Toon posts:

Viper 550

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort kan ik m'n computertje AMD300 kwijt aan mijn zus en eindelijk een fatsoenlijk apparaat kopen. Nou is mijn vraag: is de viper 550 nog geschikt om spellen als sof en ut te doen of wordt mijn videokaart straks de bottleneck ? (zoniet dat koop ik ergens een goedkoop videokaartje hou ik de 550 zelf)

In het nieuwe systeem zat ik te denken aan een Duron600.

Verwijderd

Als het je niet om de kwalitijd van de graphics gaat kan je er best mee spelen je moet dan dus alle details uitgooien.
Anders zou ik gaan voor een geforce 1/2
1 is het goedkoopst uiteraard

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Ik heb een Asus v3400 TNT en alle spellen draaien op 16 bit op 640 en soms op 800 als een -waterig- zonnetje. Het moet zeker wel te doen zijn met een v550. Maar als je toch een nieuwe pc koopt, moet je niet bezuinigen op een videokaart.

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 19:16

Foxz

343 Guilty Spark

Ik zou er wel een andere videokaart inzetten een v550 met een 600mhz dat kan toch niet! En als je de viper wel houdt dan kun je alle spellen maar spelen op 640*480 of 800*600 en de standaard resolutie is toch echt wel 1024*768 (liefst hoger :))

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus de 550 gaat de deur uit. Wat zal het worden dan ? Ik zat te denken rond de 400 gulden. Welke videoplant kan ik het beste nemen dan, uw reacties, ervaringen ???

Verwijderd

Topicstarter
videoPLANK natuurlijk (typos komen vaker voor)

• biobak
GeForce 2 MX?
Kreupele GeForce 2 voor ongeveer 400 gulden. Deze gaat mijn TNT iig. vervangen.

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-08 16:05
en dat 'kreupele' halen we door middel van wat koelelementen er zo weer af :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Perfect en die kopen wij dan, welke mx kaart bevelen jullie me aan ?
En die klokken we het beste over door de multiplier te veranderen, of de FSB ?

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-08 16:05
Bij videokaarten werkt het anders: je hebt de core die kan overklokken, en het geheugen dat je kan overklokken. Bij de MX is het overklokken van de core nauwelijks interessant omdat die al met maximale breedte zit. Echter het geheugen overklokken is veel nuttiger, je haalt immers een hogere fillrate. http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11963 staat precies het hoe en wat om zover te komen.

• biobak
Perfect en die kopen wij dan, welke mx kaart bevelen jullie me aan ?
Ik denk dat Asus en Hercules de duurste zijn, maar wel het eerst leverbaar in NL (al valt dat nog behoorlijk tegen :( ). Ik ga voor de Asus v7100 MX met tv out omdat ik nu ook een Asus heb (v3400 TNT) en die bevalt me goed. Snel, stabiel en met regelmatige driverupdates. Bovendien stop Asus ook nog leuke extra's in de drivers zoals een OSD waarbij je gamma en brightness kunt bijstellen zonder dat je het spel hoeft te verlaten.
Pagina: 1