Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij het eerste contract niet mijn huiswerk gedaan en daar heb ik het dus nu lastig mee. Ik heb veel research online gedaan maar ik kan geen info vinden die concreet aangeeft wat mijn mogelijkheden zijn. Dus ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met hospita verhuur en algemeen verhuur.

Ik heb een hospita verhuurder die sinds 5 maanden bij mij inwoont. In het contract staat een proefperiode van 9 maanden (wettelijk ook correct) maar er staat ook dat dit na die 9 maanden veranderd in een huurperiode van onbepaalde tijd. Nu zit daar natuurlijk ook huurbescherming bij, ik wil na ongeveer 3 jaar het huis voor mezelf hebben. De mogelijkheden voor een contract van bepaalde duur voor onzelfstandige woonruimtes is mogelijk.

De huurder zit nog in de proefperiode dus ik kan het contract zonder reden ontbinden maar ik wil dan een nieuwe contract aangaan met de huurder voor een bepaalde tijd van 2 jaar. Heeft u enig idee of dit wettelijk is? Een van de voorwaardes van een tijdelijk contract is dat het maar een keer mag worden uitgegeven.

Nu lijken er mij twee opties:

- Huurovereenkomst ontbinden en een nieuw contract opstellen aan het einde van de 3 maanden opzegtermijn. Nadeel is dat mischien de eerste 9 maanden ook als bepaalde tijd huur gezien word en het tweede contract niet geldig is. Dit lijk mij niet aangezien ik wettelijk het contract kan ontbinden.

- Huidig huurovereenkomst wijzigen. (Mogelijk kan de huurder daar na 3 jaar aanspraak op maken en aangeven dat alleen de eerste versie rechtsgeldig is?)

Ik heb een uitstekend relatie met de huidige verhuurder en ik vind het niet fijn om hem na 9 maanden eruit te gooien. (niet fijn voor hem en ook niet fijn voor mij). Maar ik wil wel beschermd zijn mocht ik het appartement in de toekomst voor mijzelf willen.

Ik kan wat profesionele hulp zoeken maar ik wil mij zoveel mogelijk informeren voordat ik dit doe dus vandaar dat ik de vraag hier stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Kan je geen contract opstellen met een einddatum ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:16:
Kan je geen contract opstellen met een einddatum ?
Ja dat is dus de vraag. Ik heb al een contract die aangeeft dat na de 9 maanden proefperiode een onbepaald termijn ingaat. Dit wil ik dus wijzigen maar ik weet niet wat wettig is gezien het feit dat er al een contract is. Huurders worden beschermd dus ik wil niet dat na 3 jaar de huurder naar de rechter stapt en het nieuwe of gewijzigde contract niettig verklaard vanwege wetgevingen.

Als ik iets in een contract zet wat wettelijk niet klopt en de huurder ondertekend dit dan staat hij alsnog in zijn recht. Andersom is dit niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Er zijn diverse tijdelijke bewonings constructies, mogelijk zijn dergelijke contracten te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:23:
Er zijn diverse tijdelijke bewonings constructies, mogelijk zijn dergelijke contracten te vinden ?
Ja klopt, maar dat zijn contracten vanaf de eerste huurperiode. Ik heb al een contract en ik wil deze wijzigen, maar ik weet niet of ik het recht heb om dit te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Of dit klopt weet ik niet maar als het als hospita verhuurd wordt lijkt het erop dat je eenzijdig het contract kan ontbinden. Ik denk dat als je bij het ingaan van het onbepaalde tijd contract aangeeft dat je voornemens hebt deze op x datum te beëindigen en ook op tijd innemens de opzeggingstermijn dit officieel meld er niet veel grond is om daar als huurder tegen in te gaan.
Of er dan ook nog een belang voor nodig is kan ik echter niet vinden.

Hoe dan ook overleg het met iemand die daadwerkelijk de kennis heeft, ik heb het ook alleen maar bij elkaar gegoogled.

https://nl.hellolaw.com/wonen/woning-huren/huurovereenkomst

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 05-05-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:43:
Of dit klopt weet ik niet maar als het als hospita verhuurd wordt lijkt het erop dat je eenzijdig het contract kan ontbinden. Ik denk dat als je bij het ingaan van het onbepaalde tijd contract aangeeft dat je voornemens hebt deze op x datum te beëindigen en ook op tijd innemens de opzeggingstermijn dit officieel meld er niet veel grond is om daar als huurder tegen in te gaan.
Of er dan ook nog een belang voor nodig is kan ik echter niet vinden.

Hoe dan ook overleg het met iemand die daadwerkelijk de kennis heeft, ik heb het ook alleen maar bij elkaar gegoogled.

https://nl.hellolaw.com/wonen/woning-huren/huurovereenkomst
Dank voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Doe jezelf een plezier en huur een advocaat in die naar je contract gaat kijken. Goedkoop is duurkoop in dit geval. Je wil niet over 3 jaar tot de ontdekking komen dat je huurder tot het einde der tijden kan blijven zitten.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1