Betaalbare 4 persoons cabrio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto voor mw Yucon. Ze heeft nu een megane 1 cabrio en die bevalt heel goed, maar de ruimte achterin wordt de klein voor de kinderen (ca 1m25). Het lijkt jammer genoeg of de ideale opvolger niet bestaat.

Wensen:

- budget ca 5000 euro
- maandlasten niet buitensporig hoog. Indicatie: liefst C-segment, eventueel D
- cabrio of iets met een serieus schuif/kanteldak
- modelintroductie vanaf ca. 2003/2004 ivm nieuwe NCAP eisen rond die tijd
- liever geen VAG. Er is hier in de wijk een bende actief die enorm veel airbags+navigatiesystemen van die merken jat en het uitbouwen gaat niet bepaald volgens fabrieksinstructie.

In zowel aanschaf- als kosten per maand zit best wat rek. Wat ik met "niet buitensporig" bedoel is dat een Landrover V8 die naast gewicht en verbruik ook nog eens berucht is om z'n onderhoudskosten ook weer niet de bedoeling is. Het nieuwere model megane is helaas nog veel kleiner achterin dan z'n voorganger en veel van de auto's rond het B/C segment zijn 2 zitters of hebben een mini achterbankje. Vierpersoons cabrio's kleiner dan formaatje slagschip lijken bijna niet meer te bestaan.

Wat ik als mogelijke kandidaten zie:

Volvo C70 cabrio
Tikje duur, zwaar en groot. Metalen dak is wel een plus

Saab 9.3 cabrio
Tikje duur, zwaar en groot

VW Eos
Lijkt een aardige tussenweg. Helaas wel VAG en ik twijfel nog een beetje of de ruimte achterin echt genoeg is.

BMW 3 serie E36 cabrio/Opel Astra G cabrio/Golf 4 cabrio
Al oud, en scoort op veiligheid slecht

Focus 2 cabrio
Bijna niet te vinden

Daarnaast nog twee alternatieven over een andere boeg:

Nieuwe Aygo met cabrio-achtig vouwdakje
Duur in aanschaf, maar wel weer goedkoper in de maandlasten en verbruik. Het is wel wat minder auto dan de andere opties. Binnenruimte schijnt wel ok te zijn

Megane 2, maar dan een gewone 5 deurs met schuif/kanteldak
Vrij lastig te vinden, verder buiten het feit dat het geen echte cabrio is wel een heel interessante keuze. Vrij goedkoop en hij heeft ook niet de typische cabrio-minpunten zoals lawaai en gewicht

Heeft iemand nog een suggestie die ik misschien over het hoofd gezien heb?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:25
Peugeot 307? Voor de rest zijn er in deze prijsklasse ook weinig alternatieven naast die auto's die je hier noemt.

[ Voor 128% gewijzigd door NotSoSteady op 04-05-2019 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
Dat lijkt wel een heel goede optie! Die ga ik eens in het echt bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:32
Met dat budget denk ik direct aan de Audi a4 cabrio. Vind die nog erg tijdloos overkomen ondanks hun leeftijd.
Overweeg hem zelf ook :D

[ Voor 10% gewijzigd door saveljos op 04-05-2019 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Ik zal echt nooit een cabrio met elektrisch hard top aanraden, een mooi systeem als het werkt...
Ik heb een Opel gehad met de constructie van Peugeot en het was iedere keer maar duimen of het dak goed dicht wilde.
En als je zo'n storing in je dak hebt, dan word het allemaal niet zo betaalbaar meer. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door unfor op 04-05-2019 21:44 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-06 13:17
Jeremy:

Anyone who sits in the back of a four-seater convertible looks like Hitler.

