Hoi,
Na 6 jaar wordt het eindelijk weer eens tijd om te upgraden, nu mijn vorige systeem reeds verkocht is.
Ryzen 3000 reeks lijkt wel interessant te worden, maar dit ligt mogelijk nog +2 maanden vooruit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gaming (1080p), maar ook licht gebruik als media-server, en af en toe wat .NET development.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Sandisk SSD Plus 480GB gaat mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zowel energieverbruik als geluidsniveau zijn van belang.
Om de eerste reden lijkt de keuze voor Intel/NVIDIA een logische combinatie. AMD verbruikt nu eenmaal gemiddeld meer stroom.
Een mobo met 2 m.2 NVMe sloten met oog op toekomstige uitbreiding is zeker een pluspunt.
Ga je overklokken?
De GPU is reeds factory OC, en het lijkt me dat er dan niet geweldig veel rek meer op zit.
CPU is sowieso niet overklokbaar.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van deze build?
(RAM hoeft maar 2666 te zijn, maar op dit moment lijkt 3000 goedkoper.)
Na 6 jaar wordt het eindelijk weer eens tijd om te upgraden, nu mijn vorige systeem reeds verkocht is.
Ryzen 3000 reeks lijkt wel interessant te worden, maar dit ligt mogelijk nog +2 maanden vooruit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gaming (1080p), maar ook licht gebruik als media-server, en af en toe wat .NET development.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Sandisk SSD Plus 480GB gaat mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zowel energieverbruik als geluidsniveau zijn van belang.
Om de eerste reden lijkt de keuze voor Intel/NVIDIA een logische combinatie. AMD verbruikt nu eenmaal gemiddeld meer stroom.
Een mobo met 2 m.2 NVMe sloten met oog op toekomstige uitbreiding is zeker een pluspunt.
Ga je overklokken?
De GPU is reeds factory OC, en het lijkt me dat er dan niet geweldig veel rek meer op zit.
CPU is sowieso niet overklokbaar.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van deze build?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-9400F Boxed | € 162,64 | € 162,64 |
| 1 | Moederborden | ASRock B365M Pro4 | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC | € 366,- | € 366,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 73,16 | € 73,16 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 81,04 | € 81,04 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN500 500GB | € 76,77 | € 76,77 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 925,51 | ||
(RAM hoeft maar 2666 te zijn, maar op dit moment lijkt 3000 goedkoper.)