Event ID 10016 (automatische reboot)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTron
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-04 11:58
Sinds één week ongeveer crashed mijn PC af en toe (zo'n 3 keer per dag). Ik dacht eerst dat het alleen tijdens het gamen was, maar nu is het ook af en toe raak wanneer ik een film/serie zit te kijken en zelfs als ik niks doe dan lijkt ie soms spontaan te rebooten.

Mijn hardware (Software: Windows 10):

AMD Ryzen 7 1700X
Corsair RM550x
G.Skill DDR4 Flare X 2x8GB 3200
MSI B350 GAMING PRO CARBON
MSI GeForce GTX 1080 TI GAMING X 11G
Samsung 850 EVO 500GB
Seagate HDD 3.5" 2TB ST2000DM006 Barracuda

In de event viewer staat het volgende:

The application-specific permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
and APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
to the user DESKTOP-bla\abc SID (S-1-5-21-882039671-3518528070-3047727300-1001) from address LocalHost (Using LRPC) running in the application container Unavailable SID (Unavailable). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

Nu heb ik het volgende geprobeerd: (https://answers.microsoft...4e-45ce-88a5-a139f85ca75e)

Dat helpt niet, her-installatie van Windows blijft hetzelfde probleem geven.

Als iemands tips heeft, graag!

[ Voor 14% gewijzigd door PreTron op 18-05-2019 14:09 . Reden: System specs aangepast ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
DCOM die je machine laat herstarten?

Weet je zeker dat event 10016 de oorzaak is? Heb je nog meer gevonden?

Je zou naar de memorydump moeten kijken denk ik als je niets anders kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTron
Bedankt nog voor je reply!

Het is tijden weggeweest na een schone installatie en sinds vanmorgen begint mijn pc weer spontaan te rebooten.

Wanneer ik wil kijken in de memorydump dan zie ik dat ik geen map heb op C:\WINDOWS\MiniDump. Via system properties heb ik bij write debugging information small memory dump (256) neer gezet in de hoop dat ie alsnog een memory dump file aanmaakt (aangezien hij dit onder active memory niet doet) en dat ik dit dan kan zien met BlueScreenView. Helaas geen resultaat.

Dus helaas kan ik momenteel niet kijken in de memory dump :/ (vanuit event viewer krijg ik de volgende melding: Dump file creation failed due to error during dump creation.).

[ Voor 9% gewijzigd door PreTron op 18-05-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:52

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Heb je toevallig een gigabyte moederbord? Wellicht kan je even kijken of je problemen verdwijnen als je in de bios XMP uit zet.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTron
Helaas, een moederbord van MSI, het lijkt er ook op dat wanneer ik een spel opstart (vooral bij Rage 2) dan crashed ie helemaal vrij snel. Ik hoor wat haperingen en dan krijg ik een zwart scherm, meestal al binnen 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Klinkt als mem of disk problemen. S.M.A.R.T. waarden bekijken en een mem test uitvoeren misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Is je geheugen supported door het moederbord (en dan summit ridge / memory by Rx-1x00 selecteren)? Zo niet en xmp staat aan, dan zou je mijn truucje toch ff uit kunnen proberen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTron
Ondertussen heb ik mijn PC nauwelijks meer aangeraakt. De problemen spelen nog steeds (soms één week niet en daarna weer wel). Memory test laat verder niets zien. Ik heb jouw truuk geprobeerd Dwarlorf, dat werkte helaas ook niet :(.

Ik zal het topic sluiten, ik heb het inmiddels opgegeven, ik ben bang dat mijn PC eerdaags mijn raam uitvliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
GPU en CPU temperaturen al eens gemeten? Je hebt tools die de laatste waarde opslaan in een text bestand omdat je anders niet kunt zien hoe heet ze worden vanwege de crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTron
Ja, mijn GPU en CPU temperatuur lijkt geheel normaal, tijdens de crash (soms start mijn pc opnieuw op en soms begint mijn geluid ook compleet te flippen en blijft ie hangen en boot hij niet automatisch). En die memory dump file van Windows maakt ie niet aan, dus daar kan ik helaas niet bij. Ik kan nergens ergens waardes uitlezen om te zien waarom mijn PC zou crashen. Heeft iemand anders een tip voor een programma welke logs opslaat buiten Windows om? Noobproof wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:43

DataGhost

iPL dev

* Voeding: Als je computer opeens geen prik meer krijgt kan 'ie ook niks wegschrijven natuurlijk. Zeker als het onder load sneller getriggerd wordt dan idle is de voeding een verdachte. Dat zorgt er vaak voor dat de machine helemaal uitvalt, maar wat power drops op de juiste momenten kan ook voor geheugenfouten zorgen en dat kan best op een manier gebeuren zodat Windows er verder niks meer aan te redden heeft en hangt. Dat hoef je niet per se terug te zien tijdens een memtest, omdat je daar je voeding nauwelijks mee belast. Kijk eens wat je voltages zijn idle en onder load (CPU en GPU tegelijk).
* Mobo/voeding: Het kan bijv. ook zijn dat je VRMs gaar zijn als die niet goed gekoeld zijn geweest, dan krijgt je CPU geen stabiele voeding meer.
* RAM: Welke memory test heb je gebruikt en hoe lang?
* Disk: kan het ook zijn, als die op een gegeven moment reads of writes weigert kan je ook niks meer. Er is al gevraagd naar je SMART maar daar heb je nog niks van laten zien.
* Temps: Welke temps zijn "normaal", en voelen je heatsinks ook daadwerkelijk warm aan onder load?
* GPU: minder waarschijnlijk maar kan ook nog, heb je het probleem ook met een andere?
* Voeding 2: is je PC geaard? Knipperen je lampen wel eens? Hoeveel spanning komt er uit je stopcontact? Gebeurt het meestal rond dezelfde tijd op een dag (ochtend/middag/avond)? Statische elektriciteit kan ook nog, een oudere computer van me reset op het moment dat ik de metalen shield van de front USB aanraak met m'n vingers of met een USB-stekker (nog niet eens inplug), dus die heb ik afgeplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Het kan van alles zijn dus. Ken je niet iemand die wat onderdelen kan verwisselen met zijn eigen machine? Begin bij de voeding gezien je dan niets hoeft te wijzigen qua configuratie of OS. Daarna je mem etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
Ik denk toch dat het in het geheugen zit. Probeer anders je voltage een klein beetje te verhogen om te kijken of het dan nog steeds gebeurt.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Pagina: 1