Top Gear, 2003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laatste Megane cabrio wil je iig niet. Als het klapdak stuk is (hydroliekleidingen) dan is dat onderdeel niet meer te krijgen. Liep een oud collega van me al jaren geleden tegenaan. En nee, Renault Frankrijk had hem ook niet meer :X

Peug 307 cabrio kan, maar 308 cabrio is ook een mooie auto. Maar beiden zij ook relatief zwaar iirc. Wel te vinden iig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe lang moet de auto nog mee? Want neem bij een proefrit maar eens een persoon van 1.60+ mee (of nog langer) om de verwachte levensduur van de auto te testen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:32
mini cooper cabrio ben je nog vergeten. Geen idee hoe goed die is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Je mist MB. Specifiek de CLK cabrio. Voor de liefhebber van wat oudere modellen ook de CE (hoewel die kennelijk is opgepikt door de klassiekers-markt, beginnen duur te worden!)

En BMW heeft van de 3-serie niet alleen de E36 cabrio. Alle modellen sinds de E30 Baur zijn als cabrio geleverd imho. Dus ook de E46, E93 etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:50

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als eigenaar van een E36 cabrio kan ik je melden dat een cabrio met ruimte achterin een illusie is. Ja, er kunnen kinderen op de achterbank, maar zeker als de bestuurder wat groter is, blijft er al snel bijzonder weinig beenruimte meer over voor de passagier achter de bestuurder. En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat bij een nieuwere cabrio met metalen dak verbeterd is, aangezien die nog meer ruimte nodig hebben.

Qua BMW's, de E46 ligt ook binnen het prijsbereik, is aanzienlijk moderner en veiliger dan een E36. Als ik geen persoonlijke en compleet irreële voorliefde voor de E36 had, dan was die keuze voor mij wel duidelijk (de E46). Maar ook de E46 heeft maar heel beperkte ruimte.

Persoonlijk zou ik overigens eerst kijken of je een softtop cabrio (canvas of vinyl dak) wilt, of een hardtop cabrio (metalen vouwdak). Er zit behoorlijk verschil in comfort e.d. tussen beiden, waarbij de eerste generatie hardtop cabrio's (want daar heb je het over voor 5k) niet bepaald bekend stonden om hun lekbestendigheid op de naden. Daar staat tegenover dat een grote cabrio met softtop qua leeftijd inmiddels tegen vervanging van de softtop begint te lopen (15 à 20 jaar en dan is het echt wel gedaan), wat een kostenpost van €1500 tot €2000 is.

@t_captain
Als hij de E36 al te onveilig vindt, gaat dat met een E30 natuurlijk niet beter worden ;) Bovendien noem je met een Baur wel een uitzonderlijke uitvoering die niet meer voor €5000 in goede staat te vinden is (geen enkele goede E30 trouwens).
E93 ligt buiten budget.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
BMW heeft nooit een grotere cabrio gehad dan de 3/4 serie toch? Zeg maar een model met vier full size zitplaatsen op basis van de 5 of 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06 16:39

ThunderNet

Flits!

t_captain schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 23:44:
BMW heeft nooit een grotere cabrio gehad dan de 3/4 serie toch? Zeg maar een model met vier full size zitplaatsen op basis van de 5 of 7?
Zeker wel :) de 6 carbio.. Gaat alleen niet echt in de eisen van de ts passen.

In dit verhaal zou ik voor de saab 9-3 cabrio gaan. Zwaar zit je met een cabrio toch aan, en de ruimte achterin is bij allemaal een illusie.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
6 is niet wezenlijk groter dan 3/4 serie. De plekken achterin zijn niet “full size”. een 7-serie cabrio zou wel heerlijk fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06 16:39

ThunderNet

Flits!

t_captain schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:28:
6 is niet wezenlijk groter dan 3/4 serie. De plekken achterin zijn niet “full size”. een 7-serie cabrio zou wel heerlijk fout zijn.
Welke cabrio heeft dit wel? (als in, normale cabrio?)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
Zo'n A4 is ook wel een goed idee. E46 had ik erg zwaar ingeschat omdat hij er wat plomp uitziet, in ieder geval vergeleken met een E36. Al zijn die saab en C70 dat evengoed ook. Mercedes vind ik niet mooi.

