Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoonveldman
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-06 18:37
Ik heb de volgende vraag:

Waarom valt mijn monitor zomaar uit tijdens het gamen?

Mijn eerste gedachte was dat de videokaart te warm werd, alleen dan zou de computer helemaal moeten uitvallen, maar het is echt alleen het beeldscherm dat ineens geen signaal meer krijgt. Alle overige componenten blijven ook gewoon aanstaan, het geluid valt even voor een seconde weg en dan werkt dat ook weer. Beeld krijg ik echter pas weer als ik mijn computer opnieuw opstart. Het gebeurt bij spellen als Battlefield V, Forza Horizon 4, etc.

Mijn pc bestaat uit de volgende onderdelen:
Processor: i7 4790
RAM: 16gb
Moederbord: Asus ROG Maximus VII Ranger
Videokaart: Nvidia GTX 970 (Strix)
Voeding: Seasonic x650 (650 watt)

Ik gebruik de AOC Q27P1 als monitor.

Ik heb het volgende gedaan:
- via GPU-z gelogd, videokaart wordt niet te warm en er gebeuren ook geen gekke dingen
- videokaart voor de zekerheid underclocked, dit zonder gevolg.

Is mijn videokaart (of een ander component) dan gewoon kapot?

Groeten,
Roy

Beste antwoord (via gewoonveldman op 06-05-2019 15:12)

• Michael Smit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06 01:19
Bij zulke problemen gaat de aandacht meestal uit naar de videokaart. zeker omdat het systeem verder aan blijft.

Wat je kunt proberen is kijken of de drivers up to date zijn en als je dit kreeg na een nieuwe driver even terug rollen naar een vorige versie.

Een andere hdmi poort/kabel proberen op een andere poort van je videokaart.

De videokaart even eruit en er opnieuw in stoppen.

Lukt dit niet probeer de kaart iets underclocken om te zien of dat helpt omdat de kaart niet meer stabiel loopt en eventueel de powerlimit omhoog gooien met MSI Afterburner.

Succes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 22:31

Royale de Luxe

The limit is out there

Heb je al een andere monitor geprobeerd?

Ik had hetzelfde voor met een LG29" die viel ook uit. Was gewoon de elektronica in de monitor die defect was. Uiteraard juist na de garantie periode.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 19:00
Seasonic X650? De Focus Bedoel je waarschijnlijk? Die heeft /had problemen met name in combinatie met een aantal GPU's, waaronder 970's van Asus. Ik zou eens contact opnemen met Seasonic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:44
Wekko306 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:11:
Seasonic X650? De Focus Bedoel je waarschijnlijk? Die heeft /had problemen met name in combinatie met een aantal GPU's, waaronder 970's van Asus. Ik zou eens contact opnemen met Seasonic.
pricewatch: Seasonic X-650 80+ Gold V2 zal het zijn en dat is een probleemloze voeding. maakte SS ze nog maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoonveldman
Wekko306 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:11:
Ik heb inderdaad die voeding, maar ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik heb weleens op mijn oude AMD 290 gehad dat een van de poorten te warm werd en de monitor geen signaal meer kreeg ofzo. Miss is dat het?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Michael Smit
Bij zulke problemen gaat de aandacht meestal uit naar de videokaart. zeker omdat het systeem verder aan blijft.

Wat je kunt proberen is kijken of de drivers up to date zijn en als je dit kreeg na een nieuwe driver even terug rollen naar een vorige versie.

Een andere hdmi poort/kabel proberen op een andere poort van je videokaart.

De videokaart even eruit en er opnieuw in stoppen.

Lukt dit niet probeer de kaart iets underclocken om te zien of dat helpt omdat de kaart niet meer stabiel loopt en eventueel de powerlimit omhoog gooien met MSI Afterburner.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gewoonveldman
Ik heb de videokaart er even uit gehaald en er weer in gedaan, probleem lijkt verholpen te zijn. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Smit
Fijn om te horen! Veel plezier met gamen weer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:11
gewoonveldman schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:13:
Ik heb de videokaart er even uit gehaald en er weer in gedaan, probleem lijkt verholpen te zijn. Bedankt!
Hi, dan ga ik dat ook even proberen aangezien ik volgens mij exact hetzelfde probleem heb. geluid blijft doorlopen, het is enkel zo dat de monitors geen input meer krijgen. Gebeurt vaak bij gamen, heel soms tijdens browsen.
Pagina: 1