Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-05 19:51
Op mijn High Sierra heb ik m.b.v. Mono KeePass geïnstalleerd. Maar ik moet zeggen dat ik hem iet wat buggy vind. Hij crashed regelmatig of loopt vast. Bij het opstarten (vanaf de terminal) geeft eerst een 126 keer "Fontconfig warning: ignoring UTF-8: not a valid region tag" weer.

En na installatie van de Firefox extension KeeForm krijg ik geen autorisatie scherm te zien.

Iemand nog tips om dit een beetje vlot te trekken?

Beste antwoord (via tweakn00b op 04-05-2019 16:20)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt het over Keepass en Mono. Die combinatie klopt niet, want Keepass maakt helemaal geen gebruik van .NET. Je zal Keepass2 bedoelen, die daar wel gebruik van maakt. En om het op MacOS en Linux te laten werken, heb je dan idd Mono nodig.

En zoals je merkt, is dat niet de meest stabiele oplossing. Heb je al naar iets anders gekeken, zoals KeepassXC? Die heeft ook Firefox integratie, al heb ik dat op Linux nog niet werkend gekregen. Mogelijk mis ik nog iets. Maar voor Mac zou het gewoon moeten werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt het over Keepass en Mono. Die combinatie klopt niet, want Keepass maakt helemaal geen gebruik van .NET. Je zal Keepass2 bedoelen, die daar wel gebruik van maakt. En om het op MacOS en Linux te laten werken, heb je dan idd Mono nodig.

En zoals je merkt, is dat niet de meest stabiele oplossing. Heb je al naar iets anders gekeken, zoals KeepassXC? Die heeft ook Firefox integratie, al heb ik dat op Linux nog niet werkend gekregen. Mogelijk mis ik nog iets. Maar voor Mac zou het gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-05 19:51
KeepassXC is idd wat ik zoek. Thanks!

Firefox integratie werkt bij mij op de mac. Echter niet vanuit de rechthoek van de browser maar via:
-> menu -> Add-ons -> extensions -> KeepassXC preferences -> (nog een keer) preferences -> Connected Databases -> Connect -> [unieke naam] -> Save

-> nu in firefox -> keepassXC icoon de database accepteren
-> in de prog. van KeepassXC Browser Integration selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb de add-on niet eens. Dat is mijn hele issue. ;) Maar ik kom er wel uit, mis 't niet echt, want FF is niet m'n standaard browser. En de global shortcut key doet het prima.