Dat van die kanteldaken wist ik niet. Jammer, het leek me namelijk een geweldig goede oplossing want met een soft top hoor je toch duidelijk meer geluid op de snelweg.

Ik zal in ieder geval eens naar een wat beter naar een 307 en A4 kijken. En mocht het niet kunnen is het simpel; dan maar een schuifdakje in een gewone auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ThunderNet schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:31:
[...]

De Peugeot 307 cabrio heeft best wel wat ruimte achterin. Niet dat ik (185cm) op de achterbank naar Frankrijk zou rijden (laat staan dat ik dat überhaupt zou willen doen of in een auto van dat merk), maar ik heb daar eens achterin gezeten (samen met mijn vrouw -->180cm) en we hadden genoeg ruimte. Het bestaat dus wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

VW New Beetle?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-06 17:41
Ok, ik heb het antwoord op je vraag.
Dit voldoet ( helaas) aan al je eisen..
Een Chrysler PT cruiser Cabrio...

https://www.gaspedaal.nl/...ruiser/cabriolet?srt=df-a

(Nee, ik geef alleen antwoord op de vraag.. ben er zelf ook niet enthousiast over)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
kleefei schreef op zondag 5 mei 2019 @ 08:43:
Ok, ik heb het antwoord op je vraag.
Dit voldoet ( helaas) aan al je eisen..
Een Chrysler PT cruiser Cabrio...

https://www.gaspedaal.nl/...ruiser/cabriolet?srt=df-a

(Nee, ik geef alleen antwoord op de vraag.. ben er zelf ook niet enthousiast over)
Er was een reden dat hij niet in m'n lijstje stond :D Deze valt wat mij betreft in de landrover categorie zelfs al is het geen V8. Hoewel goed onderhoud best zal meespelen is het volgens mij niet bepaald de meest betrouwbare auto. Toch moet ik toegeven dat hij op een heel aantal punten wel degelijk een match is.. en daarbij vindt ze hem nog leuk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16

-tom-562

Oliesjeik

Met dat budget zou ik voor de eerste generatie Volvo C70 (die trouwens geen stalen klapdak hebben, dus je topicstart klopt niet :P). Voor dat geld koop je modellen met niet extreem veel kilometers en die goed in de opties zitten.
Ze zijn niet extreem groot, zijn vrij tijdloos qua design en erg betrouwbaar (onderhuids is het gewoon een oud model V70/S70, dus ongeveer alle problemen (en oplossingen :P) ooit zijn wel te vinden op liefhebbers fora.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Ik heb wel eens een Bentley zien rijden met vier volwassenen erin. Die zaten ruim genoeg.

In technisch opzicht is dat een “normale cabrio”, seriepruductie af fabriek met softtop. In financiëeel opzicht zit hij eerder in de markt waar ook enkelstuks projecten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-04 00:03
(jarig!)
Simpel gezegd: je hebt teveel eisen voor je budget. En een auto vinden die aan al die criteria voldoet zal dan ook lastig worden.

Zelf rij ik wel eens in mijn vaders Saab 9-3 cabrio en dat is een heerlijk ding om in te rijden (wat betreft cabrio’s). Al is beenruimte toch vaak een probleem. Met twee kids van 1.25 gaat het wel, maar als die straks weer een kop groter zijn wordt het toch weer lastig achterin. Ondanks dat rijdt een Saab wel heerlijk, is hij betrouwbaar en ziet hij er redelijk tijdsloos uit. Tevens vind ik hem helemaal niet duur, als je kijkt naar wat je koopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:02
[...]

Zelfs een Corniche is niet echt ruim.

Je gaat eerder denken aan een VW T2 Pick-up met custom hood;-).

