Toon posts:

twee inbelverbindingen tegelijk, kan dat??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb n mxstream basis abbo. Waar ik van baal is dat de download drastisch instort als de upload maar een beetje omhoog gaat. Ik heb een netwerkje met een server waarop winroute draait.
Wat ik nu wil proberen is om eea zo in te stellen dat alle downstream via adsl loopt, en alle upstream via ISDN. Kan ik winroute zo instellen dat alle uitgaand verkeer via de isdn kaart en provider A loopt en alle incoming via ADSL ethernet kaart en provider B? Server draait NT btw

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Goeie... Het zou ik theorie moeten kunnen...
Maar in praktijk wordt het moeilijk denk ik. :?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Theoretisch gezien kan dat, in de praktijk niet. Als je 2 verbindingen hebt, heb je ook 2 IP Adressen. Je verzend info met adres 1 (bijv. 192.168.0.1) en werwacht antwoord op adres 2 (bijv. 192.168.0.2). Da gaat dus niet.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op donderdag 26 juli 2001 14:52 schreef DaRealRenzel het volgende:
Theoretisch gezien kan dat, in de praktijk niet. Als je 2 verbindingen hebt, heb je ook 2 IP Adressen. Je verzend info met adres 1 (bijv. 192.168.0.1) en werwacht antwoord op adres 2 (bijv. 192.168.0.2). Da gaat dus niet.
tip: multilink?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 26 juli 2001 19:29 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

tip: multilink?
Gaat niet lukken met adsl en isdn..

Maar wat ik vaag vind is dat dat gebeurd dus...

Ik heb namelijk zelf Mxstream, en een ftp servertje, die bijna de volle upstream benut en ondertussen kan ik gewoon nog op volle snelheid downloaden...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je het voor elkaar krijgt om bijde verbindingen tegelijkertijd aan de praat te krijgen is het volgends mij wel te doen met de packetfiltering van winroute.

Je kunt dan namelijk simpelweg een rule maken die al het upstream verkeer van de ADSL modem verbied, waardoor je het dwingt via de ISDN modem te gaan.

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

ip spoofen op je uplink richting je downstream link

Helaas is dit niet altijd mogelijk bij de diverse providers. ;(

edit: dit was dus bijna niet haalbare theorie

Maar in pricipe kan je wel een paar router rules opzetten dat bepaald verkeer over de ene link gaat en het andere verkeer over je andere link. Bijvoorbeeld http over je adsl en belangrijk verkeer zoals binnenhalen van email over je isdn ofzo.

edit: dit is dus wat haalbaardere theorie

Succes

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Het kan niet zonder meer. Wat je eigenlijk wil is wat ze ook bij satelliet internet doen. Up via dailup, down via satteliet (in jouw geval ADSL). Bij satelliet internet doen ze dat met een speciale proxy. Jouw requests (upstream) gaan via die proxy. De proxy "kent" jou en weet hoe de weg terug moet lopen. Deze intelligentie kun je niet op je lokale bak inbouwen (zonder IP spoofing dan), maar moet ergens op het internet plaatsvinden.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Op donderdag 26 juli 2001 22:57 schreef BrZ het volgende:

Ik heb namelijk zelf Mxstream, en een ftp servertje, die bijna de volle upstream benut en ondertussen kan ik gewoon nog op volle snelheid downloaden...
Vreemd is dat .. bijna altijd is het zo wanneer de upstream belast wordt ook de downstream hieronder te lijden heeft.

Komt omdat iedereen niet gewoon een gelijke up en downstream heeft :( :( :( :( :( :(

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1