Beste,
Ik heb zojuist de BBG mainstream PC in elkaar gestoken en ik loop vast bij het probleem dat de 2 ramlatten herkent worden maar dat er maar 1 available is voor windows. Alsook blijft hij in bios op single channel staan. (dus 8Gb van de 16 beschikbaar)
Het was 7 jaar geleden dat ik nog een PC heb gebouwd dus ben ik volop op zoek gegaan naar eventueel domme fouten van mij uit maar ik vind geen oplossing.
...
AMD Ryzen 5 2600 processor
Asrock B450M-PRO4 moederbord
BitFenix Formula Gold 450W PSU / PC voeding
Cooler Master Hyper 212 EVO
G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3000Mhz Geheugenmodule
Intel 660p 1TB M.2 SSD
Microsoft Windows 10 Home
MSI GeForce RTX 2060 VENTUS 6G OC Videokaart
NZXT H500 - Black/Red Midi Tower Behuizing
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-ram volgens de Mobo manual op slot 2 en 4 gestoken alsook alle andere combinaties.
-bios update naar laatste versie (3.1)
-memtest84 (2 passes)
-tijdelijk CPU voltage naar manueel 1.3V gezet (heb ergens gelezen dat dit soms ramproblemen kan verhelpen) (deze zaken doe ik echt niet graag omdat ik er niet in thuis ben)
-CMOS reset (batterij eruit gehaald en clrcmos jumper kortgesloten)
Ik heb de CPU met fluwelen handschoenen geinstalleerd dus verbogen pinnen lijkt me onmogelijk.
Indien iemand een idee zou kunnen hebben om me verder te helpen zou ik dit enorm appreciëeren.
extra info:
als ik de speed van het ram aanpas van 2133 (standaard) naar andere profielen dan kan de pc niet meer booten (3 x opstart en shutdown na paar seconden) ook bij de xmp 2.0 3000 Mhz doet hij dit.
Groeten,
Rik
...
Ik heb zojuist de BBG mainstream PC in elkaar gestoken en ik loop vast bij het probleem dat de 2 ramlatten herkent worden maar dat er maar 1 available is voor windows. Alsook blijft hij in bios op single channel staan. (dus 8Gb van de 16 beschikbaar)
Het was 7 jaar geleden dat ik nog een PC heb gebouwd dus ben ik volop op zoek gegaan naar eventueel domme fouten van mij uit maar ik vind geen oplossing.
...
AMD Ryzen 5 2600 processor
Asrock B450M-PRO4 moederbord
BitFenix Formula Gold 450W PSU / PC voeding
Cooler Master Hyper 212 EVO
G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3000Mhz Geheugenmodule
Intel 660p 1TB M.2 SSD
Microsoft Windows 10 Home
MSI GeForce RTX 2060 VENTUS 6G OC Videokaart
NZXT H500 - Black/Red Midi Tower Behuizing
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-ram volgens de Mobo manual op slot 2 en 4 gestoken alsook alle andere combinaties.
-bios update naar laatste versie (3.1)
-memtest84 (2 passes)
-tijdelijk CPU voltage naar manueel 1.3V gezet (heb ergens gelezen dat dit soms ramproblemen kan verhelpen) (deze zaken doe ik echt niet graag omdat ik er niet in thuis ben)
-CMOS reset (batterij eruit gehaald en clrcmos jumper kortgesloten)
Ik heb de CPU met fluwelen handschoenen geinstalleerd dus verbogen pinnen lijkt me onmogelijk.
Indien iemand een idee zou kunnen hebben om me verder te helpen zou ik dit enorm appreciëeren.
extra info:
als ik de speed van het ram aanpas van 2133 (standaard) naar andere profielen dan kan de pc niet meer booten (3 x opstart en shutdown na paar seconden) ook bij de xmp 2.0 3000 Mhz doet hij dit.
Groeten,
Rik
...
[ Voor 7% gewijzigd door RikMeeus op 05-05-2019 20:44 . Reden: extra info ]