Toon posts:

Wat is dat toch met die Z-buffer bij de geforce2??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is me opgevallen dat er vaak problemen zijn met oudere spellen en een geforce2, dit is vrijwel altijd gerelateerd aan de z-buffer.
Voor de meeste van deze spellen is een patch maar een enkele keer zit je met de gebakken peren.
Wat is dit nu precies??? Kan iem. mij dit uitleggen?

Verwijderd

Wat ik weet is dat de Z-buffer een gedeelte geheugen is die bestemd is voor de opslag van de Z-waarden/diepte (X-Y-Z 3D) van de polygonen.

Verwijderd

Topicstarter
aha...
enig idee waarom dat soms mis gaat bij oudere spellen? Zoals ik al zei, de meeste zijn met patches gefixt maar bijv. need for speed 4 heeft er daggik last van (rare slowdowns) en nog een paar spellen missen sprites (en tekst, is hetzelfde waar ik eerder ook iets over vroeg). Het heeft iets met z-buffer of z-bias te maken daggik.

Verwijderd

Sorry, misschien weet iemand anders het. (schopje ;) )

Verwijderd

als je nu bijv: geforce tweak util zou gebruiken kun je het gewoon uit en aan zetten

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik,
en dan starten de betreffende spellen ook lekker niet meer op.

bovendien wil ik graag weten waarom dit probleem zich voordoet.

Verwijderd

Topicstarter
oja..zal et ff zeggen voordat anderen het zeggen...
ik weet wel dat er 20 verschillende detonators en 100 tweak utils zijn.
Dat maakt in deze situatie echter niks uit (heb dat allemaal wel geprobeerd) en daar gaat het ook niet om; wat ik wil weten is waarom dat z-buffer probleem voorkomt en wat et veroorzaakt...en ja, een oplossing is dan ook mooi meegenomen.

Ik ben dus een beetje nieuwsgierig of iemand hier wat meer vanaf weet.

(en uh ja, dx8 heb ik ook hoor...=P)

Verwijderd

dan is er toch iets fout bij je denk ik, omdat de z-buffer niet als default enabled is

Verwijderd

Topicstarter
ik weet 99 procent zeker dat andere geforce kaarten et ook hebben, maar het komt volgens mij maar bij een klein aantal spellen voor.

Dat van die z-buffer wat je nu zegt, uit of aan, weet ik zo niet; ik heb vanalles geprobeerd in ieder geval, maar ik zal thuis wel ff kijken bij NVtweak.
Pagina: 1