Toon posts:

Musiccast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vroeg mij af of het mogelijk is een Yamaha musiccast 5.1 opstellen te bouwen met center, rear en sub draadloos en de front speakers bedraad? Zo ja hoe?
Heb een Yamaha receiver die musiccast ondersteunt maar wil graag mijn Kef zuilspeakers als front behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:44:
Vroeg mij af of het mogelijk is een Yamaha musiccast 5.1 opstellen te bouwen met center, rear en sub draadloos en de front speakers bedraad? Zo ja hoe?
Heb een Yamaha receiver die musiccast ondersteunt maar wil graag mijn Kef zuilspeakers als front behouden.
ja geen probleem. musiccast werkt als voorversterker en kan je gewoon aansluiten op een tweede gewone versterker waar je je oude boxen op aansluit, draadloos gaat niet lukken met je eigen speakers,

[ Voor 4% gewijzigd door aljooge op 05-05-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 18:10
Heb je een 2018 model Yamaha? Dan zou je de Surround en subwoofer draadloos via MusicCast moeten kunnen verbinden, als je tenminste de MusicCast 20 (of 50) en Sub 100 hebt. Met willekeurige andere speakers zul je naar een alternatief moeten zoeken om die 'draadloos' te maken. De center kan voor zo ver ik weet alleen bedraad worden aangesloten evenals de fronts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Receiver is uit 2018, het is de Yamaha Rx v481d
Gaan de MusicCast 20 als surround dan enkel via wifi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 09:52:
Bedankt voor de reacties.
Receiver is uit 2018, het is de Yamaha Rx v481d
Gaan de MusicCast 20 als surround dan enkel via wifi?
Als je echt de 481 hebt geldt bovenstaande niet, want dat is een 2016 model. Het 2018 model is de 485. De 481 ondersteunt geen wireless surround, dus dan zou je gebruik moeten maken als iets van een Marmitek Surround Anywhere of Teufel Rearstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt de 481, kan goed dat dat model 2016 is. Bedankt voor de tip! Ga kijken of dat een handige oplossing is.
2e optie is alle speakers MusicCast compatibel. Dan moeten mijn Kef front plaats maken voor de Yamaha NX - N500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:56:
Het is echt de 481, kan goed dat dat model 2016 is. Bedankt voor de tip! Ga kijken of dat een handige oplossing is.
2e optie is alle speakers MusicCast compatibel. Dan moeten mijn Kef front plaats maken voor de Yamaha NX - N500
De N500's zijn actieve stereo speakers die je zonder receiver zou gebruiken, dus zie niet echt hoe dat je gaat helpen.
Als je echt draadloze surround (en Sub) wilt zou ik je receiver verkopen en een 2018 model nemen. Dan kan je je Kef's gewoon houden.
Pagina: 1