Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 17:03
Als je een paar honderd euro aan ETH heb staan in een wallet.
Is het dan verstandig om dit via (bijvoorbeeld) coinbase om te zetten naar BTC en dus in een BTC wallet te bewaren?

BTC begint toch langzamerhand wat te stijgen, maar ja ETH ook wel. Maar de waarde van BTC is natuurlijk veel hoger. Uiteraard snap ik dat 100 euro minder BTC dan ETH waard is :)

Dus ik vraag mij af wat nou beter is qua waarde behoud / verhogen van de waarde. Uiteraard snap ik dat niemand een glazen bol heeft en dat het allemaal speculeren blijft, maar ik heb het gevoel dat iemand die meer in de materie zit hier wel iets over zou moeten kunnen zeggen :)

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik zou persoonlijk voor BTC gaan als store of value.

ETH krijgt imo steeds meer concurrentie van volgende generatie ecosystemen die rondjes om de TPS van ETH heen rennen. BTC krijgt imo relatief minder concurrentie als store of value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voorlopig is en blijft BTC de koning van crypto. Terecht of niet maakt niet uit. Als ik zou moeten kiezen tussen BTC of ETH voor de komende jaren zou ik volledig voor BTC gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 17:03
Okee dat is helder :)

@Chris.nl , betekent dat dan ook dat het minen van ETH dan ook geen zin meer heeft? (Er vanuit gaande dat je een locatie hebt waarbij stroomkosten geen rol speelt)

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Operations schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:33:
Okee dat is helder :)

@Chris.nl , betekent dat dan ook dat het minen van ETH dan ook geen zin meer heeft? (Er vanuit gaande dat je een locatie hebt waarbij stroomkosten geen rol speelt)
Minen / PoW heeft mijn interesse niet echt, dus weet ik er niet genoeg over om een mening te kunnen hebben.

Je vraag ging over behoud / verhogen van waarde door te holden, BTC vs ETH. Binnen die context zou je geminde ETH ook periodiek kunnen omzetten naar BTC.