Toon posts:

computer crasht binnen 2 min na opstarten. HELP!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik had onlangs problemen met mijn msi k7t pro mobotje, en ik heb een nieuwe nu. Ik blij dus.
maar nu blijkt de comp binnen 2 min na het opstarten van windows of zelfs al tijdens het opstarten de hele tijd vast te lopen (scherm bevriest).
ik draai win2k en ik heb een thunderbird 900 mhz en 128 mb geheugen.
heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
ik word hier zo verdrietig van :'(

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Wat voor voeding heb je?
Wat is de temperatuur van je CPU?

Verwijderd

Topicstarter
iik gloof dat ik een 300 wat voeding heb.
temp van me cpu is in de bios 47 graden celcius(lijkt me reg hoog?)

Verwijderd

47 graden is ok

Verwijderd

Topicstarter
dan is het dus wel idle he? of niet?

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

probeer is optestarten met je win2k en start de instalatie opnieuw op. Mocht ie nu gelijk weer freezen is het een hardware matig probleem mocht ie alles gewoon instaleren is het software matig.

Zorg wel dat je gewoon win2k erover heen instaleert hou je register intact en je geinstaleerde progies.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

waar kan het aan liggen:

- temp is ok
- drivers lijken me ook wel ok
- je geheugen. Dit is naar mijn mening het probleem. Als Windows een bepaald deel van je geheugen probeert te accessen crasht ie. Ik zou zeggen wissel je dimmetjes een keer om, om er zeker van te zijn dat je banken in orde zijn. Anders leen ff een dimmetje van iemand anders.

Als dit niet werkt, wordt het of ene clean windows install of je hele systeem leeghalen en je kaartjes een voor een weer opnieuw installen.

Succes m8

Verwijderd

Topicstarter
ach het valt te proberen ja..... *zucht*
ik word hier niet vrolijk van...

Verwijderd

ja gozer je moet wat proberen beter dan een beetje naar je beeldscherm turen en kijken hoe je scherm blauw wordt.

Verwijderd

ik denk ook dat het aan mijn geheugen zou kunnen liggen maar testen kan ik het niet...
heb alleen maar een 16mb ding liggen en win2k vind dat geen goed idee ;(
!W8 eens... hmmm... geheugen uit me ouwders computer ff jatten >:)
ik ben overigens knurftje, maar dan op me eigen comp(hij blijft soms gewoon draaien, gek genoeg, maar het kan ook liggen aan dat ik het geheugen in een andere slot gedaan heb).

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 15:01 schreef zonietdantochwel het volgende:
ja gozer je moet wat proberen beter dan een beetje naar je beeldscherm turen en kijken hoe je scherm blauw wordt.
ik heb toch gezegd dat het "bevriest"?
dan zal het scherm wel niet eerst blauw worden....
pffff.... DUH!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

ik zou hier maar mee uitkijken met dat op twee user names werken maar goed.

Verwijderd

vaag...
sinds ik mijn 128 mb ding in een ander slop heb gestopt schijnty hij het wel aardig te doen, doch werd ik zonet overmoedig en startte Unreal Tournament, en natuurlijk sloeg hij weer vast na verloop van tijd ;(

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

ms is dat bankie eenbeetje rot.

heb je als is je geheugen module met een gummejte schoon gemaakt?

Verwijderd

De contactjes met een koffiefilter oppoetsen wil ook wel helpen.

Nu hij toch opstart, controleer het geheugen dan even met memtest of docmem

Verwijderd

heb eventjes een 64-mb reepje van me ouwders er in gezet, ga nu even testen.

Verwijderd

het ligt ook niet aan de grafische kaart, want ik heb em vervangen met een matrox g400 dinges en ik moet zeggen dat hij ineens veel scherper beeld geeft :)
maar verder is het wel K*T want ik ben er nog steeds niet achter wat het zou kunnen zijn :'(

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Op donderdag 26 juli 2001 16:24 schreef gneisbaard het volgende:
het ligt ook niet aan de grafische kaart, want ik heb em vervangen met een matrox g400 dinges en ik moet zeggen dat hij ineens veel scherper beeld geeft :)
MATROX ROELS!!!!! sorry jongens, dat moest er ffies uit.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 14:47 schreef knurftje het volgende:
iik gloof dat ik een 300 wat voeding heb.
temp van me cpu is in de bios 47 graden celcius(lijkt me reg hoog?)
47 Hoog? Dacht ut niet!
Heb eens een rot MSI K7T Turbo-R gehad, als ik 'm PC aanzette was de temp. binnen 5 min. 69 graden! (en dan bleef ik alleen maar in het BIOS scherm staan, dus zo idle als het maar kan) Na de boot van Win was ie 71.
Na vier dagen prutsen om 'm omlaag te krijgen ben ik 'm maar gaan omruilen.
Kreeg de Vcore niet omlaag :(
Op de eoa manier bleef ie op 2,15 Volt staan.
(Ja, cpu leeft nog steeds! :P)
Probeer anders eens alleen in de BIOS te gaan staan en ga dan in het menu 'PC-Health status' en blijf daar anders eens een half uurtje in staan.
Kijk of je de temp ziet oplopen (van zolwel MB als de CPU) en hoesnel draait je fan?
Heb wel eens gehoord dat ie zonder fan ook uitschakeld na een tijdje.
(BTW, die shutdown temp. kan je geloof ik zelf instellen)
Ik weet het, is ver gezocht, maar als je het niet kan vinden moet je dingen gaan uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
godver zeg! windows installeren is er ook niet bij...
voor dat ik aan het daadwerkelijke installeren begon zat ie al vast.
het is absoluut om te :'( :'( :'(