[ Voor 13% gewijzigd door donaldk op 05-05-2019 12:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik krijg ineens een flashback aan de film Flodder. Die cabrio passen zeker 4 man in. Parkeren wordt echter wel een dingetje :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06 15:17
Is een Renault Espace Convertible niks voor je? 7 persoons cabrio, hier de persintroductie:
YouTube: Renault Espace Convertible Challenge - Top Gear - BBC

Lijkt me prima in budget te passen en de kids kunnen nog vriendjes meenemen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Jammer dat ze geen speedster hebben gemaakt. Afzagen aan de onderkant van de zijruit en alleen de voorruit erbovenuit laten steken.

Het grootste estetische probleem van een Espace (en heel veel andere auto’s tegenwoordig) is dat hij veel te hoog is.

Ook op mijn lijstje:
- Tuscon speedster
- Niro speedster
- Captur speedster
- Cayenne speedster gewoon die productielijn ombouwen voor productie van de 911.

En verlaagde versies met veel lagere zijkanten en coupé daklijn:
- Renault Twingo
- Nissan Quashquai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-06 18:48
Wat anderen ook al aangaven, (koffer)ruimte is een illusie - de meeste "betaalbare" cabrio's zijn daarbij ook nog eens 2 of 2+2 zits.

Ik zou je eigenijk willen aanbevelen om de optie van een open (panorama)dak nader te bekijken, of een zgn Cabriotop zoals bv de Twingo heeft, daar ga je waarschijnlijk meer plezier aan hebben, want meer (been)ruimte, ook een CLK / SLK zijn op z'n best 2+2 te noemen.

Is een C3 of Astra of een Focus nog een optie?

[ Voor 171% gewijzigd door Comp User op 05-05-2019 17:18 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 16:11
Een suzuki jimni? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 00:39
https://www.autoscout24.n...df-d5e2f5e8d841?cldtidx=6
Chrysler sebring cabrio! Is wel een Amerikaans merk maar is gewoon een Mitsubishi Eclipse met een Chrysler badge. Is betrouwbaarder dan menig Frans autotje, slechts een 4 cilinder dus verbruik valt ook wel mee en voldoet verder aan al je eisen. En ziet er leuker uit dan de PT Cruiser´s en Espaces e.d. imo.

Edit: ik link nu naar een V6, ook leuk }) Maar zou in jouw geval toch voor een 4 cilinder gaan, zoals dit voorbeeldje

[ Voor 21% gewijzigd door nino_070 op 05-05-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-06 15:22
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 22:41 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06 12:00

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Niet helemaal budget waar je iets binnen zoekt, maar wellicht helpt dit? En als het niet helpt, is het in ieder geval goed vermaak. ;)

Aankoopadvies: vierzits cabrio voor 8.000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-06 13:35
Wellicht nog belangrijker voor mevrouw Yucon is de uitstraling. Een Mercedes cabrio heeft een andere uitstraling dan een Renault of Volvo...

[ Voor 0% gewijzigd door TWCRay op 05-05-2019 19:02 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:16
Zie hier een C3 Pluriel genoemd worden: eentje die niet lekt ga je niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:02

Tomatoman

Fulltime prutser

donaldk schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:01:
[...]

Zelfs een Corniche is niet echt ruim.
De grootste Corniche was ook slechts 5,27 m lang. Dat is inderdaad behoorlijk behelpen. Dan is de Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé met een lengte van 5,61 m een stuk geschikter voor grotere kinderen achterin. Met een Nederlandse basisprijs van € 605.000 – inclusief opties zit je al snel op 8 ton – hoeft er op een tweedehandsje maar 99,4% te zijn afgeschreven om hem binnen het budget van € 5000 te laten passen.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cd/Rolls_Royce_Drophead_Coupe.jpg/800px-Rolls_Royce_Drophead_Coupe.jpg

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Je "underline" spreekt voor zich ;)
Tomatoman schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:40:
[...]

