Macbook aluminium kras opvullen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Tweakers,

Ik vervoer mijn MacBook altijd in een laptoptas met padding. Helaas is er waarschijnlijk wat vuil in de padding terrecht gekomen en dit heeft een kras op mijn MacBook veroorzaakt.

Nu vroeg ik mij af, is er een mogelijkheid om de kras op te vullen / maskeren? Op Google kwam ik een tip tegen dat tandpasta zou werken. Resultaat: een grote kliederboel en minimaal effect wat langzaamaan ook weer verdwijnt. Verder vind ik vooral veel methodes waarbij schuren komt kijken maar dat durf ik niet aan en lijkt mij meer schade dan goed doen.

De kras is niet diep, als je er overheen gaat voel je de kras nauwelijks. Het lijkt wel of alleen de coating over het aluminium beschadigd is en niet het aluminium zelf.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/bT1ubjybRwnRVho_x227xyVzrsZ_OIjhV01T1li0gk8prfNElt-V9bbe2yQPDLHSV-tIFbZzjQ3T8rFyqwj7Bsm_luBJHsw3NWtjrmIok4_pU8yeu-Iccrp9odh5zcQyiC2XzF0irpDPpzDvc50HUd3ffIl7v92x_A2fKnoFNK7PVvLNchMDKhVjeaOoyO8xJde2WZliZS40Dyc6sGIrTHGzjLdAtlc29ApMSLt-WW-M3FV63T1-8qzgUSY0MrZx3pnHwBBQFW14ynpBLixhxm70DyQUCMgLnNuBO7i-9F0J-QauW_MDLsynshjhm4snSbaZYLSTqamVu1Mwu-_7BXAZDX7AGizwznw5Qbe8Fl7efyOiMKCPbQJgunYeXGyJLPfhgzV0HN0tPc1kIK517vdrARAJ4ZwqN3_RMseqOaWhkzGyQVdjeQvghAPVdQIdV33vRo25FXVpRGdTY_whIbV3YVQqEOgElxUKoSH4rkixql8xaXeRcxstYOS2EK56JcW1kBkQZdULxjxercLCj3NSNja09TJo84Rvk15-NRv0bpEYICEptEiEMkaBGm_fUSLhOznYVXBP54mGLDmINSANeJrc7sXq5BcESPkgsqynGMN-9ob68KmJAFsFH7naQv-SH-BUGNO5PkUMogIwhf4QD9uJTe_RdQgOXKpk=w2632-h1974-n-no-l98

Iemand een idee hoe ik dit kan maskeren? Of zit er niets anders op dan elke keer weer mijzelf irriteren als ik mijn MacBook uit mijn tas pak? :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 19:47

Matszs

><>

Een optie zou zijn om er iets van een sticker of een case erop te plakken? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tim.k iets van Dbrand MacBook Skin

@Matszs Groene Appel ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 05-05-2019 17:07 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:58
Iets van wax zoals bij auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:28
Ik zou het gewoon zo laten, de kans is groot dat je het erger maakt dan dat het nu is door allerlei methodes te proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 05-05-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 23:25

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik zou denken aan polijsten of iets dergelijks. Zegmaar de tandpasta methode maar dan iets professioneler.

Of inderdaad een leuke hoes kopen.

Helaas is bloot aluminium iets wat lastig "mooi" valt te herstellen.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:11
op nieuw stralen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Laatst online: 07-05 07:57
Ik zou het gewoon zo laten. opvullen maakt t alleen maar erger en maakt t een grote kliederboel. Mijn Macbook zitten ook wat krassen op, t blijft een gebruiksvoorwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Sja op zich is polijsten waarschijnlijk wel de oplossing maar met tandpasta tegen aluminium oxide ga je het niet winnen natuurlijk.

Misschien zou ik het zelf eens proberen met schuurpapier idd, maar dan heb je wel een flinke serie fatsoenlijk schuurpapier en het nodige vakmanschap nodig. Anders ben je waarschijnlijk beter af om het gewoon te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:11
mcDavid schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:25:
Sja op zich is polijsten waarschijnlijk wel de oplossing maar met tandpasta tegen aluminium oxide ga je het niet winnen natuurlijk.

Misschien zou ik het zelf eens proberen met schuurpapier idd, maar dan heb je wel een flinke serie fatsoenlijk schuurpapier en het nodige vakmanschap nodig. Anders ben je waarschijnlijk beter af om het gewoon te laten zitten.
polijsten is niet de oplossing stralen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:12
Zoals al eerder opgemerkt is de oxide laag beschadigd. De enige manier om dat te herstellen is de volledige
cover schuren en opnieuw anodiseren. Zelfs dan zal het resultaat nooit het zelfde zijn als oorspronkelijk omdat je niet weet welke parameters ( elektrolyt, kleurstof, stroomsterkte, sealer ,... ) Apple in dat proces gebruikt.

De enige opties zijn er mee leren leven of maskeren met een skin of verf.

[ Voor 6% gewijzigd door justmike op 05-05-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trustadz
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-07 13:56
Dbrand of Slickwraps of bambooti of een andere skin halen. Je kan je laptop terug vinden in een zee van macbooks, het metaal is minder koud als je net van buiten komt maar heb geen negatieve thermische prestatie gemerkt. En je beschermt tegen andere krassen. Ik doe niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties. Een sticker vind ik niet mooi, wel een slimme oplossing, niet aan gedacht! Maar, zoals ik al vermoede, het is niet echt (rendabel) te repareren.
Pagina: 1