Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanVanBekkum
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-04-2024
Ik heb een Sony FDR-AX53 camcorder. Ik heb te tijdzone en de home-tijdzone op GMT ingesteld om altijd dezelfde tijd te hebben onafhankelijk van het land waar ik ben. Het blijkt echter dat bij opnames die ik in Australië gemaakt heb de tijd op mijn video-opnames 9 uur achterloopt op UTC. Weet iemand wat hier gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

JanVanBekkum schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:27:
Ik heb een Sony FDR-AX53 camcorder. Ik heb te tijdzone en de home-tijdzone op GMT ingesteld om altijd dezelfde tijd te hebben onafhankelijk van het land waar ik ben. Het blijkt echter dat bij opnames die ik in Australië gemaakt heb de tijd op mijn video-opnames 9 uur achterloopt op UTC. Weet iemand wat hier gebeurt?
Australië is groot, dus AEST, AWST of ACST? Ik gok AWST omdat deze UTC+8 is, of ACST wat UTC+9:30 is. Hoe dan ook, het lijkt mij dat je de tijd gewoon verkeerd hebt ingesteld? Als je deze op GMT/UTC tijd instelt verandert dat niet zomaar.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanVanBekkum
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-04-2024
Dat is precies het probleem: het lijkt erop dat dat wel gebeurt, maar ik heb geen idee waarom.

Ik heb de tijd van foto's die ik met mijn telefoon in verschillende tijdszones genomen heb en die een correcte lokale timestamp hebben vergeleken met de timestamp van mijn videocamera. De timestamp van de video zou altijd UTC moeten zijn, maar varieert tussen UTC -8 en UTC -9.5. Terug in Nederland was de video-timestamp weer correct UTC.Ik heb op geen enkel moment de tijdsinstellingen van mijn camera veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:35

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Welke regio heb je aangegeven op je camera? Kan het kloppen dat deze op Paris/Berlin staat ingesteld?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)