De grootste Corniche was ook slechts 5,27 m lang. Dat is inderdaad behoorlijk behelpen. Dan is de Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé met een lengte van 5,61 m een stuk geschikter voor grotere kinderen achterin. Met een Nederlandse basisprijs van € 605.000 – inclusief opties zit je al snel op 8 ton – hoeft er op een tweedehandsje maar 99,4% te zijn afgeschreven om hem binnen het budget van € 5000 te laten passen.

[Afbeelding]
_JGC_ schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:32:
Zie hier een C3 Pluriel genoemd worden: eentje die niet lekt ga je niet vinden.
Ik zou het eerlijk gezegd niet durven zeggen, maar je maakt mij niet wijs dat elke pluriel lekt - ze staan er wel binnen budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Comp User schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:49:
[...]
Ik zou het eerlijk gezegd niet durven zeggen, maar je maakt mij niet wijs dat elke pluriel lekt - ze staan er wel binnen budget.
Nu serieuzer dan mijn vorige reactie: het cabriodak van de C3 Pluriel is bijzonder onhandig. De beide dakstijlen (en nog wat andere onderdelen) kun je niet in de auto bewaren. Als je met open dak rijdt en het begint te regenen heb je een acuut probleem, want dan kan het dak niet dicht. Maar belangrijker is dat het ombouwen flink wat tijd en moeite kost, waardoor ‘even’ het dak openen als de zon begint te schijnen er niet bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
Zo'n sebring is origineel, daar had ik helemaal niet aan gedacht. De C3 lijkt me te klein achterin. Of zie ik dat verkeerd?

Die 5000 euro is ook maar een bedrag. Ik moest iets noemen, het mag best het dubbele zijn als ik het idee heb dat het dat waard is. En ik realiseer me dat dat de vraag lastig maakt. Maar toch begin ik me af te vragen of wat ik wil wel haalbaar is want tussen de regels door lees ik dat zelfs grote D-segment auto's ook niet heel ruim zullen zijn. Dus om een hogere aanschaf te combineren met behoorlijk hogere running costs in ruil voor nog steeds een beetje krappe auto .. tja, heel aantrekkelijk klinkt het niet.

Misschien is het handiger voor een C-segment met een groot schuif/kanteldak te kijken. Of zelfs een dichte auto een jaren 80 cabrio voor op een mooie zomerdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:16
Comp User schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:49:
Je "underline" spreekt voor zich ;)

[...]

[...]

ok toegegeven, na tig terugroepacties zijn er uiteindelijk wel een paar die niet meer lekken, maar ze staan er bekend om.
Zoek het maar eens na, de kans op een lekke pluriel is groter dan de kans op eentje die dicht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
Ik heb een paar jaar een Opel Astra Twintop gehad. Geen problemen mee gehad (+-150k mee gereden) maar dat is natuurlijk nooit een garantie.

Kofferruimte was vrij riant als het dak niet in de koffer lag.

Ik vond het ook design technisch een mooie cabrio door het drie delig dak. De proporties kloppen beter dan die twee deluge.

