Ik ben bezig om een Unraid server op te zetten. Ik wil mijn oude Synology NAS uit mijn netwerk halen en zijn disks in mijn server hangen.
Nu had ik op dit moment 3 apparaten staan, welke allemaal naar 1 server gaan:
Nu heb ik mijn NAS leeggehaald, PC leeggehaald en kleine PC leeggehaald en heb ik alles in mijn game PC gebouwd (vanaf nu dus een server). Ik heb de Unraid (6.6.7) installatie op een USB stick gezet en ben aan de slag gegaan. Eerst maar eens 1 drive en daar heb ik wat media op gezet (mijn M.2 drive niet verwijderd, maar buitengesloten).
Daarna heb ik via Docker een Plex Media Server geinstalleerd, welke deze media serveert. Ik heb de docker zo ingesteld dat hij een directory van Unraid mapped aan een interne directory:
/mnt/user/media/TV/ -> /media/TV
Mijn vragen:
Parity is voor mij niet van belang, van mijn docker configuraties worden elke nacht backups gemaakt en ik heb dus ook geen parity schijf gedefinieerd (ik heb op dit moment maar 1 schijf in gebruik voor mijn array). Ik begreep dat dit een vertragende factor kon wezen, maar aangezien niet aanwezig, gok ik dat dit geen invloed heeft.
Ik heb al een hele tijd lopen googlen, maar meestal komt het er op neer dat de array dingen vertraagd, omdat er parity wordt toegepast.
Op onderstaande hardware draait dit geheel, hier staan de 4 3TB (WD Red, 3.0TB, 64MB cache) schijven niet tussen, maar dat leek me verder niet van belang.
Nu had ik op dit moment 3 apparaten staan, welke allemaal naar 1 server gaan:
- PC, voor zo nu en dan wat gamen
- Synology 4 bay NAS, met 4x 3TB schijven
- Kleine PC die wat dockers draaiden
Nu heb ik mijn NAS leeggehaald, PC leeggehaald en kleine PC leeggehaald en heb ik alles in mijn game PC gebouwd (vanaf nu dus een server). Ik heb de Unraid (6.6.7) installatie op een USB stick gezet en ben aan de slag gegaan. Eerst maar eens 1 drive en daar heb ik wat media op gezet (mijn M.2 drive niet verwijderd, maar buitengesloten).
Daarna heb ik via Docker een Plex Media Server geinstalleerd, welke deze media serveert. Ik heb de docker zo ingesteld dat hij een directory van Unraid mapped aan een interne directory:
/mnt/user/media/TV/ -> /media/TV
Mijn vragen:
- Ten eerste start de docker enorm traag op. Hiervoor draaide de PMS docker in een Ubuntu VM op mijn Windows 10 PC, waar hij vele malen sneller was.
- Tijdens het afspelen van een simpele aflevering (720p) over een bedraad netwerk, begint hij zo nu en dan te bufferen. Dit had ik eerst ook nooit, ook niet met 4k content.
- Moet ik op een bepaalde manier de media beschikbaar maken voor de PMS, ipv de mapping die ik nu doe?
- Moet de mapping anders, aangezien ik rechtstreeks een pad '/mnt/user/media/TV' map, moet dit toevallig via '/mnt/diskX/media' ?
- Gaat het toevoegen van een cache drive me helpen om betere performance te halen?
Parity is voor mij niet van belang, van mijn docker configuraties worden elke nacht backups gemaakt en ik heb dus ook geen parity schijf gedefinieerd (ik heb op dit moment maar 1 schijf in gebruik voor mijn array). Ik begreep dat dit een vertragende factor kon wezen, maar aangezien niet aanwezig, gok ik dat dit geen invloed heeft.
Ik heb al een hele tijd lopen googlen, maar meestal komt het er op neer dat de array dingen vertraagd, omdat er parity wordt toegepast.
Op onderstaande hardware draait dit geheel, hier staan de 4 3TB (WD Red, 3.0TB, 64MB cache) schijven niet tussen, maar dat leek me verder niet van belang.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Moederborden | Asus Prime Z270-P | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 960 EVO 500GB | € 167,78 | € 167,78 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x | € 136,37 | € 136,37 |
| 1 | Processors | Intel Core i7-7700K Boxed | € 385,- | € 385,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.095,40 | ||