Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwarmings HR ketel besturen via Domoticz

Pagina: 1
Acties:

• xuter010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:15
Hoi,

Ik heb een vraag, er is zoveel over geschreven en de techniek gaan erg snel waardoor ik een beetje door de bomen het bos niet meer zie wat nu het handigste/beste is.. ( niet perse het makkelijkst )

Ik ben bezig om met Domoticz m'n huis her en der te automatiseren en te beveiligen.

Nu kom ik op het gedeelte dat ik de ketel ( Remeha Avanta cw4 ) wilt gaan besturen met Domoticz, maar ik wil de ketel nog steeds via een fysieke thermostaat/temp controller besturen mocht ik dat willen. Ik wil 2 ruimtes onafhankelijk van elkaar besturen. Huiskamer en slaapkamer. Als voorbeeld, s'nacht huiskamer temp. 16gr en slaapkamer 19-20gr. en andersom bij overdags

Setup:
-VM Debian 9 64bit met Domoticz
-Z-wave plus gen5 USB stick
-Rfxcom 433x
-Zigbee2mqtt USB stick

Wat ik in huis hebt hiervoor:
-4x ET SPIRIT ZWAVE Radiatorthermostaat Spirit, Z-Wave Plus ( het gaat om 4 radiatoren die ik wil besturen) 3 huiskamer, 1 slaapkamer. ((ongebruikt in doos, nieuw)
-Isense thermostaat ( oud model, 1 van de eerste ) Deze gebruik ik nu.
-Honeywell chronotherm touch modulation (ongebruikt in doos, nieuw)

Wat is nu het beste om te doen?
Ik kom veel topic en forums tegen waardoor ik het even lastig vind om de juiste manier te vinden.
Alvast bedankt!

-OTGW opentherm gateway die ik dan tussen de Honeywell kan plaatsen. (Externe sensor aansluiten voor 2de ruimte?)
-Gehackte Toon, (staan goedkoop op marktplaats en dan zelf de hack erop uitvoeren.)
-Thermostaat Opentherm Chrome V3 NEST z-wave (Vervanger hoofd thermostaat)?
-MCO home Waterverwarming Thermostaat Mh7-Wh MCO HOME (Vervanger hoofd thermostaat)?
-Danfoss Wandthermostaat Z-wave DANFOSS (Voor de slaapkamer, simpel en effectief om de radiator kraan van de slaapkamer open te zetten, dan moet naar de hoofd thermostaat gecommuniceerd worden om de ketel te laten branden met opentherm)

Alles wil ik intern regelen met Domoticz, dus geen 3e partij die een service bied hiervoor.

Wat is nu de beste manier om dit te gaan doen?

• xuter010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:15
Ik heb hier veel over gelezen maar veel topics en handleidingen stammen uit 2016, en de Gateway kit is wat lastig te krijgen/uitverkocht dus vroeg ik me af... is DIT nog steeds de beste oplossing.?? (Stiekum heb ik gister wel een PCB ervan besteld, onderdelen heb ik wel liggen ervoor.)

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik gebruik de OTGW in mijn domticz met diverse blocky's.
Op basis van mijn alarm regel ik de temperatuur. Via een multi sensor buiten koppel ik ook de buiten temp in de thermostaat.

Werkt eigelijk altijd goed, even een VPN opbouwen naar je huis, en je kan er op afstand bij.

-edit-