Asus Router in AP mode niet zichtbaar onder W10 Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-06 10:23
Ik heb sinds vandaag een Asus rt ac66u router, ik heb deze in de AP modes geconfigureerd voor
mijn Laptop en mobile telefoons.

Ik heb het Ziggo Arris modem vanaf dit modem gaat alles bedraad eerst naar een LP link 5 poorts
switch voor mijn Desktop in studeerkamer en vervolgens gaat een utp kabel naar de huiskamer
waar nu het nieuwe Asus modem staat.

Ik kan de Asus wel via het ip adres benaderen wat ik eraan gegeven heb, maar de Asus is niet zichtbaar
in Windows 10 onder Netwerk.

Ik heb ook een Sitecom Router ls Wifi Switch geconfigueerd en deze is wel gewoon zichtbaar.

Moet in in het Asus modem nog verder iets aanzetten? of is in de Ap mode de Router nooit zichtbaar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
In AP mode kun je hem zelf een ip geven, of je kijkt welk ip de router heeft gekregen via DHCP.

Je hebt ook een discovery utility van Asus die de router voor je opzoekt.
https://www.asus.com/Networking/RTAC66U/HelpDesk_Download/

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
Ik heb de Asus een apart ip gegeven kan deze ook via de browser benaderen, ook werkt het Asus
discovery programma.

Alleen in Windows 10 onder Netwerk is alleen de Arris (Ziggo) modem zichtbaar en niet de Asus
terwijl de Sitecom die ook als switch geconfigureerd was wel zichtbaar is.

Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

nec1560 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:17:
Ik heb de Asus een apart ip gegeven kan deze ook via de browser benaderen, ook werkt het Asus
discovery programma.

Alleen in Windows 10 onder Netwerk is alleen de Arris (Ziggo) modem zichtbaar en niet de Asus
terwijl de Sitecom die ook als switch geconfigureerd was wel zichtbaar is.

Vandaar mijn vraag.
Op de asus uPNP aanzetten, 't ding ondersteunt geen WDS

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
nec1560 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:02:
maar de Asus is niet zichtbaar in Windows 10 onder Netwerk.
Als alles werkt zoals het hoort, waarom wil je dat die zichtbaar is daar? Een switch/AP (wat je router nu is), is niet bepaald een deel van je netwerk waar je vaak toegang tot zult zoeken als alles goed werkt. Dus wat wil je bereiken met het zichtbaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
vond het alleen vreemd dat de Sitecom als swith/ap wel zichtbaar is in het netwerk en de Asus niet.

"Op de asus uPNP aanzetten, 't ding ondersteunt geen WDS"

kan in de Ap modues niet uPNP aanzetten.

Nog een vraag m.b.t. de Asus Ap Modes moet de Get LAN IP Automatically? Aan of uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
nec1560 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:29:
Nog een vraag m.b.t. de Asus Ap Modes moet de Get LAN IP Automatically? Aan of uitstaan?
Hoe staat het nu? Wat zijn je overige IP instellingen op de Asus en op je router (DHCP)? Als het nu goed werkt, waarom denk je dan dat je het aan moet passen?

Nu is het raden naar de reden achter deze vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
Get Lan Automatically staat nu uit en de Router werkt goed, in de ap modes kan je de dhcp niet
benaderen.
De router heeft nu een vast ip adres, via dit adres kan ik de router benaderen.

citaat router
In Access Point (AP) mode, RT-AC66U connects to a wireless router through an Ethernet cable to extend the wireless signal coverage to other network clients. In this mode, the firewall, IP sharing, and NAT functions are disabled by default.
In Access Point (AP) mode, the DHCP-assigned IP address changes. Install and use the Device Discovery Utility in order to detect the wireless router's IP address.
einde citaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Ik lees nog steeds niet wat het probleem is. Je hebt van je router nu een AP gemaakt. Die kun je een vast IP adres geven (zoals je nu hebt gedaan) of via DHCP een IP adres laten krijgen (zoals Asus in de handleiding zet). Kan allebei goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
Er is geen probleem meer, maar zoals aangegeven in het eerste bericht had ik verwacht dat je Asus Router ook gewoon zichtbaar zou zijn geweest in Windows 10 Netwerk zoals bij de Sitecom Router het geval is.

Iedereen bedankt voor de feedback.
Pagina: 1