Toon posts:

Upgrade videokaart gaming pc naar gtx1050ti zinvol?

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het zin om alleen een nieuwe videokaart te kopen bij deze hardware?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb nu een i5 4400 en een gtx 730, de gtx 730 zou ik willen upgraden naar een gtx 1050ti

Ik speel vooral fortnite en wil graag meer fps behalen

Alle reacties

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 08:19
Ja dat is zeker zinvol, de 1050ti is veel sneller en je processor moet dat makkelijk aankunnen

[ Voor 62% gewijzigd door ETHART op 04-05-2019 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Of zou de gtx 1060 6 GB beter zijn?

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:22
Als je eventueel voor de toekomst wat extra wilt hebben, dan zou ik voor de GTX 1660 gaan. Die is iets sneller dan een 1060 en nieuwer en bijna net zo duur. Mocht je in de nabije toekomst nog verder willen upgraden is dit meteen een leuke start voor de rest van je systeem.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:35

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Verwijderd Wat voor voeding heeft je PC?

Een 1050Ti is een giga upgrade ten opzichte van een GT730, maar puur value for money zijn zowel de 1050Ti als de 1060 en 1650 momenteel gewoon een slechte deal. Je kan vanaf pakweg €130 een RX570 kopen die de 1050Ti fors achter zich laat, de 1650 ook verslaat, en ongeveer gelijk is aan een 1060 3gb.

Enige puntje is dat die kaarten iets meer stroom verbruiken, en (op een uitzondering met 6 pins na) een 8 pins stroomconnector nodig hebben, maar als je een 1060 overweegt zal je die ook moeten hebben.

Voorbeeldjes:

RX570 voor €129: pricewatch: Asus Expedition Radeon RX 570 OC edition 4GB GDDR5
€140: pricewatch: ASRock Phantom Gaming X Radeon RX570 8G OC

En bovendien krijg je bij de 570 momenteel twee gratis games, The Division 2 en World War Z

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:28
Om een volwaardig antwoord te geven zullen we eerst een volwaardig overzicht moeten hebben.

Alleen CPU en videokaart is te weinig om te oordelen.

Om een volwaardig antwoord te geven hebben we de volgende specs nodig.

CPU
Geheugen (aantal, type en hoeveelheid in GB)
GPU
HDD/SSD
Windows OS versie
Voeding (type en wattage)
Monitor (Merk en Type en resolutie)

Verder graag duidelijk vermelden op wat voor resolutie je games speelt (vaak gelijk aan resolutie monitor, maar niet altijd)

Pas als al die info bekend is, kunnen wij zeggen wat verstandig is.

[ Voor 12% gewijzigd door Wylana op 08-05-2019 10:03 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-01 19:39
Begin niet aan AMD videokaart, enorme energie vreters. Ik zou voor een 1660ti gaan, super snelle kaart.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.