Eminent em7680 start spontaan op als er stroom op komt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.048 views

Vraag

• johanna52
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08-2023
Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen heb ik de Eminent em7680 mediaplayer.
's Avonds als ik naar bed ga haal ik de stroom van al mijn apparaten net zo'n on/off switch op het stekkerblok.
Als ik 's morgens de switch weer op on zet start de mediaplayer spontaan op.
Dat wil ik niet. Is het mogelijk om hem in de standby te laten?
En heeft het iets met Cec te maken?
Want dan zou ik een Cec killer kunnen kopen.
...

Alle reacties

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:55

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Bevat je mediaspeler niet een optie waarmee je dat kan instellen? "Resume powerstate after powerloss" of iets van dergelijke strekking.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• johanna52
Dat ga ik eens even uitzoeken. Bedankt!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:15
Heeft niks met cec te maken. Voor het uitschakelen met je killswitch zul je het apparaat zelf eerst volgens de juiste procedure moeten afsluiten. Heeft dat ding geen ssh of telnet toegang? Anders inloggen en Sudo shutdown now intypen.

• johanna52
Ik gebruik een Harmony Ultimate One als afstandsbediening. Die zet de apparaten op standby.
De medialayer heeft ssh, naar die is ingeschakeld en verder kun je daar volgens mij niets mee. Ik heb helaas geen verstand van ssh.
Verder heb ik niets kunnen vinden over standby na powerloss.

[ Voor 12% gewijzigd door johanna52 op 05-05-2019 11:51 ]

• vj_slof
Heeft die speler Kodi? Dan kun je vanuit Kodi toch gewoon een shutdown commando geven. Tijdens afsluiten van Kodi kun je kiezen voot shutdown of standby toch? Dan kun je de afstandsbediening toch zo instellen dat ie voor shutdown kiest ipv standby. Moet je wel in de MyHarmony app regelen.

• johanna52
vj_slof schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:26:
Heeft die speler Kodi? Dan kun je vanuit Kodi toch gewoon een shutdown commando geven. Tijdens afsluiten van Kodi kun je kiezen voot shutdown of standby toch? Dan kun je de afstandsbediening toch zo instellen dat ie voor shutdown kiest ipv standby. Moet je wel in de MyHarmony app regelen.
Ja hij heeft Kodi. Ik heb het nu zo, dat als ik de mediaplayer afsluit (met de Harmony ab), dat hij dan helemaal uitschakelt.
Maar wat heeft de Harmony ab te maken met dat aangaan van de speler als de stroom er weer op komt? Ik begrijp je niet.

• vj_slof
dus als ik het goed begrijp gaat de speler toch gewoon aan ondanks dat ie correct is uitgeschakeld voordat je de schakelaar op het stekkerblok gebruikt hebt? dan is er denk ik weinig aan te doen.

• johanna52
vj_slof schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:22:
dus als ik het goed begrijp gaat de speler toch gewoon aan ondanks dat ie correct is uitgeschakeld voordat je de schakelaar op het stekkerblok gebruikt hebt? dan is er denk ik weinig aan te doen.
Ja zo is het precies.
Jammer, ik hoopte dat er een oplossing voor was. ☹

• vj_slof
Een extra schakelaar tussen de mediaspeler zetten. Misschien een draadloze schakelaar met wifi? Die kun je dan vast wel via de universele afstandsbediening weer besturen.

• paulkokkie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 18:57
Waarom doe je dat eigenlijk? Die stroom er af halen? De speler gaat dus volledig van de stroom af, dan is het logisch dat ie weer aangaat als je er weer stroom op zet.

[ Voor 33% gewijzigd door paulkokkie op 06-05-2019 14:17 ]

• johanna52
paulkokkie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:12:
Waarom doe je dat eigenlijk? Die stroom er af halen? De speler gaat dus volledig van de stroom af, dan is het logisch dat ie weer aangaat als je er weer stroom op zet.
Dat doe ik voor de veiligheid 's' nachts en ook omdat ik dan alle straling uitzet.
En mijn tvbox de Arris, die start ook op als ik de stroom er weer opzet, maar die gaat dan netjes in standby daarna.
De Eminent is gewoon uitgeschakeld, dus waarom gaat die dan aan?
Het apparaat reageert gewoon overal op. Ook als ik tv kijk en bepaalde knoppen op mijn Harmony ab gebruik. Heel irritant.
Voor nu heb ik de mediaplayer op een ander stopcontact gezet. Dan start hij 's morgens in ieder geval niet meer op.