Verwijderd

Topicstarter
het begint er op te lijken dat het het moederbord is...
erg vreemd want ik heb em net vandaag binnen gekregen...

[suspicious mode]
schien dat gistron geen nieuwe mobo's stuurt als ze em zogenaamd vervangen :? ?
[/suspicious mode]

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

je mobo of je cpu is denk ik stuk anders had ie dus niet moeten blijven hangen in het win2k instaleren.

Verwijderd

Topicstarter
nou heb ik win2k eventjes weer geinstalleerd(hij liep nergens vast) maar ook dat schijnt niet geholpen te hebben....
bah......
heb een mailtje gestuurd naar gistron van dat ik nou natuurlijk geen zin had om weer 15 piek aan verzendkosten neer te gaan tellen... wacht nog op antwoord

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

Yucko

One clown to rule them all !

'tis een feature van Mickey$oft :)

ja sorry ... klinkt als leedvermaak, maar ik had laatst ook zoiets met een gozer op onze computerclub ... wilde geen enkele windows installeren .. Heb hem dan ook aangeraden terug te gaan naar winkel, want het was OF een probleem met CPU of met het Mobo

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• big_clarence
  • Laatst online: 02-08 21:48

big_clarence

wat kan het schele

Kan het niet een gebrek aan geheugen zijn?
Ik heb hetzelfde moederbord, had tot vandaag ook 128 mb in de plank, en haperde vaak. Via Bysoft freeram kon ik zien dat als ik twee niet eens zo zware programma's draaide, ik nog maar 10 MB of minder overhield. Er 512 MB bijgekocht (ze worden bijna weggegeven)en alle problemen zijn over. >:)

Verwijderd

heb exact hetzelfde gehad (weliswaar met Asus A&V, maar toch)
Na ff proberen was probleem 1 het geheugen (te weten gekomen door oud 64 mb blok erin te zetten, waardoor W2K TRAAAAAAAG wordt)
hierna nog zo instabiel als de neten. Na een hoop gevloek op de features van W2K en 50 keer opnieuw installen, bleek het een gare ata100 poort te zijn :o . Scijven weer aan IDE gehangen en doet het nu prima deluxe (en linux ook geinstalled gekregen :9 (want ook die wilde niet, en dat vondt ik wel erg raar)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 21:21 schreef big_clarence het volgende:
Kan het niet een gebrek aan geheugen zijn?
Ik heb hetzelfde moederbord, had tot vandaag ook 128 mb in de plank, en haperde vaak. Via Bysoft freeram kon ik zien dat als ik twee niet eens zo zware programma's draaide, ik nog maar 10 MB of minder overhield. Er 512 MB bijgekocht (ze worden bijna weggegeven)en alle problemen zijn over. >:)
liep je comp ook constant vast?
en het gekke is: voorheen(voordat mijn ouwe msi k7tpro kapot ging) deed alles het goed...

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Heb je ergens de optie K7 CTRL CLK zitten?
Ja? Zet die dan op default

Zelfde voor "enhanced (chip?) performace"

Check verder ff zelf de andere instellingen van je bios en zet alles op "safe" ipv "optimal"

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• big_clarence
  • Laatst online: 02-08 21:48

big_clarence

wat kan het schele

Op donderdag 26 juli 2001 21:50 schreef knurftje het volgende:

[..]

liep je comp ook constant vast?
en het gekke is: voorheen(voordat mijn ouwe msi k7tpro kapot ging) deed alles het goed...
Hij liep regelmatig vast, sommige programma's stopten spontaan. Ik heb er nieuw geheugen in gedrukt, en een paar dagen later de HD geformatteerd,en uiteraard windoos opnieuw geinstalleerd. Het kan dus aan het nieuwe geheugen hebben gelegen, maar ook aan de herinstallatie. Zelf denk ik dat het meer aan geheugen erg heeft geholpen.
Pagina: 1