Toon posts:

Hp probook 6560b start niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Dankzij een broertje van mij is de laptop van mijn moeder met 60 ml bubbelblaas bezopen en dankzij het niet opletten van mijn moeder en stiefvader er in gekomen(ik was op die tijd weg). Nu nadat ik er een fuin heb doorgehaalt de binnenkant heb laten legen en droog gefuint gaat hij aan maar alleen als ik de accu er in zet of als ik de lader er aan zet( De aanknop werkt niet ). Scherm gaat aan en daarna gaat die weer uit. Weet iemand hier iets op of is het hopeloos?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Het is een hp probook 6560b met een intel core i5 waarbij het eerst windows 7 op zat tot de update naar windows 10. Verder weet ik niet zoveel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de laptop opgedroogt het geprobeert aan te doen maar toen ging het aan met een zwartscherm waar de laptop probeert op te starten maar daarna uit valt en dit opnieuw en opnieuw. Daarna opende ik de laptop en haalde de harddrive los en droogde dat op en droogde daarbij ook de cooler op. Ik merk dat er twee draden los zitten in het midden. De draden zijn gelabeld met 5 en 6(6 zit in een plastic tube. De laptop start nu op alleen door de acu er uit te halen en daarna in te zetten of door de lader er in te zetten beide hebben hetzelfde effect waarbij de laptop een paar seconde aan is en daarna meteen weer uitvalt. De aan/uitknop onoperationeel. Heb de harddrive er uitgehaalt om te zien of dat het probleem is maar niks verandert erbij. Volgensmij is er iets doorgebrand weet het niet zeker

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-05-2019 21:46)

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:31
Laptops die nat zijn geweest, zijn afgeschreven. Het kan zijn dat hij het weer doet als je 'm heel goed laat drogen, maar betrouwbaar zal het nooit meer worden. Waarschijnlijk gaat ie later alsnog stuk. Met 'niet betrouwbaar' bedoel ik ook dat je accu zou kunnen ontploffen. Red de gegevens van de harddisk (als die het nog wel doet) en laat de veroorzaker van de schade een nieuwe laptop kopen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:31
Laptops die nat zijn geweest, zijn afgeschreven. Het kan zijn dat hij het weer doet als je 'm heel goed laat drogen, maar betrouwbaar zal het nooit meer worden. Waarschijnlijk gaat ie later alsnog stuk. Met 'niet betrouwbaar' bedoel ik ook dat je accu zou kunnen ontploffen. Red de gegevens van de harddisk (als die het nog wel doet) en laat de veroorzaker van de schade een nieuwe laptop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik zal de harddisk eruit halen om het veilig te stellen. Alsnog erg bedankt voor u hulp