Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vo0di
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-06 11:02
Hallo,

Ik ga binnenkort trouwen en voor het avondfeest zoeken we een geluidsset voor 120 - 150 personen.
Helaas kon de DJ ons hier niet in voorzien, dus zijn we hier zelf maar naar op zoek gegaan.

Nu zijn er twee opties voor ons. Alles huren (Speakers, versterker, DJ booth) of een bestaande set, wat we altijd gebruiken binnen onze vriendengroep, upgraden. Nu is de bestaande set prima voor wat kleinere feestjes (ookal komt er aardig wat herrie uit) maar vraag ik mij af of dit voldoende kwaliteit is voor een bruiloftsfeestje waar voornamelijk zware bass muziek wordt gedraaid (Deep house/deep techno, hiphop, dance). En of hier mee te werken valt voor een professionele DJ, of dat het kwaliteitsverschil gigantisch groot is met set wat je normaal huurt.

De set die we beschikbaar hebben bestaat uit:
- Ibiza Amp 600 PA versterker - 960W MAX power output @ 4 ohms (2 x 320W max. at 8 ohms)
- 2 x SkyTec SM12 170.767 600W 12"
- 2 x Devine Trono 10 250w
- Speakon kabels
- 4 speakerstands

Nu weet ik wel dat dit aardige budget-merken en speakers zijn. Maar ik dacht misschien kan ik er een dikke subwoofer bij kopen/huren om toch tot een volledige set te komen wat kan worden gebruikt.

Dus mijn vraag is dan ook. Is het verstandig om een complete geluidsset te huren (rond de 250 euro) of bij de bestaande set een nieuwe of tweedehands subwoofer(s) te kopen voor een bedrag van 250 euro?

Wat ik al bijvoorbeeld zag was een Devine B118A actieve sub (18") https://www.bax-shop.nl/a...et-driekanaals-versterker voor ~250 euro

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 13:24
ik kan niet veel zeggen over het verschil van kwaliteit maar ik zou persoonlijk zeggen dat je bij huren ook een stukje zekerheid afneemt. Dus dat is weer een ding waar je je geen zorgen over hoeft te maken.
(want als het stuk is, moet er met 1 telefoontje een nieuwe oplossing komen vanuit de leverancier. Wel eerst eventjes je verwachting afstemmen met de verhuurder :) )