Als ik een audio cd fik en daarna af wil spelen geeft de cdspeler of cdrom mooi de tijd aan en de cd-text. Maar geluid zit er niet in terwijl het nummer gewoon afgedraaid wordt. Dit met meerdere merken cd's. IS mijn brander rip of zou ik Nero opnieuw installeren? Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Brandt audio cd's zoiezo maximaal op 4 speed, dit ivm steeds slechtere kwaliteit bij hogere snelheden.
Doe gebrande cd in gewone cd rom, en dan op play drukken. Misschien doet ie het dan wel?
Doe gebrande cd in gewone cd rom, en dan op play drukken. Misschien doet ie het dan wel?
Van mp3 naar cd...Op donderdag 26 juli 2001 14:53 schreef wwillem het volgende:
Brandt audio cd's zoiezo maximaal op 4 speed, dit ivm steeds slechtere kwaliteit bij hogere snelheden.
edit: dat kan gewoon met nero.Op donderdag 26 juli 2001 14:55 schreef Innercitynl het volgende:
Van mp3 naar cd...
Update:
Ben een paar nummers van een andere cd gaan branden (mp3 op hd) en geen problemen. Het probleem zit ehm dus in de mp3tjes in een bepaalde dir. dus een cd, die wel zo af te spelen zijn als mp3 maar branden lukt dus niet... iemand een idee?
Zou er een beveiliging in de mp3's zitten? Kan ze gewoon afspelen.
Ben een paar nummers van een andere cd gaan branden (mp3 op hd) en geen problemen. Het probleem zit ehm dus in de mp3tjes in een bepaalde dir. dus een cd, die wel zo af te spelen zijn als mp3 maar branden lukt dus niet... iemand een idee?
Zou er een beveiliging in de mp3's zitten? Kan ze gewoon afspelen.
Is het nou echt waar of gewoon bullshit dat 4x de beste snelheid is voor audio cd's.Op donderdag 26 juli 2001 14:53 schreef wwillem het volgende:
Maarre, innercitynl, probeer die mp3z eerst om te zetten naar wave met winamp ofzo en kijk of ze dan nog steeds geluid geven.
Probeer anders ook eens een ander brandprogramma.
Bij oudere branders heeft de kwaliteit van de brander ook invloed. Sommige van deze branders kunnen totaal niet overweg met bepaalde media en zullen een verkeerde brandintensiteit gebruiken waardoor de CD slechter leesbaar is.Op donderdag 02 augustus 2001 14:44 schreef smallboy het volgende:
Is het nou echt waar of gewoon bullshit dat 4x de beste snelheid is voor audio cd's.
Moderne branders slikken vrijwel alle merken. Echter de laatste jaren is het aantal 'bagger media merken' enorm toegenomen. Door de inferieure kwaliteit van het media (dat wel goedkoop is natuurlijk en alzo in trek) zal zulk een CD bij hoger gebrande snelheden minder goed leesbaar zijn, tot zelfs niet leesbaar toe.
Kwaliteitsmedia dat aangepast is aan de hoge schrijfsnelheid zal een even goede tot zelfs betere brandkwaliteit geven dan wanneer je datzelfde media op bijvoorbeeld single speed zou branden.
Voor meer technische informatie hierover en een professionele test zie - The Speed of Sound: How Safe is High-Speed CD-Audio Recording? Het gaat in deze test om het branden van audio welke door de geringe fouteninformatie/detectie veel gevoeliger is voor fouten dan data. Natuurlijk moet je wel goede schijfjes gebruiken... En dat is in 99% van alle gevallen het probleem.
Zo heb ik zelf een heel aantal Mitsui's die op 16x zijn gebrand en het perfect doen in de auto terwijl op 4x gebrande Arita's van een kennis niet eens herkend worden in de auto CD-speler. Nochtans beide gebrand op Plextor branders.
Ik heb net twee cd's gefikt met mijn nieuwe LiteOn 12x10x32. De ene met mp3's die ik op mijn schijf had staan en de andere vanaf de cd met gewone .cda tracks. De mp3 cd doet het foutloos. De andere CD die ik letterlijk gekopieerd heb doet nix. De tracks staan allemaal netjes op de cd, zie de namen van de tracks enzo in winamp verschijnen alleen ik hoor ook niks. Gebrand met Nero 5.0.4.6 
Geen idee waar het allemaal aan kan liggen dit is mijn eerste brander ever. Het komt dus omdat ik die cd op 8 speed gefikt heb zeggen jullie?
De cd's die ik gebruik zijn van MMore 650MB.
De oplossing is lagere snelheid gaan branden?
Wil het graag weten voordat ik nog meer cd's verneuk...
Geen idee waar het allemaal aan kan liggen dit is mijn eerste brander ever. Het komt dus omdat ik die cd op 8 speed gefikt heb zeggen jullie?
De cd's die ik gebruik zijn van MMore 650MB.
De oplossing is lagere snelheid gaan branden?
Wil het graag weten voordat ik nog meer cd's verneuk...
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Neem een cd rw en test het zou ik zeggen. Eerst op 4x, alstie het dan nog niet doet op 2x. Neem anders weer andere wav filetjes of andere progjes.
Hmmmz.. de cd doet het dus wel goed bij mij, alleen in de cdspeler van mijn PC niet. In de brander kan ik m wel afspelen 
Heb alleen geen normale cdspeler in de buurt om het eens te testen. Maar even bij de buurman op de koffie dus vanavond
Heb alleen geen normale cdspeler in de buurt om het eens te testen. Maar even bij de buurman op de koffie dus vanavond
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Dan heb je vast dat toffe kabeltje niet tussen je cdrom zitten en je geluidskaart.Op donderdag 02 augustus 2001 17:59 schreef VageGast het volgende:
Hmmmz.. de cd doet het dus wel goed bij mij, alleen in de cdspeler van mijn PC niet. In de brander kan ik m wel afspelen
Op je geluidskaart zit maar 1 aansluiting, die al gebruikt wordt door je cd brander.
Ik zou zeggen, maak je kast open, en kijk ff of je zo'n kabeltje ken vinden. Weet je meteen weer hoe het komt.
Als je windows me hebt, ken je toch ook digitaal afspelen ? Dan heb je zo'n kabeltje niet nodig.
Pagina: 1