Upgrade of overclocken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-01 19:20
Ik ben aan het twijfelen tussen een upgrade van mijn huidige systeem of een overclock.
Op dit moment heb ik een I5 6600k processor, Asus Z170 Pro Gaming moederbord en 16gb aan geheugen.

Ik merk de laatste tijd dat mijn PC het niet meer trekt. Ik doe vaak veel tegelijk zoals, World of Tanks, FM, internet (ook streamen). Logisch dat de processor op 100% gaat zitten.

Nu vroeg ik mij af of het wijs is om te overclocken naar 4.5GzH o.i.d. of een upgrade uit te voeren. Heb goede ervaringen met Intel, maar als AMD beter zou zijn, ga ik dit zeker overwegen.

Budget mag rond de 500 - 600 euro zijn.

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Hoe zit het met je RAM verbruik?
Als je al een budget hebt zou ik bijna automatisch zeggen: ga voor een upgrade. Overclocken is uiteraard gratis (mits je niks sloopt) maar het blijft voor oudere systemen een lapmiddel wat betreft performance, al is het altijd leuk om met je systeem te kloten :p
Geen idee hoe een 6600k reageert op OC, dat kun je uiteraard altijd eerst proberen. Levert het niet het gewenste resultaat op kun je alsnog upgraden.
Wat betreft die upgrade zou ik zeggen een Ryzen 2600 en een leuk moederbordje waarmee je evt. Ook nog zou kunnen overclocken, al moet je dan wel overstappen naar ddr4.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• znight
Wintervacht schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:18:
Hoe zit het met je RAM verbruik?
Als je al een budget hebt zou ik bijna automatisch zeggen: ga voor een upgrade. Overclocken is uiteraard gratis (mits je niks sloopt) maar het blijft voor oudere systemen een lapmiddel wat betreft performance, al is het altijd leuk om met je systeem te kloten :p
Geen idee hoe een 6600k reageert op OC, dat kun je uiteraard altijd eerst proberen. Levert het niet het gewenste resultaat op kun je alsnog upgraden.
Wat betreft die upgrade zou ik zeggen een Ryzen 2600 en een leuk moederbordje waarmee je evt. Ook nog zou kunnen overclocken, al moet je dan wel overstappen naar ddr4.
Thnx voor snelle reactie ;)
RAM gebruik zit rond de 8gb, dus verwacht niet dat daar het probleem in zit.
Ik zal sowieso eens kijken naar wat reviews van de Ryzen. Misschien dat ik even wacht op de 3000 serie om te kijken hoe dit zich houdt. (Dacht dat die binnenkort ook kwam)
OC zou inderdaad ook kunnen, ben er alleen niet bekend mee. Zal eens wat filmpjes gaan Google voor informatie :)

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

znight schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:23:
[...]

Thnx voor snelle reactie ;)
RAM gebruik zit rond de 8gb, dus verwacht niet dat daar het probleem in zit.
Ik zal sowieso eens kijken naar wat reviews van de Ryzen. Misschien dat ik even wacht op de 3000 serie om te kijken hoe dit zich houdt. (Dacht dat die binnenkort ook kwam)
OC zou inderdaad ook kunnen, ben er alleen niet bekend mee. Zal eens wat filmpjes gaan Google voor informatie :)
Korte zoekopdracht leidt al naar een basic guide ;)
https://rog.asus.com/foru...ing-Asus-Z170i-Pro-Gaming

• znight
Thnx, dat is snel. Nu voel ik me minder slim 8)7

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

znight schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:35:
[...]

Thnx, dat is snel. Nu voel ik me minder slim 8)7
Ach, gewoon een kwestie van google-fu oefenwn :) al doende leert men!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kijk of je nog even iets extras kunt halen uit het huidige systeem en kijk straks naar de nieuwe producten die AMD op de markt gaat zetten o.a. de Ryzen 3000-serie, maar ook de aankomende GPU's vergelijk dat met Intel en Nvidia en trek dan je conclusies, maar om nu iets nieuws te kopen vlak voordat AMD met weer leuke spulletjes komt. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1