Ik ben op zoek naar een nieuwe auto voor mw Yucon. Ze heeft nu een megane 1 cabrio en die bevalt heel goed, maar de ruimte achterin wordt de klein voor de kinderen (ca 1m25). Het lijkt jammer genoeg of de ideale opvolger niet bestaat.
Wensen:
- budget ca 5000 euro
- maandlasten niet buitensporig hoog. Indicatie: liefst C-segment, eventueel D
- cabrio of iets met een serieus schuif/kanteldak
- modelintroductie vanaf ca. 2003/2004 ivm nieuwe NCAP eisen rond die tijd
- liever geen VAG. Er is hier in de wijk een bende actief die enorm veel airbags+navigatiesystemen van die merken jat en het uitbouwen gaat niet bepaald volgens fabrieksinstructie.
In zowel aanschaf- als kosten per maand zit best wat rek. Wat ik met "niet buitensporig" bedoel is dat een Landrover V8 die naast gewicht en verbruik ook nog eens berucht is om z'n onderhoudskosten ook weer niet de bedoeling is. Het nieuwere model megane is helaas nog veel kleiner achterin dan z'n voorganger en veel van de auto's rond het B/C segment zijn 2 zitters of hebben een mini achterbankje. Vierpersoons cabrio's kleiner dan formaatje slagschip lijken bijna niet meer te bestaan.
Wat ik als mogelijke kandidaten zie:
Volvo C70 cabrio
Tikje duur, zwaar en groot. Metalen dak is wel een plus
Saab 9.3 cabrio
Tikje duur, zwaar en groot
VW Eos
Lijkt een aardige tussenweg. Helaas wel VAG en ik twijfel nog een beetje of de ruimte achterin echt genoeg is.
BMW 3 serie E36 cabrio/Opel Astra G cabrio/Golf 4 cabrio
Al oud, en scoort op veiligheid slecht
Focus 2 cabrio
Bijna niet te vinden
Daarnaast nog twee alternatieven over een andere boeg:
Nieuwe Aygo met cabrio-achtig vouwdakje
Duur in aanschaf, maar wel weer goedkoper in de maandlasten en verbruik. Het is wel wat minder auto dan de andere opties. Binnenruimte schijnt wel ok te zijn
Megane 2, maar dan een gewone 5 deurs met schuif/kanteldak
Vrij lastig te vinden, verder buiten het feit dat het geen echte cabrio is wel een heel interessante keuze. Vrij goedkoop en hij heeft ook niet de typische cabrio-minpunten zoals lawaai en gewicht
Heeft iemand nog een suggestie die ik misschien over het hoofd gezien heb?
Wensen:
- budget ca 5000 euro
- maandlasten niet buitensporig hoog. Indicatie: liefst C-segment, eventueel D
- cabrio of iets met een serieus schuif/kanteldak
- modelintroductie vanaf ca. 2003/2004 ivm nieuwe NCAP eisen rond die tijd
- liever geen VAG. Er is hier in de wijk een bende actief die enorm veel airbags+navigatiesystemen van die merken jat en het uitbouwen gaat niet bepaald volgens fabrieksinstructie.
In zowel aanschaf- als kosten per maand zit best wat rek. Wat ik met "niet buitensporig" bedoel is dat een Landrover V8 die naast gewicht en verbruik ook nog eens berucht is om z'n onderhoudskosten ook weer niet de bedoeling is. Het nieuwere model megane is helaas nog veel kleiner achterin dan z'n voorganger en veel van de auto's rond het B/C segment zijn 2 zitters of hebben een mini achterbankje. Vierpersoons cabrio's kleiner dan formaatje slagschip lijken bijna niet meer te bestaan.
Wat ik als mogelijke kandidaten zie:
Volvo C70 cabrio
Tikje duur, zwaar en groot. Metalen dak is wel een plus
Saab 9.3 cabrio
Tikje duur, zwaar en groot
VW Eos
Lijkt een aardige tussenweg. Helaas wel VAG en ik twijfel nog een beetje of de ruimte achterin echt genoeg is.
BMW 3 serie E36 cabrio/Opel Astra G cabrio/Golf 4 cabrio
Al oud, en scoort op veiligheid slecht
Focus 2 cabrio
Bijna niet te vinden
Daarnaast nog twee alternatieven over een andere boeg:
Nieuwe Aygo met cabrio-achtig vouwdakje
Duur in aanschaf, maar wel weer goedkoper in de maandlasten en verbruik. Het is wel wat minder auto dan de andere opties. Binnenruimte schijnt wel ok te zijn
Megane 2, maar dan een gewone 5 deurs met schuif/kanteldak
Vrij lastig te vinden, verder buiten het feit dat het geen echte cabrio is wel een heel interessante keuze. Vrij goedkoop en hij heeft ook niet de typische cabrio-minpunten zoals lawaai en gewicht
Heeft iemand nog een suggestie die ik misschien over het hoofd gezien heb?