Center-out naar 3,5mm input

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmjacobs
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 15:51
Hoi allemaal,

Ik heb een 5.1 versterker waarop ik een Beats Beatbox wil aansluiten als center speaker die alleen is voorzien van een 3,5mm input. Is dat mogelijk als ik de plus van de output split en aansluit op zowel de rechts als de links van de jack en de min op de aarde van de jack? Of blaas ik dan de boel op?

Dank voor het meedenken, groet,
Raymond

</ noob>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

@rmjacobs Hele logische speaker als center speaker :P

Heb je preouts? Anders moet er een level convertor tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmjacobs
Misschien niet een heel logische keuze voor een center, maar de klank bevalt me en ik heb em nou eenmaal :) Ik luister eigenlijk alleen stereo, maar voor een filmpje af en toe...
Ik weet even niet wat een preout is, het is gewoon de center output van een NAD-receiver (T742).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das een zware versterker. Dan zou ik een goede level converter kopen. Al is dat ding vermoedelijk net zo duur als een beetje centerspeaker.
Wat heb je verder staan qua speakers? En wat is je budget?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:00
Nee, dan blaas je de boel op inderdaad.

Je NAD-receiver stuurt versterkt signaal uit, je speakertje verwacht onversterkt signaal op de 3,5mm, aangezien hij een eigen versterkertje bevat.
Je moet dus (als je dit inderdaad wil) versterkt signaal omzetten naar onversterkt signaal, met zoiets als Jag bedoelt.

Persoonlijk vraag ik me alleen af of het eindresultaat bevredigend gaat zijn, ik zou het (als het toch voor af en toe is) lekker laten voor wat het is en misschien in de toekomst een losse center speaker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

rmjacobs schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:07:
Misschien niet een heel logische keuze voor een center, maar de klank bevalt me en ik heb em nou eenmaal :) Ik luister eigenlijk alleen stereo, maar voor een filmpje af en toe...
Ik weet even niet wat een preout is, het is gewoon de center output van een NAD-receiver (T742).
"Gewoon" de center output is een versterkte uitgang; bedoeld om een speaker aan te hangen. Jouw speaker heeft een eigen versterker, dus die verwacht een veel zachter signaal. Maar goed, ik heb je de oplossing al gegeven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmjacobs
@The Eagle Verders heb ik twee B&W 602 S3 voor en twee Boston Accoustics A25 achter. Budget moet toereikend zijn om een center erbij te regelen, maar dacht: ach, misschien kan het hier ook mee.

Als ik jullie allemaal zo hoor dan is het mij wel duidelijk dat het een stuk slimmer is om op zoek te gaan naar iets wat ervoor gemaakt is :)

Dank allemaal voor het meedenken/adviseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmjacobs
@Jag Inderdaad! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

@rmjacobs technisch gezien kan het prima wat je wilt. Maar goed, ik zou je zelf ook de moeite besparen en fatsoenlijke center neerleggen. Het is maar hoeveel je uit wilt geven.
Pagina: 1