Voor mezelf heb ik een handleiding gemaakt voor ESXI 6.7 icm met Debian 9.9.0 64bit
Geen idee of iemand hier wat aan heeft, er zitten ook wel wat taalfouten in en het zal allemaal niet optimaal beschreven zijn, er zitten ook geen plaatjes bij. Maar als je de handleiding volgt dan lukt alles..
Ik zit op beginners nivo met Linux, deze handleiding is bedoeld voor de mensen die 0 verstand hebben van Linux maar toch Linux servers willen runnen.. Zelf vind ik Debian het prettigst werken, er zullen vast wat dubbele of onnodige dingen instaan kwa installeren maar alles werkt op de manier waarop ik het hebt beschreven..
Let op.. Handleiding is eigenlijk bedoeld voor mijzelf maar kennis is delen zeggen we dan maar.
Wat heb je nodig? Een werkende ESXI 6.7 server en kennis van hoe je een ISO moet installeren. maar dat is niet zo moeilijk. Mocht je hier moeite mee hebben dan wil ik dat wel uitleggen.
We gebruiken voor al onze servers "debian-9.9.0-amd64-netinst.iso"
Handleiding in PDF te downloaden:
1. Handige commando’s en weetjes.
2. Installeren van Debian en de basis pakketten .
3. Firewall ufw installeren.
4. Plex server installeren.
5. Samba server installeren en instellen .
6. SSH port wijzigen en gebruikers uit SSH lijst halen
7. FTP server installeren en instellen.
8. CSGO server installeren en instellen BASIS.
9. HomeAssist installeren en instellen met zwave USB stick gen5 en 433mhz.
10. OpenHAB installeren en instellen met zwave USB stick gen5 en 433mhz.
11. Domoticz installeren en instellenmet zwave USB stick gen5 en 433mhz.
PDF link: ( we-transfer link) https://we.tl/t-lqkZl27ww5
Geen idee of iemand hier wat aan heeft, er zitten ook wel wat taalfouten in en het zal allemaal niet optimaal beschreven zijn, er zitten ook geen plaatjes bij. Maar als je de handleiding volgt dan lukt alles..
Ik zit op beginners nivo met Linux, deze handleiding is bedoeld voor de mensen die 0 verstand hebben van Linux maar toch Linux servers willen runnen.. Zelf vind ik Debian het prettigst werken, er zullen vast wat dubbele of onnodige dingen instaan kwa installeren maar alles werkt op de manier waarop ik het hebt beschreven..
Let op.. Handleiding is eigenlijk bedoeld voor mijzelf maar kennis is delen zeggen we dan maar.
Wat heb je nodig? Een werkende ESXI 6.7 server en kennis van hoe je een ISO moet installeren. maar dat is niet zo moeilijk. Mocht je hier moeite mee hebben dan wil ik dat wel uitleggen.
We gebruiken voor al onze servers "debian-9.9.0-amd64-netinst.iso"
Handleiding in PDF te downloaden:
1. Handige commando’s en weetjes.
2. Installeren van Debian en de basis pakketten .
3. Firewall ufw installeren.
4. Plex server installeren.
5. Samba server installeren en instellen .
6. SSH port wijzigen en gebruikers uit SSH lijst halen
7. FTP server installeren en instellen.
8. CSGO server installeren en instellen BASIS.
9. HomeAssist installeren en instellen met zwave USB stick gen5 en 433mhz.
10. OpenHAB installeren en instellen met zwave USB stick gen5 en 433mhz.
11. Domoticz installeren en instellenmet zwave USB stick gen5 en 433mhz.
PDF link: ( we-transfer link) https://we.tl/t-lqkZl27ww5
[ Voor 3% gewijzigd door xuter010 op 04-05-2019 20:22 ]