Nu een Cascada en dat is wat minder qua koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 00:39
Yucon schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:18:
Zo'n sebring is origineel, daar had ik helemaal niet aan gedacht. De C3 lijkt me te klein achterin. Of zie ik dat verkeerd?
Mijn buurman heeft zo’n Sebring, niet cabrio dan. Verdomd mooie auto nog ook al is hij 15 jaar oud.
Die 5000 euro is ook maar een bedrag. Ik moest iets noemen, het mag best het dubbele zijn als ik het idee heb dat het dat waard is. En ik realiseer me dat dat de vraag lastig maakt. Maar toch begin ik me af te vragen of wat ik wil wel haalbaar is want tussen de regels door lees ik dat zelfs grote D-segment auto's ook niet heel ruim zullen zijn. Dus om een hogere aanschaf te combineren met behoorlijk hogere running costs in ruil voor nog steeds een beetje krappe auto .. tja, heel aantrekkelijk klinkt het niet.
Het is ook een kwestie van erin gaan zitten en uitproberen! Dan merk je vanzelf al welke je ruim genoeg vind en welke niet. Dat kan je niet altijd van de specs aflezen. Dat je geen vast budget hebt is eigenlijk heel logisch maar maakt het inderdaad wel lastiger, dan zou bijv. een nieuwere A4 ook tot de opties behoren.
Misschien is het handiger voor een C-segment met een groot schuif/kanteldak te kijken. Of zelfs een dichte auto een jaren 80 cabrio voor op een mooie zomerdag.
Een jaren 80 cabrio is leuk als je in het weekend van sleutelen houdt. Anders kan je dat beter niet doen. Als je wél van sleutelen je hobby wilt maken is dat natuurlijk een geweldige optie. Volgens mij kan je heel zulke net-niet-oldtimers heel goedkoop vinden en de kans bestaat dat het als je het goed onderhoudt in waarde stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
LOTG schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:25:
Ik heb een paar jaar een Opel Astra Twintop gehad. Geen problemen mee gehad (+-150k mee gereden) maar dat is natuurlijk nooit een garantie.
Yes! Die lijkt perfect. Ik vind hem ook erg mooi, en ik kende het hele model niet.. ik meende dat het na de astra G afgelopen was met de cabrio's. Deze lijkt precies in de sweet spot te zitten. Dank _/-\o_
nino_070 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:30:
[...]
Een jaren 80 cabrio is leuk als je in het weekend van sleutelen houdt. Anders kan je dat beter niet doen. Als je wél van sleutelen je hobby wilt maken is dat natuurlijk een geweldige optie. Volgens mij kan je heel zulke net-niet-oldtimers heel goedkoop vinden en de kans bestaat dat het als je het goed onderhoudt in waarde stijgt.
Sleutelen komt wel goed, en die laatste afweging speelt inderdaad wel mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-06 12:07

MeesterPieter

PnP Pinball

Kijk eens voor een e36 baur cabrio, dat is een 4 deurs cabrio met de ruimte van een e36 sedan achterin. Voor je budget moet je er wel een redelijke 316i voor kunnen vinden met wat geduld

hier bijvoorbeeld eentje uit duitsland:

https://suchen.mobile.de/...7d-333b-46ce-01f52766c194

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NDgwWDY0MA==/z/XAoAAOSwNp1bytou/$_20.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door MeesterPieter op 06-05-2019 09:33 ]

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:50

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Yucon schreef op zondag 5 mei 2019 @ 08:02:
Zo'n A4 is ook wel een goed idee. E46 had ik erg zwaar ingeschat omdat hij er wat plomp uitziet, in ieder geval vergeleken met een E36. Al zijn die saab en C70 dat evengoed ook. Mercedes vind ik niet mooi.

Dat van die kanteldaken wist ik niet. Jammer, het leek me namelijk een geweldig goede oplossing want met een soft top hoor je toch duidelijk meer geluid op de snelweg.

Ik zal in ieder geval eens naar een wat beter naar een 307 en A4 kijken. En mocht het niet kunnen is het simpel; dan maar een schuifdakje in een gewone auto.
De E46 is niet zwaarder of lichter dan de E36, beiden zitten rond de 1500kg afhankelijk van de exacte uitvoering. En voor een cabrio van 4,5m is dat ook wel een beetje het gemiddelde gewicht. Daarbij is een softtop iets lichter en een hardtop iets zwaarder.

