Vreemde Logboeknamen in Windows Event Viewer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLHester
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-03-2024
Hallo allemaal

Nadat ik Windows 10 opnieuw heb geinstalleerd (31 mrt 2019) waren veel instellingen weg. Terwijl ik bezig was met de touchtab omdat de aanwijzer steeds 'verdween' kwam ik via via terecht op de logboek overzicht terecht.
Beetje nieuwsgierig ging ik beheer en apparatuur logs bekijken waar ik veel Waarschuwingen en Fouten zag.
En uiteindelijk zag ik onderaan de lijst Cyrillische versie van Microsoft/Windows en de AppleID. Dat vond ik eigenlijk het meest zorgelijk, aangezien ik hotspot met mijn telefoon. Dus ik vermoedde een hackje.
Ben geen prof, dus als iemand mij in 'kindertaal' kan uitleggen hoe en wat of waarom, ben ik dankbaar tot in de eeuwigheid!
Groet,
Hester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:13

jurroen

Security en privacy geek

NLHester schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:35:
Nadat ik Windows 10 opnieuw heb geinstalleerd (31 mrt 2019) waren veel instellingen weg. Terwijl ik bezig was met de touchtab omdat de aanwijzer steeds 'verdween' kwam ik via via terecht op de logboek overzicht terecht.
Welk medium heb je gebruikt? CD/DVD, USB stick? En bij laatste, waar heb je die vandaan?
Beetje nieuwsgierig ging ik beheer en apparatuur logs bekijken waar ik veel Waarschuwingen en Fouten zag.
En uiteindelijk zag ik onderaan de lijst Cyrillische versie van Microsoft/Windows en de AppleID.
Zou je die fouten willen delen? Met jouw bovenstaande info is het tasten in het duister.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLHester
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-03-2024
Beste Jurroen,
Ik lees net je bericht; vandaar nu pas een reactie. Ik zal mn best doen om logs te copieren oid. Heb inm Avast weer geinstalleerd en die heeft een hoop troep verwijderd. Kom hier zsm op terug. Dank voor je reactie! Gr Hestet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

NLHester schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:35:
... en de AppleID. Dat vond ik eigenlijk het meest zorgelijk, aangezien ik hotspot met mijn telefoon...
D'r staat AppId niet AppleID. ;o)
't Komt vaker voor en lijkt de korrekte werking van windows niet te beïnvloeden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

NLHester schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:49:
Heb inm Avast weer geinstalleerd en die heeft een hoop troep verwijderd.
Als je in een cleane install na een week al "een hoop troep" hebt zitten, heb ik enige twijfels over de herkomst van de geinstalleerde software en/of hoe "veilig" de personen zich met de PC op internet begeven?

Zoals @Brahiewahiewa aangeeft; Cyrillische tekens zijn niet onbekend en bij mij heeft het zich vanzelf opgelost na de volgende (grote) update van Windows.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof