Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnielox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09-2023
Goedendag,

Ik heb een Sonicwall TZ300, die ik TUSSEN mijn ISP modem en Edgerouter ER-8 wil zetten.

De ISP modem (Ziggo) staat in BRIDGEmodus, dus de ER-8 is mijn router op dit moment.

De ER-8 krijgt van Ziggo via DHCP een WAN IP. Dat werkt gewoon allemaal.

De Sonicwall wil ik graag voor mijn ER-8 hebben zodat er alleen maar 'schoon' internet binnenkomt. De Sonicwall hoeft dus geen DHCP, of router functies te gaan doen. Eigenlijk moet de Sonicwall gewoon het internet checken op rotzooi, en dat dan doorsturen naar de ER-8.

Heeft iemand een idee hoe ik dit in kan stellen? Ik wil geen dubbele NAT, omdat ik ook werk met VPN's en Plex.

Alvast bedankt.

Groetjes Ronald

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
De TZ300 heeft toch dezelfde, of eigenlijk zelfs meer, functies als de ER-8? Waarom dan de ER-8 niet laten vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnielox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09-2023
Ik probeer 2 netwerken op de TZ-300 te krijgen.
10.10.5.1/24 (LAN)
10.10.4.1/28 (DMZ)

Dat wil me totaal niet lukken op de TZ. Krijg steeds meldingen over dat er al een zelfde subnet is op de SonicWall default Lan. Bij de ER-8 kan ik meerdere dhcp servers laten werken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoe had je bedacht dat je Sonicwall het internet checkt op "rotzooi"? Het merendeel van internetverkeer is tegenwoordig encrypted, en kan je Sonicwall niet zonder kunst- en vliegwerk ontsleutelen. Zeker niet in transparant mode.