Blomminator
  • Niet online
Tof, dank voor de info!

Ik heb nu uit zijn huidige toren een FSP-group FSP350-60gkn (80) geschroefd. Deze is net een slagje kleiner dan mijn eigen voeding. (Deze voeding is overigens kapot, de reden van deze actie).
Die voedingsspacer zit nu niet in de kast overigens!

Hij wil deze toren graag behouden. Ach ja, wie ben ik dan om daar tegenin te gaan...

Oke, dus moederbord is geen punt.
In de Best buy staan wel twee micro-atx borden. Zouden die ook moeten passen lijkt mij, daar micro vast kleiner is...
En dan past de rest ook wel neem ik aan? Want een HD past er in, CD speler is geen punt. Nou... dan zijn we er wel zo ongeveer.

[ Voor 10% gewijzigd door Blomminator op 08-05-2019 11:09 ]

• Blomminator
  • Niet online
Het is even geleden maar wilde het toch even laten weten.
Op basis van de Best Buy Guide Basic system verschillende onderdelen gekocht
een Ryzen3, een Asus MB en wat geheugen, een SSD en meer. Net de ochtend gespendeerd. Hele kast leeggemaakt, schoongemaakt en alles erin. Ging hartstikke soepel. De voeding zit perfect (Be Quiet ding van 400w) en alles zit als gegoten.

Alleen paar kleine dingetjes nog uitzoeken;
- usb poortjes aan de voorkant aansluiten op mb (stekkertje priegelen)
- FDD werkt niet meer (laat ik zo)
- nieuwe cd rom speler bestellen want er is geen IDE-poort meer op het mb; maar dit is niet urgent

Nu nog alle oude HD's overzetten naar een nieuwe (WD Sata 2tb gekocht) en pap kan weer Supaplex en Lemmings spelen alsof er niets veranderd is.

Mijn dank voor het meedenken!

[ Voor 0% gewijzigd door Blomminator op 26-06-2019 22:30 . Reden: Verkeerd merk genoteerd ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Go Silent 400w klinkt niet erg hoopvol als het om kwaliteit en prestaties gaat.
Pagina: 1