• vj_slof
paulkokkie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:12:
Hangt van de schakelaar en het energiebeheer van het apparaat af. Ik heb zelf een kabeltv-tuner en daar kun je instellen wat er in geval van stroom inschakelen moet gebeuren. Normaal opstarten, niks doen of opstarten en meteen op standby.

• johanna52
vj_slof schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:35:
Een extra schakelaar tussen de mediaspeler zetten. Misschien een draadloze schakelaar met wifi? Die kun je dan vast wel via de universele afstandsbediening weer besturen.
Misschien. Naar ik ben bang dat de mediaplayer zo gevoelig is, dat hij overal ol reageert.

• johanna52
vj_slof schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:37:
[...]

Hangt van de schakelaar en het energiebeheer van het apparaat af. Ik heb zelf een kabeltv-tuner en daar kun je instellen wat er in geval van stroom inschakelen moet gebeuren. Normaal opstarten, niks doen of opstarten en meteen op standby.
Helaas heb ik die optie niet bij deze mediaplayer kunnen vinden.

• vj_slof
in theorie zou je mediaspeler een dergelijke instelling ook wel hebben. Het is tenslotte een android/linuxbox en als je volle toegang tot het OS hebt is daar vast wel een script voor te bedenken mocht het al niet ergens diep in het OS al ingebouwd zitten.

• paulkokkie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 18:57
johanna52 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:35:
[...]
Het apparaat reageert gewoon overal op. Ook als ik tv kijk en bepaalde knoppen op mijn Harmony ab gebruik. Heel irritant.
Dan zou ik even je instellingen goed nakijken.

• johanna52
paulkokkie schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:48:
[...]

Dan zou ik even je instellingen goed nakijken.
Dat heb ik al gedaan. Ik kan daar niets over vinden.

• johanna52
Even nog een vraag.
De Logitech support zegt dat er 2 oplossingen zijn.
Het kopen van een Harmony hub. Maar die kost 129 euro. Ze geven me dan wel 35% korting, maar dat wil ik niet.
De 2e oplossing is eenIinfrarood Standby killer voor de mediapeler. Maar ze willen geen voorbeeld geven van zo'n killer, die met de Harmony ab werkt.
En bij hun compatibiliteitschecker moet je een firma en product code ingeven. Ik heb nog n iets kunnen vinden dat werkt met de Harmony ab.
Heeft iemand hier een Harmony ab werkende net een Infraroid Standby killer en zo ja, welke en n met welke Harmony ab?

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
De Eminent em7680 is eigenlijk een chinees kastje,de meeste van die dingen gaan spontaan aan na een stroomonderbreking.
En daar is helaas niks aan te doen ook met een Harmony niet...

• johanna52
Theodor schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:52:
De Eminent em7680 is eigenlijk een chinees kastje,de meeste van die dingen gaan spontaan aan na een stroomonderbreking.
En daar is helaas niks aan te doen ook met een Harmony niet...
Ik heb hem nu op een ander stopcontact zitten, dus dat is opgelost. Nu nog het probleem, dat als ik Netflix opstart, dat dan ook de mediaspeler opstart.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
Dus hij reageert op de afstandbediening van de tv?
Heb eens een mecool mediaspeler gehad die zond signalen uit zodat mijn ledlamp aan en uitging en van kleur veranderde,ook toen ik mijn harmony gebruikte.
Dus niks aan te doen....

[ Voor 64% gewijzigd door Theodor op 18-05-2019 08:20 ]

• johanna52
Theodor schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:51:
Dus hij reageert op de afstandbediening van de tv?
Heb eens een mecool mediaspeler gehad die zond signalen uit zodat mijn ledlamp aan en uitging en van kleur veranderde,ook toen ik mijn harmony gebruikte.
Dus niks aan te doen....
Nou hij reageert niet op de Harmony ab als ik mijn tv of dvdspeler gebruik. Alleen als ik overschakel naar Netflix en dan op mijn profiel klik, dan gaat mijn mediaplayer aan. Heel wazig.

Verwijderd

Ik heb een Eminent em 7680 bij de installatie komt hij niet in zijn originele startscherm terecht. Hoe kan dit

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 17:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zou hiervoor even een nieuw topic openen. Dit is een oud topic en gaat over een andere kwestie! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.