Ik heb de volgende vraag:
Waarom valt mijn monitor zomaar uit tijdens het gamen?
Mijn eerste gedachte was dat de videokaart te warm werd, alleen dan zou de computer helemaal moeten uitvallen, maar het is echt alleen het beeldscherm dat ineens geen signaal meer krijgt. Alle overige componenten blijven ook gewoon aanstaan, het geluid valt even voor een seconde weg en dan werkt dat ook weer. Beeld krijg ik echter pas weer als ik mijn computer opnieuw opstart. Het gebeurt bij spellen als Battlefield V, Forza Horizon 4, etc.
Mijn pc bestaat uit de volgende onderdelen:
Processor: i7 4790
RAM: 16gb
Moederbord: Asus ROG Maximus VII Ranger
Videokaart: Nvidia GTX 970 (Strix)
Voeding: Seasonic x650 (650 watt)
Ik gebruik de AOC Q27P1 als monitor.
Ik heb het volgende gedaan:
- via GPU-z gelogd, videokaart wordt niet te warm en er gebeuren ook geen gekke dingen
- videokaart voor de zekerheid underclocked, dit zonder gevolg.
Is mijn videokaart (of een ander component) dan gewoon kapot?
Groeten,
Roy
Waarom valt mijn monitor zomaar uit tijdens het gamen?
Mijn eerste gedachte was dat de videokaart te warm werd, alleen dan zou de computer helemaal moeten uitvallen, maar het is echt alleen het beeldscherm dat ineens geen signaal meer krijgt. Alle overige componenten blijven ook gewoon aanstaan, het geluid valt even voor een seconde weg en dan werkt dat ook weer. Beeld krijg ik echter pas weer als ik mijn computer opnieuw opstart. Het gebeurt bij spellen als Battlefield V, Forza Horizon 4, etc.
Mijn pc bestaat uit de volgende onderdelen:
Processor: i7 4790
RAM: 16gb
Moederbord: Asus ROG Maximus VII Ranger
Videokaart: Nvidia GTX 970 (Strix)
Voeding: Seasonic x650 (650 watt)
Ik gebruik de AOC Q27P1 als monitor.
Ik heb het volgende gedaan:
- via GPU-z gelogd, videokaart wordt niet te warm en er gebeuren ook geen gekke dingen
- videokaart voor de zekerheid underclocked, dit zonder gevolg.
Is mijn videokaart (of een ander component) dan gewoon kapot?
Groeten,
Roy