Mijn vraag
Ik kom er niet uit om mijn gastnetwerk in een aparte Vlan te zetten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn router: Ubiquiti EdgeRouter X
Manged switch: Zyxel GS1920
Wifi: TP-Link EAP225
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op de Router heb ik een Vlan 20 aangemaakt en een nieuwe DHCP reeks gemaakt die het gast netwerk zou moeten krijgen.
Op de switch heb ik een Vlan 20 aangemaakt en die aan poort 2 gekoppeld (daar zit mijn wifi in)
Op de TP-link heb ik aangegeven dat het gast netwerk Vlan 20 moet gebruiken.
Ik heb nik getagd of gedaan zodra ik daar iets mee ga doen krijg ik geen IP adres meer. nu krijg ik op mijn test netwerk het normale ip adres.
Ik ben al dagen aan het zoeken maar ik kan niet vinden wat ik verkeerd doe. Wie kan mij een beetje op weg helpen mag ook met een filmpje zijn maar ik kan ze niet echt vinden
Ik kom er niet uit om mijn gastnetwerk in een aparte Vlan te zetten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn router: Ubiquiti EdgeRouter X
Manged switch: Zyxel GS1920
Wifi: TP-Link EAP225
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op de Router heb ik een Vlan 20 aangemaakt en een nieuwe DHCP reeks gemaakt die het gast netwerk zou moeten krijgen.
Op de switch heb ik een Vlan 20 aangemaakt en die aan poort 2 gekoppeld (daar zit mijn wifi in)
Op de TP-link heb ik aangegeven dat het gast netwerk Vlan 20 moet gebruiken.
Ik heb nik getagd of gedaan zodra ik daar iets mee ga doen krijg ik geen IP adres meer. nu krijg ik op mijn test netwerk het normale ip adres.
Ik ben al dagen aan het zoeken maar ik kan niet vinden wat ik verkeerd doe. Wie kan mij een beetje op weg helpen mag ook met een filmpje zijn maar ik kan ze niet echt vinden