Toon posts:

Mag je een scooter tanken onder 18 jaar

Pagina: 1
Acties:
  • 2.536 views

Verwijderd

Topicstarter
Mag jee een scooter tanken en ook gelijk je tank betalen onder de 16 jaar

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2019 00:19 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:19

Nobby

Nuts!

Ja, je mag er alleen niet op rijden als je niet het goede rijbewijs hebt.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
En stel je rijd stiekem en gaat dan tanken

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-10 16:41
Wat denk je zelf? |:(

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-11 08:45

ThunderNet

Flits!

Dan ben je een achterlijke idioot... Waarbij je kans loopt de rest van je leven met een gigantische schuld rond te lopen

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Bensimpel

Positieve meneer

Als je gepakt wordt, dan wordt je scooter in beslag genomen + dikke boete. Je bent niet verzekerd. Dus mocht je schade rijden, ben je de rest (of je ouders) van je leven de schade terug aan het betalen...

😆 - Denk ook eens om ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dit bedoel ik de nieuwe topicm

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe topic

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31

aex351

I am the one

Op zich wel een goede vraag. In elk geval is het antwoord ja, dat mag. Het is niet zo als met de verkoop van alcohol dat je een bepaalde leeftijd moet hebben. Om een scooter te mogen rijden moet je minimaal 16 jaar oud zijn en in het bezit van een rijbewijs. Maar dat staat dus los van tanken en betalen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Topicstarter
En stel je rijd stiekem scooter en je gaat tanken dat mag dus gewoon

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:23:
Nee, dat mag niet. Ze zullen gelijk de politie bellen, dus haal het maar uit je hoofd. :>

hi!

Bensimpel

Positieve meneer

Nee dat mag niet als je niet het juiste rijbewijs hebt... |:( Je mag hem wel wandelen aan de hand naar een tankstation, en dan weer terugwandelen. Rijden zonder juiste rijbewijs is gewoon strafbaar. Tevens ook gewoon erg gevaarlijk want je kent de verkeersregels niet. Gewoonweg dom.
RWK__ schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:25:
[...]

Nee, dat mag niet. Ze zullen gelijk de politie bellen, dus haal het maar uit je hoofd. :>
Lijkt me niet dat ze kunnen ruiken dat je een rijbewijs of niet hebt ;)

Alsnog, gewoon dom.

[ Voor 24% gewijzigd door Bensimpel op 05-05-2019 00:26 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

• aex351

aex351

I am the one

Nee dat mag niet, logisch want je moet minimaal 16 jaar oud zijn en een rijbewijs hebben. Maar dat betekend niet dat je het niet kan doen. In elk geval mag je gewoon tanken en betalen.

[ Voor 32% gewijzigd door aex351 op 05-05-2019 00:25 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-11 08:45

ThunderNet

Flits!

Nee, dat mag dus niet. 8)7

Als de scooter stil staat bij het tankstation, en je gooit 'm vol er rekent af, dat mag...
Naar het tankstation rijden, op het terrein van het stations rijden, of wat dan ook, mag niet.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Bensimpel schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:25:
[...]

Lijkt me niet dat ze kunnen ruiken dat je een rijbewijs of niet hebt ;)

Alsnog, gewoon dom.
Nah, natuurlijk kunnen ze dat niet ruiken :+

hi!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
RWK__ schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:28:
[...]

Nah, natuurlijk kunnen ze dat niet ruiken :+
Miss wel als hij dan de scooter niet aan krijgt :)

PSN: plexforce (ps4)

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Je mag inderdaad gewoon tanken, dat is geen enkel probleem.

Het is alleen héél dom om scooter te rijden zonder het juiste rijbewijs te hebben. Buiten het feit dat je de verkeersregels niet kent ben je strafbaar en onverzekerd. Als er iets gebeurt mag je hopen dat er alleen blikschade is, anders kan je de rest van je leven je salaris overmaken naar de persoon die je invalide gereden hebt.

• aex351

aex351

I am the one

Je kan ook naar het benzine station lopen met een jerrycan en die vol gooien met benzine. En die dan thuis in de scooter doen van de bestuurder die wel een rijbewijs heeft. Misschien verkopen ze wel kant en klare jerrycans met benzine erin.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:12

D4NG3R

kiwi

:)

aex351 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:33:
Je kan ook naar het benzine station lopen met een jerrycan en die vol gooien met benzine.
Bij de meeste tankstations mag dit dus niet.

