Mag jee een scooter tanken en ook gelijk je tank betalen onder de 16 jaar
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2019 00:19 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2019 00:19 ]
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
< dit stukje webruimte is te huur >
Nee, dat mag niet. Ze zullen gelijk de politie bellen, dus haal het maar uit je hoofd.Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:23:
En stel je rijd stiekem scooter en je gaat tanken dat mag dus gewoon
hi!
Bensimpel
Positieve meneer
Nee dat mag niet als je niet het juiste rijbewijs hebt...Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:23:
Lijkt me niet dat ze kunnen ruiken dat je een rijbewijs of niet hebtRWK__ schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:25:
[...]
Nee, dat mag niet. Ze zullen gelijk de politie bellen, dus haal het maar uit je hoofd.
[ Voor 24% gewijzigd door Bensimpel op 05-05-2019 00:26 ]
😆 - Denk ook eens om ;)
Nee dat mag niet, logisch want je moet minimaal 16 jaar oud zijn en een rijbewijs hebben. Maar dat betekend niet dat je het niet kan doen. In elk geval mag je gewoon tanken en betalen.Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:23:
[ Voor 32% gewijzigd door aex351 op 05-05-2019 00:25 ]
Nee, dat mag dus niet.Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:23:
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Nah, natuurlijk kunnen ze dat niet ruikenBensimpel schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:25:
[...]
Lijkt me niet dat ze kunnen ruiken dat je een rijbewijs of niet hebt
Alsnog, gewoon dom.
hi!
Miss wel als hij dan de scooter niet aan krijgt
PSN: plexforce (ps4)
Je mag inderdaad gewoon tanken, dat is geen enkel probleem.Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:23:
Bij de meeste tankstations mag dit dus niet.aex351 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:33:
Je kan ook naar het benzine station lopen met een jerrycan en die vol gooien met benzine.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Natuurlijk mag dat wel. Er is geen regel dat de benzine direct in een voertuig moet komen. Wanneer ik nu naar een tankstation ga met een jerrycan dan kan je die zo vullen hoor. Zo spannend is dat niet. Zolang de benzine maar betaald wordt is er niets aan de hand. En desnoods kies je er eentje waarbij je direct kan afrekenen aan de pomp zelf (dus dat je niet naar binnen hoeft).D4NG3R schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:36:
[...]
Bij de meeste tankstations mag dit dus niet.
Maar goed, ik mag hopen dat het voor de TS ondertussen duidelijk is dat dit zo ongeveer het meest achterlijke is wat hij of zij kan doen. Iedereen denkt dat dit geweldig is onder de 16, en niemand denkt na over het feit dat als ze iets of iemand kapot rijden dat ze onverzekerd zijn en elke cent zelf moeten dokken. - mogelijk over een zeer lange tijd.
Er is geloof ik wel een wetgeving dat je maximaal 240 liter “reserve” brandstof (volgens mij specificeert de wet gevaarlijke stoffen) bij je mag hebben in containers van 60 liter. Moet alsnog wel voldoende zijn voor een scooter.aex351 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:40:
[...]
Natuurlijk mag dat wel. Er is geen regel dat de benzine direct in een voertuig moet komen. Wanneer ik nu naar een tankstation ga met een jerrycan dan kan je die zo vullen hoor. Zo spannend is dat niet. Zolang de benzine maar betaald wordt is er niets aan de hand. En desnoods kies je er eentje waarbij je direct kan afrekenen aan de pomp zelf (dus dat je niet naar binnen hoeft).
[ Voor 8% gewijzigd door xh3adshotx op 05-05-2019 00:47 ]
Je geeft zelf al het antwoord.Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:23:
Ook al heb je de juiste rijbewijs. Dat bekent nog niet dat je de verkeersregels kent.xh3adshotx schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:32:
[...]
Je mag inderdaad gewoon tanken, dat is geen enkel probleem.
Het is alleen héél dom om scooter te rijden zonder het juiste rijbewijs te hebben. Buiten het feit dat je de verkeersregels niet kent ben je strafbaar en onverzekerd. Als er iets gebeurt mag je hopen dat er alleen blikschade is, anders kan je de rest van je leven je salaris overmaken naar de persoon die je invalide gereden hebt.
Je mag wel aannemen dat iemand die een rijbewijs heeft de verkeersregels kent. Ten iedere geval wanneer het rijbewijs in Nederland is behaald. Daarom moet je ook een examen doen. Dat mensen vervolgens de regels naderhand weer vergeten is een andere zaak. Vervolgens heb je ook nog mensen uit het buitenland die hun rijbewijs daar bij een pakje boter hebben gekregen en deze vervolgens in Nederland gewoon kunnen omzetten naar een Nederlandse rijbewijs. Dat is weer een klasse apart.jaaoie17 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:53:
[...]
Ook al heb je de juiste rijbewijs. Dat bekent nog niet dat je de verkeersregels kent.
Ik haal nergens aan dat de brandstof direct een voertuig in moet gaan of dat dit een wet of algemeen geschreven regel zou moeten zijn.aex351 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:40:
[...]
Natuurlijk mag dat wel. Er is geen regel dat de benzine direct in een voertuig moet komen. Wanneer ik nu naar een tankstation ga met een jerrycan dan kan je die zo vullen hoor. Zo spannend is dat niet. Zolang de benzine maar betaald wordt is er niets aan de hand. En desnoods kies je er eentje waarbij je direct kan afrekenen aan de pomp zelf (dus dat je niet naar binnen hoeft).
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq