Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies vertical GPU mount high-end game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RgbWasabi
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Hi! Ik ben nieuw hier en ik heb meteen een over mijn game pc die ik op korte termijn wil gaan samenstellen.

Componenten:

Lian Li PC-O11 Dynamic
Gigabyte Z390 AORUS MASTER
Corsair Vengeance RGB Pro 3200MHZ 32GB
Thermaltake Floe Riing LED RGB 360 TT Premium
Intel Core i9 9900k
Samsung 860 EVO m.2 2TB
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti Xtreme
Seasonic Focus Plus Gold 850
Dell AW3418DW

Nou wil ik de 2080 ti heel graag verticaal gaan mounten. Ik lees me suf over verschillende brackets en riser kabels, maar ik vraag me eigenlijk af of iemand goed advies heeft over een goede bracket waarmee ik alsnog 3 fans onderin kan plaatsen in combinatie met de Lian Li PC-O11 Dynamic? De aio komt bovenin en nog 3 fans tegen de achterzijde aan naast de mobo.

Ik kom o.a mounts tegen van Phantek en Cablemod. Ook ben ik benieuwd of ik de meegeleverde riser kabel kan verwisselen met een betere (tenminste, met goede recencies).

Graag jullie advies. Alvast bedankt! :>

Alle reacties

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

In de Lian Li PC-O11 wordt de Cooler Master Vertical Riser Kit (pricewatch: Cooler Master Vertical Graphics Card Holder Kit) aangeraden; de kits van Phanteks is alleen geschikt als je de videokaart gaat voorzien van (custom) watercooling want deze kit plaatst de videokaart erg dicht tegen de tempered glass panel aan - mooi voor de show, maar niet voor de levensduur/prestaties van de videokaart.

Verdere tips:
- pricewatch: Intel 660p 2TB ipv de gekozen Samsung 860 Evo
- pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart ipv de gekozen Seasonic Focus Plus Gold
- product: NZXT Kraken X62 of pricewatch: NZXT Kraken X72 of pricewatch: Corsair Hydro H150i Pro RGB 360mm Liquid CPU Cooler ipv de gekozen ThermalTake > die heeft niet de beste reviews

Als laatste waarom een 2080 Ti ipv een normale 2080 .... de prijs/performance ratio is het gewoon niet waard en je kan die EUR 600 beter in je zak houden voor een upgrade naar een nieuwe generatie videokaarten.

[ Voor 11% gewijzigd door Vidra op 05-05-2019 10:05 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• RgbWasabi
Bedankt nog voor je reply! Ik heb inmiddels 2 brackets geprobeerd, maar ik krijg het maar niet gepast in combinatie met de onderste 3 fans. Ik geef het voorlopig even op. De build ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wjuCsq1.jpg

In principe erg tevreden, maar het zou fantastisch zijn om de gpu verticaal te krijgen. Wellicht dat ik er over een tijdje weer naar ga kijken.

• Joey_RTLX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-10 18:17
De intel 660P verouderd/wordt sneller langzaam t.o.v. van de Samsung ssd's.

Vertical mounts zou ik achterwegen laten voor de beter koeling van de kaart.

Joey van der Houven

• RgbWasabi
Ik ben voor de Samsung gegaan, vooralsnog mee tevreden!

In de lian-li zit een vrij lekkere airflow (vooral door luchtaanvoer vanuit onderkant) en er zijn brackets waarmee de videokaart niet direct tegen het glas aan komt te zitten, maar ik krijg deze gewoonweg niet gepast met de onderste fans. De riser moet dan vanuit de onderkant komen en dat past niet.

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-11 11:53
Ik weet niet of het nog nuttig is voor je, maar de phanteks vertical GPU mount werkt als ge onderaan nog fans wilt installeren. Ik ben zelf ook aan het kijken naar de case en had opgezocht of dit mogelijk was.

Link naar mooie build met genoeg foto's en comments:
https://hardforum.com/thr...ic-modifications.1985656/
Pagina: 1