Steam en cloud save sync probleem pc<->Shield

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:37
Goedendag tweakers,

Ik zit met een synchronisatie probleem tussen mijn pc en mn nvidia shield en kan hier geen oplossing voor vinden.

Het probleem is als volgt:
Ik was best ver op de pc met tomb raider (80%) maar wanneer ik het spel via steam cloud opstart op mijn shield herlaad hij een oude cloud save (71.03%). Met als resultaat dat Steam shield mijn cloud shield overschrijft.

Wanneer ik op de pc de game weer opstart, word mijn verder gevorderde save overschreven met de cloud save. Met als resultaat dat mijn pc save nu ook 71.03% is.

Nu vraag ik mij af hoe dit kan en hoe dit te voorkomen valt. Dit is namelijk de tweede keer dat dit mij is overkomen. Blijkbaar gaat het met het synchroniseren fout. Maar volgens de logs op mijn pc heeft hij wel de recentste save naar de cloud gestuurd.

Heeft iemand hier een oplossing of tip voor. Best frustrerend om ruim 2.5 uur gameplay kwijt te zijn

-
Toch nog een forum gevonden met mensen die exact het zelfde hebben. Alleen hierin ook geen oplossing helaas
https://forums.geforce.co...-hours-of-game-progress-/

[ Voor 11% gewijzigd door Jboy1991 op 04-05-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:24
Partial Solution*

If you are playing a game on the Steam platform, such as Divinity Original Sin 2, you *must* open Steam through the NVIDIA app first and THEN click "play" on the Steam interface it brings up. If you try to play your game directly from NVIDIA's search page or even your own library, it will not work. (Also, even if NVIDIA closes your game from inactivity, if you've followed these procedures, your last saves will still be there.)

Deze optie ook getest uit het forum?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:37
Wylana schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:05:
Partial Solution*

If you are playing a game on the Steam platform, such as Divinity Original Sin 2, you *must* open Steam through the NVIDIA app first and THEN click "play" on the Steam interface it brings up. If you try to play your game directly from NVIDIA's search page or even your own library, it will not work. (Also, even if NVIDIA closes your game from inactivity, if you've followed these procedures, your last saves will still be there.)

Deze optie ook getest uit het forum?
Sorry voor deze late reactie. Kreeg geen melding.

Ja dit heb ik ook al geprobeerd. Ben inmiddels maar gestopt met testen en alleen op de pc gaan gamen. Best jammer