Qua geluid zijn ook de softtops in de jaren 00 en later aanzienlijk stiller geworden. Het is tegenwoordig gebruikelijk dat er niet alleen een hemeltje in zit (in de jaren 90 nog alleen voorbehouden aan de luxere cabrio's), maar ook geluidsisolatie. Daardoor is in een softtop nauwelijks meer geluid dan in een hardtop cabrio (die ook niet per definitie stil is). Maar voor stilte moet je in ieder geval geen jaren 90 cabrio kopen. Boven de 100 met wind tegen kan je een normaal gesprek voeren wel vergeten.
MeesterPieter schreef op maandag 6 mei 2019 @ 05:55:
Kijk eens voor een e36 baur cabrio, dat is een 4 deurs cabrio met de ruimte van een e36 sedan achterin. Voor je budget moet je er wel een redelijke 316i voor kunnen vinden met wat geduld

hier bijvoorbeeld eentje uit duitsland:

https://suchen.mobile.de/...7d-333b-46ce-01f52766c194

[Afbeelding]
Als je geen liefhebber bent, zou ik zo'n Baur echt afraden. Ze zijn zeldzaam en wat ik heb begrepen zijn ze ook niet de beste kwaliteit (het blijft een verbouwde productieauto).

Qua ruimte, dan verslaat niks een Amerikaanse cabrio, daarin heb je achterin doorgaans meer dan genoeg ruimte. Nadeel is alleen dat die vaak ook 5 meter of langer zijn.

En een ander puntje dat nog niet genoemd is, met een grote 4 zitter open op de snelweg (>80km/u) zonder winddeflector is alles behalve prettig rijden. Achterin krijg je de volle laag van de rijwind en voorin koelt het heel erg af. Ik rij daardoor effectief van het voorjaar tot het najaar met een hele grote 2-zitter omdat mijn winddeflector boven de achterbank zit.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Yucon schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:22:
[...]

[...]

Sleutelen komt wel goed, en die laatste afweging speelt inderdaad wel mee. :)
Als je wat bijzonders wilt, zou je ook nog kunnen kijken naar een Burton (omgebouwde 2CV), maar dat is wel een echte liefhebbersauto.

Ik weet alleen niet of het ook voor 4 personen is - ik dacht eigenlijk voor 3 personen.

[ Voor 17% gewijzigd door Comp User op 06-05-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
Dat zijn tweezitters, en totaal niet op een normale manier bruikbaar voor dagelijks gebruik. Wel weer leuk voor in het weekend.. maar wat een idiote prijzen zeg. Ik kan me echt bijna niet voorstellen dat zoiets voor 15k+ echt verkocht wordt. Voor dat geld heb je een originele kever cabrio in echt goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-06 12:07

MeesterPieter

PnP Pinball

deepbass909 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:20:
[...]

De E46 is niet zwaarder of lichter dan de E36, beiden zitten rond de 1500kg afhankelijk van de exacte uitvoering. En voor een cabrio van 4,5m is dat ook wel een beetje het gemiddelde gewicht. Daarbij is een softtop iets lichter en een hardtop iets zwaarder.

Qua geluid zijn ook de softtops in de jaren 00 en later aanzienlijk stiller geworden. Het is tegenwoordig gebruikelijk dat er niet alleen een hemeltje in zit (in de jaren 90 nog alleen voorbehouden aan de luxere cabrio's), maar ook geluidsisolatie. Daardoor is in een softtop nauwelijks meer geluid dan in een hardtop cabrio (die ook niet per definitie stil is). Maar voor stilte moet je in ieder geval geen jaren 90 cabrio kopen. Boven de 100 met wind tegen kan je een normaal gesprek voeren wel vergeten.

[...]

Als je geen liefhebber bent, zou ik zo'n Baur echt afraden. Ze zijn zeldzaam en wat ik heb begrepen zijn ze ook niet de beste kwaliteit (het blijft een verbouwde productieauto).

Qua ruimte, dan verslaat niks een Amerikaanse cabrio, daarin heb je achterin doorgaans meer dan genoeg ruimte. Nadeel is alleen dat die vaak ook 5 meter of langer zijn.