Maar goed, ik mag hopen dat het voor de TS ondertussen duidelijk is dat dit zo ongeveer het meest achterlijke is wat hij of zij kan doen. Iedereen denkt dat dit geweldig is onder de 16, en niemand denkt na over het feit dat als ze iets of iemand kapot rijden dat ze onverzekerd zijn en elke cent zelf moeten dokken. - mogelijk over een zeer lange tijd.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• aex351

aex351

I am the one

D4NG3R schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:36:
[...]

Bij de meeste tankstations mag dit dus niet.

Maar goed, ik mag hopen dat het voor de TS ondertussen duidelijk is dat dit zo ongeveer het meest achterlijke is wat hij of zij kan doen. Iedereen denkt dat dit geweldig is onder de 16, en niemand denkt na over het feit dat als ze iets of iemand kapot rijden dat ze onverzekerd zijn en elke cent zelf moeten dokken. - mogelijk over een zeer lange tijd.
Natuurlijk mag dat wel. Er is geen regel dat de benzine direct in een voertuig moet komen. Wanneer ik nu naar een tankstation ga met een jerrycan dan kan je die zo vullen hoor. Zo spannend is dat niet. Zolang de benzine maar betaald wordt is er niets aan de hand. En desnoods kies je er eentje waarbij je direct kan afrekenen aan de pomp zelf (dus dat je niet naar binnen hoeft).

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
aex351 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:40:
[...]

Natuurlijk mag dat wel. Er is geen regel dat de benzine direct in een voertuig moet komen. Wanneer ik nu naar een tankstation ga met een jerrycan dan kan je die zo vullen hoor. Zo spannend is dat niet. Zolang de benzine maar betaald wordt is er niets aan de hand. En desnoods kies je er eentje waarbij je direct kan afrekenen aan de pomp zelf (dus dat je niet naar binnen hoeft).
Er is geloof ik wel een wetgeving dat je maximaal 240 liter “reserve” brandstof (volgens mij specificeert de wet gevaarlijke stoffen) bij je mag hebben in containers van 60 liter. Moet alsnog wel voldoende zijn voor een scooter. :)

Edit: maar zoals hierboven al aangeven is het wel eindeloos dom om dit te doen zonder geldig rijbewijs voor het betreffende voertuig.

[ Voor 8% gewijzigd door xh3adshotx op 05-05-2019 00:47 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:40
Je geeft zelf al het antwoord. :+

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 18:29
xh3adshotx schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:32:
[...]

Je mag inderdaad gewoon tanken, dat is geen enkel probleem.

Het is alleen héél dom om scooter te rijden zonder het juiste rijbewijs te hebben. Buiten het feit dat je de verkeersregels niet kent ben je strafbaar en onverzekerd. Als er iets gebeurt mag je hopen dat er alleen blikschade is, anders kan je de rest van je leven je salaris overmaken naar de persoon die je invalide gereden hebt.
Ook al heb je de juiste rijbewijs. Dat bekent nog niet dat je de verkeersregels kent.

• aex351

aex351

I am the one

jaaoie17 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:53:
[...]

Ook al heb je de juiste rijbewijs. Dat bekent nog niet dat je de verkeersregels kent.
Je mag wel aannemen dat iemand die een rijbewijs heeft de verkeersregels kent. Ten iedere geval wanneer het rijbewijs in Nederland is behaald. Daarom moet je ook een examen doen. Dat mensen vervolgens de regels naderhand weer vergeten is een andere zaak. Vervolgens heb je ook nog mensen uit het buitenland die hun rijbewijs daar bij een pakje boter hebben gekregen en deze vervolgens in Nederland gewoon kunnen omzetten naar een Nederlandse rijbewijs. Dat is weer een klasse apart.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:12

D4NG3R

kiwi

:)

aex351 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:40:
[...]

Ik haal nergens aan dat de brandstof direct een voertuig in moet gaan of dat dit een wet of algemeen geschreven regel zou moeten zijn.

Bij verrassend veel tankstations hangen bordjes welke aangeven dat het vullen van een jerrycan niet toegestaan is.

offtopic:
Als je het overigens zo letterlijk wil gaan opvatten; Er is voor vervoer van brandstof (buiten de tank van het voertuig zelf om) een vergunning ontheffing nodig voor het vervoeren van gevaarlijke stoffen, dus op zich is het zelfs bij wet verboden. :>

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:
Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:16:
En stel je rijd stiekem en gaat dan tanken
Je vraagt op een hele karig manier naar de bekende weg, gebruik je verstand en hou je gewoon aan de wet en verkeersregels. Met illegaal rijden onder de 16 ben je tevens onverzekerd wat bij een ongeluk grote gevolgen kan hebben voor jezelf, je ouders en eventuele slachtoffers.

Aangezien er verder geen discussie waarde is gaat deze op slot.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.