En een ander puntje dat nog niet genoemd is, met een grote 4 zitter open op de snelweg (>80km/u) zonder winddeflector is alles behalve prettig rijden. Achterin krijg je de volle laag van de rijwind en voorin koelt het heel erg af. Ik rij daardoor effectief van het voorjaar tot het najaar met een hele grote 2-zitter omdat mijn winddeflector boven de achterbank zit.
de nadelen van een jaren 90 cabrio gelden niet voor een baur, hiermee kun je juist prima stil open rijden door deze als landaulet (enkel de softtop open en het dakpaneel gesloten laten) heerlijk stil rijden.

overigens ook ideaal voor de lange ritten waar je normaal met een cabrio dicht zou rijden, kun je met een baur rustig een aantal uur achter elkaar op hoge snelheid doorkachelen zonder last te hebben van alle wind

de bouwkwaliteit van de baurs is eigenlijk zeer goed, maar een goede e36 vinden is inderdaad lastig met slechts 300+ stuks gebouwd.

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
Eerlijk gezegd is die Baur ook niet m'n bepaald m'n smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 20:16
Als je een Aygo serieus overweegt, wellicht een DS3 Cabrio? Ook geen volwaardige, maar toch net wat meer dan alleen een open dakje en in ieder geval een stuk meer auto. Schijnt nog redelijk ruim te zijn.

En in de categorie van die Sebring, een Chrysler Stratus :+

[ Voor 33% gewijzigd door Speedy op 06-05-2019 20:28 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:39

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Speedy schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:54:
Als je een Aygo serieus overweegt, wellicht een DS3 Cabrio? Ook geen volwaardige, maar toch net wat meer dan alleen een open dakje en in ieder geval een stuk meer auto.
DS3 valt buiten budget maar een Citroen C3 Pluriel valt niet buiten budget :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 20:16
Touchdomex schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:00:
[...]

Nou ja een gebruikte zit onder een nieuwe Aygo, en heeft in ieder geval niet zo’n “gevoelig” dakje als de Pluriel ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:00:
[...]

Dat zijn grappige autootjes alleen het dak is wel een bekend zwak punt, op alle fronten.
Dus of je daar nou blij van wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Iva_Bigone schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:04:
[...]

Dat zijn grappige autootjes alleen het dak is wel een bekend zwak punt, op alle fronten.
Dus of je daar nou blij van wordt?
Spuit elf :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-06 21:43

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Dat nog niemand de Citroën bij Top Gear heeft gepost.

[ Voor 24% gewijzigd door zekerpixels op 06-05-2019 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
De Suzuki Jimny is niet eens zo'n gek idee. Heel ruim is het allemaal niet natuurlijk maar wel ruimer dan die coupe cabrio's, en het is een mini terreinwagen met dus ook nadelen daarvan (denk aan rijdynamiek :P )

Heb er toen eentje gehuurd op vakantie toen we nog 1 kind hadden, en was toen prima. Gaat denk ik niet meer werken met gemiddeld lange Nederlandse pubers.

[ Voor 37% gewijzigd door !null op 06-05-2019 22:13 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
Vandaag ben ik naar een astra gaan kijken. Niet specifiek voor die auto, maar meer om even te meten. En hij heeft flink wat ruimte! Die megane heeft met de voorstoel in een mijn stand nog 13cm beenruimte en de astra 18, ongeveer evenveel als mijn eigen auris. Dat is dus genoeg.

Er stond trouwens ook een fiat 500 cabrio. Gek genoeg heeft die ook 18. Ik denk dat het hetzelfde is als met die aygo. Die kleine a segmenters zijn op praktisch nut gemaakt terwijl wat grotere auto's met een fun factor (cabrio/coupe, maar ook bv een swift) meer op comfort voor de bestuurder gemaakt zijn en daarmee krapper achterin.

En toen werd het lastig. Een fiat 500 stond bij mw namelijk ook al heel lang op het verlanglijstje :D Nou ja, die knoop moet ze zelf maar doorhakken. Bedankt voor het meedenken allemaal!
Pagina: 1